2430 - Parking w Al. Jerozolimskich

18.01.2016 16:37 Niewybrany w głosowaniu
awatar Karol Wiszniewski
autor projektu

Projekt przewiduje budowę 15 miejsc parkingowych w rejonie Al. Jerozolimskich, przy południowej jezdni serwisowej na odcinku od ul. Spiskiej do ul. Białobrzeskiej

Oddane głosy

192

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

40 500,00 zł

Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny, Stara Ochota


Lokalizacja projektu

Aleje Jerozolimskie 139, 141, Niemcewicza 26

Istotne informacje o lokalizacji

Południowa jezdnia serwisowa Al. Jerozolimskich na wysokości budynków Al. Jerozolimskie 139, 141, Niemcewicza 26 (bliżej budynków)



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

parking będzie ogólnodostępny, a z efektów jego realizacji będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy

Pełny opis projektu

Projekt przewiduje budowę 15 dodatkowych miejsc parkongowych w rejonie Al. Jerozolimskich, przy południowej jezdni serwisowej na odcinku od ul. Spiskiej do ul. Białobrzeskiej. Miejsca będą wyznaczone na istniejących fragmentach trawnika.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Realizacja projektu ma na celu zwiększenie miejsc parkingowych znajdujących się w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, na terenie Starej Ochoty. W chwili obecnej w rejonie w którym przewidywana jest lokalizacja parkingu odczuwalny jest deficyt miejsc parkingowych dla mieszkańców korzystających z abonamentu mieszkańca. Ponadto z budowy miejsc parkingowych będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy stolicy.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Wyznaczenie dodatkowych miejsc: 15 x 2500 zł = 37 500 zł (+ projekt: 3 000 zł)

Całkowity koszt projektu: 40 500,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 15.04.2016 16:17 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (12)

  • Jakub F.  24.01.2016 16:38
    Pomysł ciekawy, ale mało ambitny. Juz myślałem że takie parkowanie zostanie zaproponowane gdzieś bliżej Dworca Zachodniego w stylu iście berlińskim:
    www.google.pl/maps/@52.5202035,13.4220101,3a,75y,323.72h,73.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZO6GarYhoDfZhKhJVuc6lw!2e0!7i13312!8i6656
    www.google.pl/maps/@52.5212705,13.4514079,3a,75y,321.88h,77.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM6ZQpDEdqkaJMeZ1oZznww!2e0!7i13312!8i6656
    www.google.pl/maps/@52.51611,13.3742515,3a,49.5y,88.14h,85.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8m_q2wqwH8XScQ6J4cI97A!2e0!7i13312!8i6656

    Problem jest tylko taki że jesteśmy w Polsce a nie w Niemczech czy innym kraju zachodnioeuropejskim. U nas nie tylko mamy zakaz parkowania w pasie rozdzielającym, ale także zakazy dla pieszych przechodzenia przez jezdnię poza przejściami, oraz takich kierowców, którzy są nieprzyzwyczajeni do uważania na pieszych (także dlatego że nie muszą przechodzić przez jezdnie do takich parkingów).

    Swoją drogą ciekawe kiedy miasto uzupełni brakujący fragment 400 metrów jezdni Al. Jerozolimskich. Na poszerzanie 1km Prostej (200mln zł), czy 1km Wołoskiej (bodajże 70mln) pieniądze i chęci były, chociaż przejazd w obydwie strony tam był. Tutaj możliwości przejazdu nie ma, ruch wpompowywany jest w ulice o bardziej lokalnym (Niemcewicza) i bardziej miejskim (Grójecka) charakterze, i przez dodatkowe skrzyżowanie, ale to już miastu nie przeszkadza.
    • Mikołaj_  25.01.2016 18:31
      Tu nie wystarczy uzupełnić 400 metrów jezdni, trzeba ją jeszcze jakoś wpiąć w pl. Zawiszy. A to nie jest możliwe bez zamknięcia wlotu Grójeckiej.
    • Jakub F.  28.01.2016 11:22
      Wystarczy 400 metrów jezdni i "jakoś ją wpiąć" w plac Zawiszy.
      Czy jeśli w jakiejkolwiek sytuacji życiowej czy zawodowej, gdy spotykamy jakąś trudność to lepiej odkładać jej rozwiązanie na później, czy jednak lepiej ją sprawnie pokonać?
      Podobne zachowanie widzimy gdy popatrzymy na problem obwodnic - zamiast włożyć wysiłek w ich sensowne planowanie i budowanie, to znów, poszerzane są ulice prowadzące do centrum - bo łatwiej, bo plany jeszcze z czasów komuny są, bo rezerwa terenu czeka od lat 50-tych, niech lud pracujący miast i wsi się cieszy.

      Wracając do placu Zawiszy:
      Oczywiście, że należy uzupełnić brakujący fragmenty Jerozolimskich. Chyba nie po to wydano ogromne pieniądze (bodajże miliard) na węzły drogowe z estakadami które wpychają ruch do miasta, by potem poprowadzić część tego ruchu przez Niemcewicza i Grójecką? Swoją drogą wprowadzone rozwiązania "bezkolizyjne" są tylko z nazwy.
      Oczywiście, że trzeba zamknąć przejazd samochodów w Grójecką. Zostaną tylko tramwaje (z koniecznym priorytetem), przejazd dla samochodów uprzywilejowanych (np. poprzez torowisko) i ew. autobusów (o ile ruch tramwajowy nie wystarczy).

      Odkładanie zmian w rejonie placu Zawiszy to tak naprawdę tworzenie kolejnych problemów. Aktualnie decyduje się przyszłość placu Narutowicza. Szerokość jezdni Grójeckiej ma dla planów jego przebudowy duże znaczenie. Aktualnie trwają dyskusje czy zostawić trzy pasy ruchu, czy zmniejszać przekrój Grójeckiej do dwóch. W świetle aktualnych danych ruchu dwa pasy w zupełności wystarczą, i nawet teraz można się zastanawiać nad jednym. Gdy przejazd do placu Zawiszy zostanie w końcu odcięty, jeden pas spokojnie wystarczy. Decyzja o liczbie pasów ruchu jest istotna dla zaplanowania i efektywnego wykorzystania przestrzeni publicznej. Decyzja o placu Narutowicza będzie podejmowana niebawem. Czy stać nas na kolejne w Warszawie marnowanie przestrzeni, ze względu na trudność (głównie podjęcia decyzji) z zaplanowaniem rozwiązania dla placu Zawiszy?
  • Monika Więcek  01.02.2016 12:04
    Jak najbardziej rozumiem projektodawcę. W tym rejonie jest usadowionych kilka wieżowców, co za tym idzie rośnie problem parkowania, nie dla przyjezdnych, ale głównie dla mieszkańców. Projekt ma poprawić sytuacje niemieszkających w tym rejonie osób.
    • Marcin Górecki  04.02.2016 12:27
      Wieżowce mają parkingi podziemne + na poziomie 0 przed każdym budynkiem. Ile można stawiać parkingów ?
    • Monika Więcek  04.02.2016 16:36
      Czy to jest pewna informacja? Wszystkie wieżowce w tym rejonie maja parkingi podziemne?
    • wiatraczek  13.02.2016 22:02
      Nowe wieżowce mają własne miejsca parkingowe. Gdy je budowano, na każdy lokal musiało przypaść 1,5 miejsca parkingowego. Standardem stały się 2 a nawet 3 poziomy podziemnych garaży.
    • Monika Więcek  17.02.2016 16:29
      Ale tutaj jest mowa nie o nowych wieżowcach a o starych, budowanych dawno temu i tutaj jedynymi miejscami parkingowymi są miejsca naziemnie. Ja mówię o wieżowcach mieszkalnych a ,,Wiatraczek" o biurowcach posadowionych po stronie torów. Nie popieram budowania czegokolwiek z pieniędzy BP dla pracowników jakichkolwiek firm.
  • KarolWiszniewski  04.02.2016 17:29
    Witam wszystkie osoby komentujące. Widzę, że projekt wywołuje emocje a to chyba dobrze. Co do parkingu, a tego dotyczy projekt zachęcam do wizyty tego rejonu w godzinach popołudniowych ( Pani Moniko zapraszam, akurat jestem mieszkańcem tego rejonu i co nieco na temat parkowania w tamtym rejonie wiem). Mogę też potwierdzić informację, że wieżowce znajdujące się na przeciwko budynków mieszkalnych posiadają parkingi podziemne. A dla osób które twierdzą, że projekt jest dla osób niemieszkających w tym rejonie, wyjaśniam, że teren na którym zlokalizowany będzie parking obejmuje strefa płatnego parkowania niestrzeżonego. Dlatego też wykorzystanie go przez pracowników biur będzie znikome. Natomiast mieszkańcy ww. rejonu skorzystają z budowy ww. parkingu. Mieszkańcy Sękocińskiej również :) Poza tym informuję, że w rejonie Al. Jerozolimskich pomiędzy Spiską a Białobrzeską w ramach budżetu partycypacyjnego, będzie realizowany projekt mojego autorstwa - budowa przejścia pieszego w Alejach Jerozolimskich. Co do wyprostowania Alej - jestem za, ale Aleje od Zawiszy co najmniej do Białobrzeskiej powinny być poprowadzone w tunelu. Poza tym bez rozwiązania problemu Pl. Zawiszy - czyli Obwodnicy Śródmiejskiej, temat ten nie zostanie szybko rozstrzygnięty.
  • Monika Więcek  04.02.2016 21:20
    Panie Karolu, znam tą okolicę. Pan pisze że wieżowce usadowione po stronie torów kolejowych mają parkingi podziemnie. Ok. Ale ja piszę i chyba słusznie że budynki mieszkalne po drugiej strony Al. Jerozolimskich czyli części mieszkalnej tych parkingów nie mają. Jeśli maja to przepraszam ale chodząc tą okolicą kilka lat nie zauważyłam wjazdu do parkingu podziemnego w tych wieżowcach. Pomijam budynek w którym mieści się biedronka. Popieram ten projekt z uwagi na fakt który Pan zauważył,iż skorzystają z tego projektu mieszkańcy mojej ulicy, będzie luźniejsza. Poprę każdy projekt który poprawi standard mieszkania Ochocian. Pozdrawiam Panie Karolu.
  • Monika Więcek  13.05.2016 16:18
    Panie Karolu, wiem że nie o to dokładnie chodziło ale dobre i to. Gratuluję.
  • JATRATRAJAN  21.06.2016 23:05
    Dobry wieczór. Jeśli chodzi o znikome wykorzystywanie tego typu parkingów przez pracowników okolicznych biur to proponuję odwiedzenie parkingu po prawej stronie przy przejściu Al.Jerozolimskich w Niemcewicza. Wiele samochodów bez lokalnych uprawnień i z lub bez kwitów parkingowych. Długi czas parkowania wyklucza raczej przyjazd do Biedronki po zakupy. Straż Miejska nie bywa tam często więc może to dlatego.

Zaloguj się, aby komentować.