20 - Wiata/Stojak na Rowery.

01.02.2015 17:52 Wycofany przez autora
Karolina Siatkowska
autor projektu

Stojak na rowery, zadaszony i oświetlony dla mieszkańców podwórka przy ul .Kępnej 4.
Blisko 20 mieszkańców jeździ w sezonie i nie tylko -rowerami. Między kamienicami na podwórku jest idealna przestrzeń do zagospodarowanie na ten cel.

Kategoria projektu

  • ochrona środowiska
  • sport
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

15 000,00 zł

Dzielnica

Praga-Północ


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

Kępna 4, 03-730 Warszawa

Istotne informacje o lokalizacji

Na podwórku przy ul. Kępnej 4 jest wygospodarowana przestrzeń pod projekt stojak/wiaty na rowery.

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt jest skierowany do bardzo szerokiego grona odbiorów. (dzieci - seniorzy) Jest dostępny dla wszystkich rowerzystów, mieszkańców Kępnej 4. Obecnie jest ok 20 rowerzystów ale ta liczba może się zwiększyć. Stojak/ Wiata na rowery daje możliwość częstszego i wygodniejszego korzystania z roweru. Użytecznie zagospodarowuje przestrzeń, która niszczeje. Każdy posiadacz roweru może z niej korzystać.

Pełny opis projektu

Stojak, wiata na rowery jest bardzo potrzebnym na podwórku przy ul .Kępnej 4. Miejsce jest już wyznaczone i tylko czeka na zagospodarowanie. Ze względów czystości i bezpieczeństwa powinno takie miejsce być zadaszone, oświetlone (czujką) oraz całość powinna być zamykana na klucz. Obecnie, zarówno w sezonie letnim, wiosennym jak i jesiennym ok 20 mieszkańców (dzieci, młodzieży i dorosłych) jeździ rowerami, zgodnie jednak twierdzą że z taką wiatą robili by to częściej. Niestety zbyt wąskie wejścia do piwnic uniemożliwiają przechowywanie tam rowerów, pozostaje wnoszenie ich do mieszkań to z kolei jest bardzo niewygodne. Projekt ma charakter dzielnicowy i jest bardzo użyteczny społecznie. Wiata/ Stojak na rowery powinien liczyć min. 20 miejsc. Zadaszenie potrzebne jest ze względu na ptaki często przebywające nad tą przestrzenią, natomiast oświetlenie na czujkę i zamykanie wiaty stanowiło by zabezpieczenie rowerów. Przestrzeń która w tym momencie niszczeje i brak dla niej zagospodarowania dostała by "nowe życie".

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Wiata/ Stojak na Rowery:
- użyteczny społecznie
- dla wszystkich mieszkańców przy ul .Kępnej 4
- ogromne znaczenie dla lokalnej społeczności
- większa motywacja dla innych mieszkańców aby przesiąść się na rower
- promocja zdrowia
- zagospodarowanie, niszczejącej przestrzeni
- promocja sportu

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Niestety nie potrafię określić kosztów tego projektu a na Państwa stronie również nie ma takich przykładów. Ze źródeł projektów innych miast wnioskuję że projekt powinien zmieścić się w kwocie 15000 zł

Całkowity koszt projektu: 15 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE



Napisz do autora pomysłu

Autor pomysłu nie podał adresu e-mail. Nie możesz się z nim skontaktować.


Komentarze (2)

  • Zuzanna I  04.03.2015 21:52
    Podoba mi się ten pomysł. W moich okolicach też by się przydała wiata na rowery.
  • aleksander.buczynski  11.03.2015 16:59
    Jeśli jest możliwe rozszerzenie projektu, to chcielibyśmy zamówić taką wiatę na parkingu strzeżonym przy Skoczylasa:

    http://goo.gl/maps/lQzX3

    wiata powinna stać zaraz obok budki strażnika - albo tam gdzie widoczny na SV motocykl, albo na lewo od budki, kosztem np. 2 miejsc parkingowych. Wbrew różnych płaczom o braku miejsc parkingowych, na parkingu są luzy. W zasięgu 100 m dojścia jest ok. 500 mieszkań, większość w budynkach bez wind, więc myślę że byłoby trochę zainteresowanych. Na jednym miejscu parkingowym dla samochodu może zaparkować 10 rowerów.

    Powierzchnia wiaty nie powinna przekraczać 25 m2, żeby nie było potrzebne pozwolenie na budowę (art. 29. ust 1. pkt. 2 prawa budowlanego). Pod wiatą stojaki U-kształtne, zgodnie ze miejskimi standardami.

    Zostawienie na parkingu roweru powinno być bezpłatne, jako forma promocji transportu rowerowego. Bez rezerwacji miejsc - jak się zapełni, to można dostawić następną.

    W przyszłości, jeśli pomysł chwyci, można by to rozszerzyć na inne parkingi strzeżone zarządzane przez albo dzierżawione od Praskiego Zarządu Terenów Publicznych.

Zaloguj się, aby komentować.