Dodatkowe dojścia do przystanków tramwajowych

200
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Praga-Południe
Grochów Północny
Autor pomysłu aleksander.buczynski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
126 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt obejmuje:
wykonanie dodatkowych dojść do 5 przystanków tramwajowych w kierunku centrum,
wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Grochów Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grochowska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
"Mała" Grochowska - jezdnia serwisowa obsługująca zabudowę po północnej stronie linii tramwajowej.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt obejmuje:
wykonanie dodatkowych dojść do 5 przystanków tramwajowych w kierunku centrum,
wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców.
Opis projektu
Tzw. mała Grochowska to droga serwisowa obsługująca zabudowę po północnej stronie "dużej" Grochowskiej, za torami tramwajowymi. Od ul. Podolskiej do Garwolińskiej jest jednokierunkowa. Projekt obejmuje następujące elementy:

1. Wykonanie dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych w kierunku centrum (Kwatery Głównej, Żółkiewskiego, plac Szembeka, Wspólna Droga, Czapelska) - tak by do każdego z nich można było dojść z dwóch stron. Potrzebne będzie oznakowanie przejścia dla pieszych, obniżenie krawężników i demontaż części wygrodzeń.

2. Wprowadzenie na małej Grochowskiej elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców. Mogą to być prefabrykowane wyspowe progi spowalniające (np. przed każdym z przejść dla pieszych) albo esowanie toru jazdy poprzez naprzemienne wyznaczenie miejsc parkingowych po lewej i prawej stronie jezdni.

Elementy 2 i 3 można połączyć wykonując nowe przejścia dla pieszych jako wyniesione. Wprowadzenie zmian będzie także okazją do uporządkowania pozostałego oznakowania, w szczególności występujących na małej Grochowskiej skrzyżowań równorzędnych.

Załączniki:
Tak wygląda obecnie dojście do przystanków tramwajowych na zmodernizowanej linii z Gocławka. Elementem projektu jest likwidacja tej - dosłownie - bariery w dostępie do transportu publicznego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ad 1. Obecnie do przystanków można dojść tylko od strony skrzyżowania. Wyznaczenie przejść dla pieszych przez małą Grochowską na drugich końcach peronów skróci drogę na przystanek nawet o 120 m!

Ad 2. Uspokojenie ruchu podkreśli dojazdowy, a nie tranzytowy charakter małej Grochowskiej, ułatwi jej przekraczanie przez pieszych, jazdę po niej na rowerze, wyjeżdżanie z posesji i przecznic. Kto chce jechać szybciej, powinien korzystać z "dużej" Grochowskiej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Obniżenie krawężników na 5 nowych dojściach do przystanków tramwajowych (Kwatery Głównej, Żółkiewskiego, plac Szembeka, Wspólna Droga, Czapelska): 5 x 20000 zł = 100000 zł

Elementy uspokojenia ruchu - np. 5 prefabrykowanych progów wyspowych: 5 x 3000 zł = 15000 zł

Rezerwa na dodatkowe korekty oznakowania: 1200 zł

Projekt organizacji ruchu: 10000 zł.

Razem 126 200 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
126 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja oznakowania - w ramach bieżącego utrzymania drogi.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Istotnie , te barierki na przystanku to kompletna bzdura. Wejście do parku oznacza "nadrobienie" około 100 metrów - fantastyczna perspektywa dla ludzi mających problemy z chodzeniem.
    Tomasz Marczak  01.03.2015 13:52
  • Świetny projekt, popieram, trzymam kciuki i gratuluję autorowi :) Do ideału brakuje mi wiat przystankowych na każdym z tych przystanków. Mam też nadzieję, że rowerzyści nie będą musieli pokonywać slalomu pomiędzy zaparkowanymi samochodami.
    Marek_Borkowski  20.03.2015 11:29
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany