Gabinet Integracji Sensorycznej w Szkole Podstawowej nr 316 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6

2494
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bemowo
Autor pomysłu autor_569d084185e97
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
38 724 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Gabinet integracji sensorycznej powstanie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr6. W godzinach 8.00 - 15.00 z zajęć korzystaliby uczniowie szkoły i przedszkola, po południu dzieci z innych bemowskich placówek posiadające wskazania do terapii zawarte w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Bemowo
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
St. Szobera 1/3
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Budynek Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 6 jest dobrze skomunikowany z całą dzielnicą ( okolice pętli Górczewska )
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Gabinet integracji sensorycznej powstanie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr6. W godzinach 8.00 - 15.00 z zajęć korzystaliby uczniowie szkoły i przedszkola, po południu dzieci z innych bemowskich placówek posiadające wskazania do terapii zawarte w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Opis projektu
Gabinet powstanie w sali przeznaczonej obecnie do zajęć gimnastyki korekcyjnej. Wyposażenie służące do integracji sensorycznej nie wyklucza możliwości prowadzenia innych zajęć o charakterze terapeutycznym ( terapii pedagogicznej, rewalidacji ). Integracja sensoryczna oznacz to, że mózg, otrzymując informację ze wszystkich zmysłów dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Nierozwinięcie określonych umiejętności powoduje powstanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka. Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem "naukowej zabawy". Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemność i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Terapia odbywa się w sali specjalnie do tego przystosowanej i wyposażonej w odpowiednie przyrządy.
Metoda integracji sensorycznej to jedna z ważniejszych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. W pierwszej kolejności kierowana jest do dzieci z trudnościami w uczeniu się, ale z powodzeniem można stosować ją w przypadku niepełnosprawności intelektualnej, ruchowej, autyzmu i innych zaburzeń. Warto podkreślić, że z problemów w zakresie integracji sensorycznej dzieci nie wyrosną. Te problemy będą "rosły" razem z nimi. Dlatego tak ważna jest wczesna interwencja, która wspiera system nerwowy.
Terapia musi obejmować wiele możliwości do dostarczenia bodźców sensorycznych i ruchu. Dlatego w gabinecie należy zgromadzić dużą kolekcję sprzętu do huśtania, kręcenia się, toczenia się, wspinania się, skakania, jeżdżenia i innych przyrządów zapewniających ruch całego ciała. Potrzeba też wielu rzeczy, które dziecko może łapać, manipulować i rzucać. W sali nie tylko ważny jest sprzęt podwieszany ale również to na czym jest wieszany. Do tego celu używa się specjalnej konstrukcji do zawieszania sprzętu /są stalowe lub drewniane/. Takie konstrukcje mają zwykle wyliczone dokładnie parametry dotyczące użytkowania i obciążeń. Koszt zestawu do podwieszenia stanowi połowę wszystkich wydatków.
Uzasadnienie realizacji projektu
W ZSP nr 6 wielu uczniów posiada wskazania do terapii SI. Podobnie sytuacja wygląda w innych placówkach. Aby rozpocząć zajęcia SI przygotowujemy salę, zgromadziliśmy już część sprzętu, mamy nauczyciela posiadającego kwalifikacje do SI, a kolejne osoby przygotowują się do ich zdobycia. W przedszkolu działa oddział integracyjny, a szkole powstaje taki w przyszłym roku szkolnym. Mamy też uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Szkoła otrzymała certyfikat "Placówka respektująca potrzeby sensoryczne dzieci" i uczestniczy w programie "Szkoła przyjazna uczniowi z dysleksją".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zestaw do integracji sensorycznej (podwieszany) - 17 845,00 zł.
Przybory i sprzęt rehabilitacyjny - 10 897,00 zł.
Remont i przystosowanie sali - 10 000,00 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
38 724,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Załączniki
Karty oceny

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Sala w szkole jako przestrzeń publiczna, śmiechu warte.
    kemot404  19.01.2016 15:54
    • Przeciez w zalozeniach, mialyby z tej sali korzystac takze dzieci z poza szkoly. Pomysl jest super. Bede glosowac.
      Ariadna80  10.05.2016 12:47
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Ariadna80  19.02.2016 22:12
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany