Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Poprawa warunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli

590
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Czyste + Mirów
Autor pomysłu aleksander.buczynski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
193 522 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 569 głosów za tym projektem
Pakiet zmian w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na ulicach Mirowa, w tym pasy rowerowe na ul. Grzybowskiej, dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych i budowa azylów na 4 przejściach dla pieszych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
13.08.2019 10:46

Realizacja projektu została podzielona między Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola a Zarząd Dróg Miejskich. 
Na ul. Platynowej wprowadzono dwukierunkowy ruch rowerowy.
W zakresie ul. Grzybowskiej, Chmielnej i Siennej: Ze względu na przedłużające się uzgodnienia projektów organizacji ruchu, zatwierdzone projekty zostały przekazane do ZDM w grudniu 2016 r. Na ich podstawie konieczne jest wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych. W październiku 2018 r. ogłoszono przetarg na dokumentację dla ul. Grzybowskiej. Przetarg rozstrzygnięto. Termin wykonania dokumentacji upływa w grudniu 2019 r. Realizacja inwestycji jest planowana w 2020 r. W kwietniu 2019 r. ogłoszono przetarg na dokumentację budowlaną dla ul. Chmielnej i Siennej. Przetarg został rozstrzygnięty, podpisano umowę z wykonawcą projektu.
W zakresie ul. Łuckiej, Waliców, Krochmalnej oraz azyli Chłodna/Wronia, Żelazna/Łucka: trwa uzgadnianie projektów organizacji ruchu.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich / Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Czyste + Mirów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grzybowska, Chłodna, Platynowa, Chmielna, Sienna, Łucka, Waliców, Krochmalna, Żelazna.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Wybrane ulice i skrzyżowania w obszarze, wewnątrz kwartału al. Solidarności - al. Jana Pawła II - al. Jerozolimskie - Towarowa.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Pakiet zmian w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na ulicach Mirowa, w tym pasy rowerowe na ul. Grzybowskiej, dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych i budowa azylów na 4 przejściach dla pieszych.
Opis projektu
Pakiet prostych i tanich usprawnień w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na lokalnych ulicach Woli. Na pakiet składają się:

1. Obustronne jednokierunkowe pasy rowerowe w ul. Grzybowskiej od ulicy Żelaznej do ul. Ciepłej

Pasy stworzą sięgacz z centrum obszaru do budowanej obecnie drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II.

2. Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na wybranych lokalnych ulicach jednokierunkowych:

- Platynowa;

- Chmielna (wjazd na parking przy Miedzianej - Żelazna);

- Sienna (Twarda - Żelazna);

- Łucka (Żelazna - Wronia);

- Waliców (Grzybowska - Krochmalna);

- Krochmalna (al. Jana Pawła II - Waliców);


Wybrane ulice stworzą alternatywę dla jazdy na rowerze ruchliwymi drogami głównymi (np. Platynowa i Chmielna dla al. Jerozolimskich) i ułatwią dostęp do istniejących i budowanych ścieżek rowerowych (np. Krochmalna do al. Jana Pawła II). Co do zasady projekt zakłada dopuszczenie ruchu pod prąd oznakowaniem pionowym, z elementami oznakowania poziomego tylko na wlotach skrzyżowań.

3. Przeniesienie parkowania w ul. Chłodnej z chodnika na jezdnię na odcinku Żelazna - Wronia

Ul. Chłodna ma bardzo szeroka jezdnię jak na ulicę lokalną i nie ma uzasadnienia, by samochody parkowały na chodniku. Na zmodernizowanym odcinku jezdnia została już zawężona, co widać przy skrzyżowaniu z ul. Żelazną. Wyznaczona w ten sposób krawędź zatoki postojowej powinna być zastosowana na całej długości aż do Towarowej.

4. Azyle na wybranych przejściach dla pieszych bez sygnalizacji:

- 3 szt. na skrzyżowaniu Chłodnia / Wronia, 3x (za wyjątkiem najwęższego wlotu południowego);

- 1 szt. na przejściu przez Żelazną między Łucką a Pereca.

Azyle ułatwią pokonywanie szerokich jezdni. Uspokoją ruch samochodowy i uniemożliwią wyprzedzanie na przejściach dla pieszych, a pieszym pozwolą pokonywać przejście w dwóch etapach.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się po Woli pieszo i rowerem. Służyć będzie zarówno mieszkańcom jak i dojeżdżającym z dalszych okolic do licznie zlokalizowanych w tym obszarze miejsc pracy. Poprawi też bezpieczeństwo ruchu - jazda rowerem "pod prąd" Chmielną czy Platynową jest bezpieczniejsza niż "z prądem" alejami Jerozolimskimi, a zastosowanie azylu na przejściu dla pieszych ogranicza ryzyko wypadku trzykrotnie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wyznaczenie pasów rowerowych w ul. Grzybowskiej (na odc. ul. Żelazna - ul. Ciepła), 2x350m - 70000 zł
Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów (20 wlotów)* - 60000 zł
4 Azyle dla pieszych (skrzyżowanie ulic Chłodna/Wronia, ul. Żelazna) - 55222 zł
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla dwukierunkowego ruchu rowerów - 8300 zł

*Wdrożenie projektu wymaga zmiany "Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych", które planowane jest na III kwartał 2015 r.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
193 522,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja i odnawianie oznakowania.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • "Tu Wola" o projekcie:
    http://tustolica.pl/bonusy-dla-pieszych-i-rowerzystow-projekt-dla-mirowa_69788

    Przy okazji errata: pasy ruchu dla rowerów powinny mieć 1,5 m szerokości.
    aleksander.buczynski  29.03.2015 09:51
  • Świetny projekt. Tylko zastanawiam się na rezygnacją z Chłodnej skoro czeka ona na remont/przebudowę...
    Paweł.Waw  03.04.2015 20:56
  • Przed złożeniem projektu pytałem o plany przebudowy Chłodnej, nie ma żadnego konkretnego terminu. A przemalowanie pasów postojowych to nie jest jakiś mega koszt, tak naprawdę można by to zrobić w ramach wiosennego odnawiania oznakowania.

    Poza tym uważam, że okres przed remontem to jest bardzo dobry moment na eksperymentowanie z organizacją ruchu. Za pomocą paru wysp, krawężników, donic, można się przymierzyć i sprawdzić w praktyce funkcjonowanie różnych pomysłów. Takie prototypowanie. Jak się sprawdzi, to w ramach remontu utrwalić, jak nie, to zawsze można coś przesunąć, poszerzyć, zwęzić, skorygować. Jak się zrobi od razu całość na wysoki połysk w granitach, to potem błędy trudno poprawić (patrz wschodni odcinek Chłodnej czy zagospodarowanie terenu nad stacjami metra).
    aleksander.buczynski  04.04.2015 11:38
  • Mówimy o "obszarze, wewnątrz kwartału al. Solidarności - al. Jana Pawła II - al. Jerozolimskie - Towarowa."

    Może warto dodać do tego ulice leżące na północ od Al. Solidarności (np. ul. Pawia, Esperanto) i poprawić trakt rowerowy po całej długości ulic Towarowa-Okopowa?

    PassionOfSailing  15.06.2015 11:47
  • Popieram!
    apatryda  22.06.2015 20:41
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany