Budowa przystanku krańcowego dla linii autobusowej za skrzyżowaniem ul.Gierczak z al.gen.Chruściela

1308
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Rembertów
Autor pomysłu Arkadiusz Piotrowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
200 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Wprowadzenie komunikacji autobusowej dla mieszkańców ul. Gierczak, studentów oraz pracowników AON wymaga przygotowania przystanku krańcowego za skrzyżowaniem al. Chruściela z ul. Gierczak (za garażami). Przystanek krańcowy ma pełnić dwie funkcje: możliwości zawrócenia autobusu oraz miejsca zlokalizowania przystanku autobusowego (wiaty).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Rembertów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. gen. Chruściela za skrzyżowaniem z ul. Gierczak
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Kraniec al. gen. Chruściela między ulicą Gierczak a linią kolejową E75 za garażami

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wprowadzenie komunikacji autobusowej dla mieszkańców ul. Gierczak, studentów oraz pracowników AON wymaga przygotowania przystanku krańcowego za skrzyżowaniem al. Chruściela z ul. Gierczak (za garażami). Przystanek krańcowy ma pełnić dwie funkcje: możliwości zawrócenia autobusu oraz miejsca zlokalizowania przystanku autobusowego (wiaty).
Opis projektu
Wprowadzenie komunikacji miejskiej w rejon ul. Gierczak wymaga stworzenia możliwości zawracania autobusu na końcu al. Chruściela (w granicach miasta). Tym samym konieczne jest przystosowanie al. Chruściela od skrzyżowania z ul. Gierczak do proponowanej lokalizacji przystanku krańcowego za garażami. Zadanie polega na budowie przystanku krańcowego, na którym autobus mógłby oczekiwać na odjazd, zawracać i udać się w drogę powrotną po al. Chruściela.
Konsultacje z Zarządem Transportu Miejskiego potwierdziły możliwość takiego rozwiązania i zyskały aprobatę ZTM. Stworzenie przystanku krańcowego umożliwiłoby skierowanie na trasę autobusów 12-metrowych. Możliwym wariantem byłoby przedłużenie kursowania linii 199, które obecnie ma pętlę przy przystanku Rembertów AON i zawraca na rondzie gen. E.Fieldorfa. Powstanie odpowiedniej infrastruktury drogowej w rejonie ul. Gierczak i al. Chruściela pozwoliłoby linii 199 dojechać w ten rejon i powrócić do ronda gen. E.Fieldorfa.
Składany projekt do budżetu partycypacyjnego przewiduje wyłącznie przygotowanie infrastruktury drogowej do wprowadzenia autobusów. Infrastruktura przystankowa i wprowadzenie autobusu odbędzie się poza projektem, co zapewni ZTM.
Uzasadnienie realizacji projektu
Kilkuset mieszkańców ul. Gierczak (ok. 700 osób), a także kilka tysięcy studentów i pracowników Akademii Obrony Narodowej, najbliższy przystanek autobusowy ma przy rondzie gen. E. Fieldorfa "Nila" (przystanek Rembertów AON). Szczególnie dla osób starszych, licznie zamieszkujących ul. Gierczak, pokonanie odcinka ok. 1000 m (w jedną stronę) nastręcza trudności. Biorąc pod uwagę dużą liczbę osób zamieszkujących na małej powierzchni, jest to jedno z ostatnich skupisk (osiedli) w Rembertowie, do których komunikacja miejska nie dociera, powodując pewne wykluczenie.
Obserwacje te potwierdzają licznie prowadzone rozmowy z mieszkańcami ul. Gierczak. Wskazują oni, że głównym mankamentem dla ich miejsca zamieszkania jest daleka odległość do komunikacji publicznej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
200 tys. zł - budowa przystanku krańcowego dla autobusów z możliwością zawracania i dostosowanie al. Chruściela od skrzyżowania z ul. Gierczak do miejsca przystanku krańcowego za garażami wraz z organizacją ruchu.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
200 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz