15 - Zamiana chodnika na zatoki parkingowe

27.02.2015 13:11 Zweryfikowany negatywnie

zamiana chodnika na zatoki parkingowe wzdłuż ulicy Białobrzeskiej po stronie nieparzystej pomiędzy ulicami Opaczewską, a Dickensa.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

120 000,00 zł

Powód weryfikacji negatywnej

Propozycja zawarta w projekcie jest niezgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla rejonu Opaczewskiej, który przewiduje zakaz lokalizacji parkingów na terenach zieleni urządzonej oznaczonej symbolem ZP.


Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny, Szczęśliwice


Lokalizacja projektu

Białobrzeska 1,3,5,7,9,11 między ulicami Opaczewską,a Dickensa

Istotne informacje o lokalizacji

brak

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Każdy mieszkaniec może korzystać z parkowania samochodu i jeżeli ta inwestycja zostanie zrealizowana będą dbali o te miejsca (porządek, czystość)

Pełny opis projektu

W związku, że wzdłuż budynków w odległości 7m od nich usytuowany jest chodnik o szerokości 2,5m i następny pas zieleni o szerokości 9m można chodnik usytuowany przy samej ulicy Białobrzeskiej zamienić na miejsca parkingowe. Wykorzystać można między drzewami kawałki pasa zieleni na zatoki parkingowe tzw. wcinki, a pozostały pas zieleni pozostaje.
1 miejsce parkingowe- ok. 500mx2,3m.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

W obecne chwili wzdłuż wzdłuż budynku Białobrzeska 9 można postawić ok. 12 samochodów, a po ewentualnej modernizacji będzie można postawić ok. 24 samochodów.
Cała ulica w tym pasie jest wykorzystana przez ok 60 samochodów a po modernizacji ok 100 samochodów.
Jeżeli na ulicy Urbanistów po jednej stronie jest wykorzystana w ten sposób to dlaczego nie można wykorzystać ulicy Białobrzeskiej ze względu na deficyt miejsc postojowych nie tylko w dzielnicy a i całej Warszawy uważam, że jest to bardzo trafna propozycja.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Długość chodnika-ok.265.0m
Szerokość miejsca parkingowego- 5.0m
Razem- 1.325.0m2
ze względu na parkowanie samochodów na w/w chodniku wystarczy tylko dołożyć kostkę brukową i krawężniki w tzw. wcinki między drzewami i poszerzyć chodnik

Całkowity koszt projektu: 120 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Ewentualnie koszty sprzątania


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 0,00 zł


Napisz do autora pomysłu

Autor pomysłu nie podał adresu e-mail. Nie możesz się z nim skontaktować.


Komentarze (5)

  • Robert Buciak  02.03.2015 10:24
    Projekt nie ma szans przejść przez szczegółową weryfikację formalną, gdyż jest niezgodny z obowiązującą w Warszawie "Strategią zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy", zgodnie z którą: W strefie Śródmiejskiej "ograniczany jest ruch samochodowy, a w niektórych obszarach i na wybranych ciągach eliminowany.
    Towarzyszy temu m.in.:
    - priorytetowe traktowanie transportu publicznego,
    - ograniczenia, a niekiedy zakaz ruchu samochodowego,
    - ograniczanie liczby miejsc parkingowych,
    wprowadzanie obszarów ruchu pieszego."

    W związku z tym proponuję, aby autor wycofał projekt. Nie ma sensu dyskutować na temat, który jest niezgodny z regulaminem BP.
    • norah garber  02.03.2015 21:07
      Ale częścią tej strategii jest budowa parkingów podziemnych przez miasto, a do tej pory nie powstał żaden. Projektodawco nie poddawaj się !
    • JakubFichna  05.03.2015 00:17
      Parkingi na Nowogrodzkiej i przy Złotych Tarasach są codziennie dość puste.
      Na Starej Ochocie też miejsca się znajdują, np. na Grójeckiej, czy na Barskiej.
      Owszem są miejsca gdzie nielegalne parkowanie jest normą, ale to wynika z tego że wielu ludzi chce koniecznie zostawić samochód pod samym domem. Czasami potrafię to jakoś zrozumieć - ktoś mieszka po jednej stronie Grójeckiej, miejsca dostępne są po drugiej stronie, a i tak woli zaparkować nielegalnie po swojej, bo do przejścia daleko, na środku barierka, a samochody pędzą.

      Ale sugeruje inne rozwiązania parkingowych problemów. Można np. zasugerować oznaczanie niektórych miejsc parkingowych jako "tylko dla mieszkańców".
    • Tomasz Andrzejewski  20.03.2015 04:28
      A jaką moc prawną i skuteczność ma takie oznakowanie? To działanie pozorne.
  • emkaemka  03.03.2015 12:06
    Więcej drzew a nie parkingów...

Zaloguj się, aby komentować.