Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Pasy rowerowe dla Woli - rowerem z Górczewskiej do Śródmieścia

596
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu aleksander.buczynski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
413 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Wyznaczenie pasów rowerowych na wybranych ulicach Woli, łączących istniejące lub planowane do realizacji w 2015 r. ścieżki. Pasy ruchu dla rowerów powstałyby na odcinkach ulic: Górczewska, Leszno (alternatywnie: Wolska), al. Solidarności, al. Jana Pawła II.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Górczewska, Leszno, Wolska, al. Solidarności, al. Jana Pawła II
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulice

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wyznaczenie pasów rowerowych na wybranych ulicach Woli, łączących istniejące lub planowane do realizacji w 2015 r. ścieżki. Pasy ruchu dla rowerów powstałyby na odcinkach ulic: Górczewska, Leszno (alternatywnie: Wolska), al. Solidarności, al. Jana Pawła II.
Opis projektu
Projekt zlikwiduje najbardziej uciążliwe luki w sieci tras rowerowych na Woli, umożliwiając wygodny i bezpieczny dojazd rowerem z ciągu ulicy Górczewskiej do al. Jana Pawła II i ścisłego Śródmieścia.

Od 10 lat ścieżka rowerowa wzdłuż Górczewskiej urywa się ślepo na ul. Tyszkiewicza. Opracowany w 2008 r. projekt jej przedłużenia zdążył się już zdezaktualizować. Rowerzyści dalej nie tylko nie mają wydzielonej drogi, ale nawet nie mają jak legalnie włączyć się do ruchu. Proponuję wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni od ul. Tyszkiewicza, Płockiej lub al. Prymasa Tysiąclecia - w zależności od możliwości przeprowadzenia ruchu rowerowego na południową stronę Górczewskiej.

W przypadku, gdyby wyznaczenie pasów rowerowych na Górczewskiej i Leszno okazało się zbyt trudne lub kosztowne, można zamiast tego wyznaczyć pasy rowerowe na Wolskiej, co również zapewni możliwość dojazdu z zachodniej Woli, choć bardziej okrężną trasą.

W al. Solidarności jazda na rowerze jest jeszcze bardziej niebezpieczna, ze względu na wyznaczony przy prawej krawędzi jezdni buspas. Znaki każą rowerzyście jechać środkowym pasem jezdni, gdzie wyprzedzają go pojazdy zarówno z lewej jak i z prawej strony (patrz załącznik 2).

Wyznaczenie pasów rowerowych powinno się w miarę możliwości wiązać z przeniesieniem parkowania z chodnika na pas postojowy na jezdni, tak by poprawić również warunki ruchu pieszego, i odciążyć tereny osiedlowe z nielegalnego parkowania. Szczegółowe propozycje przekrojów zawiera załącznik 3, a przykładowe rysunki dla al. Solidarności - załącznik 4.

W al. Jana Pawła II jest już ścieżka rowerowa, obecnie budowane jest jej przedłużenie do ronda ONZ. Proponuję ją wydłużyć do Dworca Centralnego poprzez wydzielenie z jezdni zachodniej na odcinku od rondo ONZ do al. Jerozolimskich urządzeniami brd. Na tym odcinku al. Jana Pawła II poszerza się z 3 do 5 pasów ruchu - proponuję ujednolicić przekrój do 3 pasów ruchu, a pozostałą przestrzeń wykorzystać na drogę dla rowerów i organizację parkowania. Schemat rozwiązania przedstawia załącznik 5.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt pozwoli niewielkim kosztem poprawić spójność sieci rowerowej. Wydłuży pięciokilometrową trasę wzdłuż ulicy Górczewskiej o 2 km do centrum miasta, gdzie połączy się ona z rozbudowywaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II. Umożliwi bezpieczne korzystanie z roweru w codziennych podróżach do pracy. Jest zgodny z zasadą priorytetu dla ruchu pieszego i rowerowego w centrum i na trasach do niego prowadzących. Wszystkie ulice objęte projektem to główne trasy rowerowe wyznaczone w obowiązującym Studium. Okres budowy metra to najlepszy czas na wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, bo utrudnienia związane z budową i tak ograniczą możliwości dojazdu do centrum samochodem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W zależności od przyjętego wariantu: od 4100 do 5900 mb pasów rowerowych (każdy kierunek liczony oddzielnie) x 70 zł/mb (w tym projekt organizacji ruchu, oznakowanie pionowe i poziome) = od 287 do 413 tys. zł.

Jako koszt całkowity przyjęto górne oszacowanie 413 tys. zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
413 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty konserwacji i odnawiania oznakowania.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram przedłużenie ścieżki/pasa dla rowerzystów od Tyszkiewicza w stronę Centrum.
    MłynówCK  27.02.2015 19:43
  • Zachowanie rowerzystów w sobotę 27 lutego-bez komentarza. Ta MASA BEZKRYTYCZNA nie powinna się odbyć. Nie można tylko żądać od miasta, czasem trzeba też coś samemu dać. Po co rowerzystom pasy skoro i tak jeżdżą po chodnikach nawet tam gdzie wcześniej wymusili pasy (np. Al. Wojska Polskiego). A ilość rowerów bez oświetlenia w czasie MASY to osobny problem. Dlatego temu projektowi i kilku innym podobnym DAJĘ CZERWONĄ KARTKĘ.
    norah garber  28.02.2015 17:43
    • Chodziło oczywiście o piątek, bo trzeba mieszkańcom bardziej utrudnić życie.
      norah garber  28.02.2015 17:44
    • Proszę nie patrzeć na wszystkich rowerzystów przez pryzmat masy krytycznej. Opisywane przez Pana wydarzenie zgromadziło kilkaset osób, a więc jakiś ułamek ogółu jeżdżących rowerami w Warszawie. Zachęcam do patrzenia na rowerowe (i w ogóle wszystkie) projekty merytorycznie, odkładając na bok uprzedzenia i urazy, choćby najbardziej uzasadnione.
      Krzysztof1234  10.03.2015 20:41
  • Zachowanie kierowców przez okrągły rok - bez komentarza. Ta MASA BEZKRYTYCZNA nie powinna się odbywać. Nie można tylko żądać od miasta, czasem trzeba też coś samemu dać.
    stop_ograniczaniu_zieleni  13.03.2015 10:59
  • O projekcie - bardzo dobry pomysł ;-)
    wolska58  13.03.2015 15:21
  • Projekt na 100% ma mój głos :)
    Mi brakuje drogi rowerowej od Tyszkiewicza (gdzie urywa się ścieżka biegnąca wzdłuż Górczewskiej) nad Wisłę.
    MłynówCK  17.03.2015 22:35
  • Burmistrz Woli zapowiada budowę dwóch nowych ścieżek: na ulicy Anielewicza od ul. Okopowej do skweru W. Brandta oraz na ul. Leszno od ul. Okopowej do ul. Tyszkiewicza.
    http://przegladwolski.pl/nowe-sciezki-rowerowe-za-5-mln-zl/
    Jęśli rzeczywiście tak ma być to może pociągnąć dalej w stronę Wisły w ramach Woli?
    MłynówCK  25.03.2015 18:24
    • Wola kończy się na al. JP2, więc dalej w stronę Wisły ciężko będzie coś zrobić w ramach Woli. Zresztą te dwie ścieżki od 2007 r. zapowiadano już chyba 5 razy - za każdym razem Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych aktualizował dokumentację i na tym się kończyło.
      aleksander.buczynski  25.03.2015 19:10
    • W "ramach Woli" znaczy w jej granicach, ciąg dalszy ścieżki rowerowej w stronę Wisły to Sródmieście:)
      MłynówCK  07.04.2015 19:57
    • Tzn.? Skwer Brandta jest już w Śródmieściu, więc w ramach Woli nie da się nic przedłużyć, zresztą tam już jest ścieżka rowerowa, brakuje tylko przejazdu przez Andersa.

      Czy chodzi o przedłużenie planowanej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Leszno od Okopowej wzdłuż al. Solidarności do JP2? Z tym będzie problem przy budynkach Leszno 8-14 oraz na skrzyżowaniu z ul. Żelazną.
      aleksander.buczynski  08.04.2015 17:28
  • Popieram!
    A komentarze o masie krytycznej są nie na temat i powinny być usunięte.
    apatryda  22.06.2015 20:34
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany