Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Parking Park & Ride Mehoffera

2492
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Autor pomysłu Patryk Król
Współautorzy Piotr Cieszkowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
270 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest wybudowanie miejsc parkingowych dla samochodów osobowych w obszarze ulic: Mehoffera/ Światowida/ Strumykowa, przy przystanku autobusowym Mehoffera oraz tramwajowym Tarchomin Kościelny. Możliwość bezpiecznego zaparkowania pojazdu i wygodnego przesiadania się do komunikacji szynowej oraz autobusowej co zmniejsza zanieczyszczenie miasta spalinami i zmniejszy jego zakorkowanie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Mehoffera/ Światowida/ Strumykowa, Nr działek: 47/6, 47/7, 49/7, 49/8 obręb 40122, własność m.st. Warszawy
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica Mehoffera/ Światowida/ Strumykowa. Punkt przesiadkowy do środków komunikacji miejskiej tj: tramwaj czy autobus. Ulica łącząca osiedla przy Wiśle, Choszczówce oraz na Nowodworach.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest wybudowanie miejsc parkingowych dla samochodów osobowych w obszarze ulic: Mehoffera/ Światowida/ Strumykowa, przy przystanku autobusowym Mehoffera oraz tramwajowym Tarchomin Kościelny. Możliwość bezpiecznego zaparkowania pojazdu i wygodnego przesiadania się do komunikacji szynowej oraz autobusowej co zmniejsza zanieczyszczenie miasta spalinami i zmniejszy jego zakorkowanie.
Opis projektu
Celem projektu jest wybudowanie miejsc postojowych dla samochodów do 3,5 tony, na działce 47/6, 47/7, 49/7, 49/8 obręb 40122. Możliwość bezpiecznego zaparkowania pojazdu i wygodnego przesiadania się do komunikacji szynowej, co zmniejsza zanieczyszczenie miasta spalinami i zmniejszy jego zakorkowanie. Projekt przewiduje budowę miejsc parkingowych dla samochodów osobowych przy obecnej pętli tramwajowej Tarchomin Kościelny oraz przystanku autobusowego Mehoffera, wzdłuż ulicy Mehoffera na działkach będących własnością m.st. Warszawy. Obszar parkingu był by wyznaczony na obszarze poza projektowaną nową jezdnią Światowida, odsunięty od jezdni o szerokości chodnika. Wjazd na parking z przejazdem przez chodnik powinien być zlokalizowany od ulicy Mehoffera oraz Strumykowej, Zgodnie z § 21.1. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie stanowiska postojowe dla samochodów osobowych powinny mieć co najmniej szerokość 2,3 m i długość 5 m. Zgodnie z tymi wymaganiami powierzchnia działek powinna umożliwić budowę do 30 miejsc parkingowych usytuowanych prostopadle lub po lekkim skosem do ul. Mehoffera. Projekt zakłada budowę parkingu bez wycinki obecnych drzew (kilak sztuk) w zwiazku z tym, niektore miejsca parkingowe beda tzw. zaślepione (obwódka drzewa na długość x x szerokosc miejsca parkingowego). Nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona z kostki Bauma lub asfaltu. Do odprowadzenia wody deszczowej powinna znajdować się także studnia lub przyłącze do sieci kanalizacji.
Zaprojektowanie miejsc parkingowych poza obszarami systemów korzeniowych drzew.
Przy realizacji konieczne jest wykonanie dokumentacji technicznej wraz ze stosownymi decyzjami administracyjnymi w tym pozwolenie wodno-prawne (studnia chłonna). Należy uwzględnić odwodnienie i oświetlenie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt umożliwi parkowanie aut przy obecnym przystanku przesiadkowym do tramwaju Tarchomin Kościelny i autobusu przystanek Mehoffera. W obecnej sytuacji kierowcy nie mają miejsca do pozostawienia samochodu w tej okolicy, ani nawet zatoczki, by móc się na chwilę zatrzymać, wysadzić pasażera i pojechać dalej. Dotychczasowe miejsca parkingowe na pobliskim osiedlu zostały zlikwidowane.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Koszt przygotowania dokumentacji, przygotowania działki i wybudowania studni chłonnej 100 000,00 PLN.
2. Kosztu budowy parkingu 170000,00 PLN.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
270 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty związane z utrzymaniem parkingu w czystości i odśnieżania. W perspektywie długoterminowej ewentualnie koszty remontów. rocznie ok. 10000,00 PLN
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 21:15
Autor projektu
12.05.2016 14:30
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Parking P&R w tym miejscu to nie jest inwestycja dla mieszkańców tego obszaru. Korzystać będą przyjezdni. A mieszkańcy stracą miejsce np pod wybieg dla psów ...
    Dla nas dużo lepszym rozwiązaniem byłaby lepsza komunikacja z koleją - Płudy albo Choszczówka - i dla innych również - i to jest naturalne miejsce dla takich inwestycji
    RadekGozdek  29.01.2016 01:26
  • Również uważam ten projekt za niepotrzebny, co więcej sądzę, że przyniósłby jedynie straty mieszkańcom, jak słusznie zauważył RADEKGOZDEK.
    P.S.
    Wolnych miejsc parkingowych Ci u nas dostatek w okolicy skrzyżowania Mehoffera ze Strumykową :)
    szpadlina  12.02.2016 22:05
  • Dzień dobry,
    Uważam, że najlepiej byłoby wycofać ten projekt, gdyż jeśli doszłoby do jego realizacji zostaną wycięte drzewa na rzecz parkingu! Pozostałe Pana projekty są zielone i przyjazne dla mieszkańców. Wystarczy zobaczyć te działki na google.maps, aby się przekonać, że aktualnie jest tam bujna zieleń i m.in. rosną dęby czerwone.
    DanielaG  28.04.2016 18:39
  • Zieleni na Białołęce jest pod dostatkiem, parking obejmował by zaledwie wąski skrawek pomiedzy obecna jezdnia a przepompownia, reszta terenu na tylach przepompowni zostanie i jest ona olbrzymia, przy okazji bardziej bezpieczna bo dalej od jezdni i pies nie wpadnie pod koła samochodu. Co do wyprowadzania psów na trawnik na 2 strone jezdni, to dla niego męczarnia, trzeba go zabrać nad wisłe albo do lasu. Dodam że projekt został poprawiony by żadne drzewo nie zostało wycietę (tzw. zaślepione miejsca parkingowe). Jest to również rozwiazanie tymczasowe, dopóki nie zostanie wybudowana linia tramwajowa do winnicy, dodam także że planowne jest poszerzenie jezdni mehoffera na całej długości do 2 pasów w każdą stronę oraz budowę ścieżki rowerowej, także drzewa i tak zostaną wycięte, kwestia czasu, zwłaszcza że nie są to żadne pomniki przyrody, a zwykłe samosiejki
    Patryk Król  28.04.2016 19:36 Autor projektu
  • Z całym szacunkiem, ale zgadzam się z przedmówcami. Ten projekt dla mieszkańców w okolicach obecnej pętli tramwajowej Tarchomin Kościelny, nie wnosi żadnej wartości dodanej, a dla mieszkańców dojeżdżających z dalszych odległości bardziej wartościowe byłoby zorganizowanie takiego parkingu w okolicach nowego zakończenia linii tramwajowej (Winnica) o ile oczywiście zostanie tam doprowadzona, czy też po drugiej stronie mostu w okolicach Świderskiej (niewykorzystane ruiny magazynów). Dodatkowe betonowe "pole" w okolicach Mehoffera jest nam zupełnie niepotrzebne.
    Okolice przepompowni pomimo linii wysokiego napięcia, można zagospodarować w zupełnie inny sposób, chociażby jako park z dobrą infrastrukturą spacerową, rowerową, placami zabaw, siłownią na otwartym powietrzu itd! Przykro mi, ale nie trafia do mnie w ogóle argumentacja powstania w tym miejscu P+R!
    Krzysztof P.  08.06.2016 14:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany