Bezpieczne przejście dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 107

1558
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Mokotów
rejon A
Autor pomysłu Łukasz Garbal
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
24 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Wybudowanie taniej alternatywy dla pełnej sygnalizacji świetlnej: czerwone światła wzbudzane automatycznie przy pieszych oczekujących na przejście (rozwiązanie od 5 lat używane w Poznaniu: fotokomórka + czerwona lampa nad znakiem D-6).

Od wielu lat dyrekcja i rodzice uczniów domagają się od miasta budowy sygnalizacji świetlnej. Weźmy sprawę w swoje ręce!

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon A
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Nowoursynowska, ul. Noskowskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przejście przy dwóch przystankach ZTM, prowadzące do Szkoły Podstawowej nr 107 i Domu Opieki Społecznej.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wybudowanie taniej alternatywy dla pełnej sygnalizacji świetlnej: czerwone światła wzbudzane automatycznie przy pieszych oczekujących na przejście (rozwiązanie od 5 lat używane w Poznaniu: fotokomórka + czerwona lampa nad znakiem D-6).

Od wielu lat dyrekcja i rodzice uczniów domagają się od miasta budowy sygnalizacji świetlnej. Weźmy sprawę w swoje ręce!
Opis projektu
Przejście przy SP nr 107 jest coraz bardziej niebezpieczne dla pieszych; pod koniec roku szkolnego potrącony został pan, przeprowadzający dzieci, szkolony przez policję. Jedną z możliwości poprawy stanu bezpieczeństwa jest zamontowanie sygnalizacji świetlnej. Miasto od lat uchyla się od tego, tłumacząc się m.in. obawą przed korkami drogowymi.

Kompromisem jest zatem skorzystanie z rozwiązań, od pięciu lat skutecznie funkcjonujących w Poznaniu; jest to jednocześnie rozwiązanie tańsze. Zamiast pełnej sygnalizacji ulicznej proponuję montaż zestawów: czujnik detekcji, wykrywający pieszego (pieszych), stojących przy przejściu dla pieszych - który zapala czerwone światło dla zbliżających się aut (światło zamontowane jest nad znakiem D-6).

System wzbudza się wtedy, kiedy faktycznie pieszy zamierza przejść na drugą stronę jezdni a nie np. kiedy przechodzi wzdłuż przejścia. Nie wykrywa także ruszających się na wietrze gałęzi czy nie wzbudza się od samego wiatru.

Trzeba zainwestować w rozwiązania trwałe i nieawaryjne.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i wszystkich pieszych, korzystających z tych przejść; w najbliższej okolicy nie ma żadnego bezpiecznego przejścia przez jezdnię. To rejon dwóch przystanków ZTM, szkoły podstawowej, domu opieki społecznej, i dużego supermarketu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zakup i montaż zestawów - 24 000 zł brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
24 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty ewentualnej konserwacji i napraw, w ramach stałego budżetu ZDM; według informacji z poznańskiego ZDM, zestawy te są bardzo trwałe, w ciągu ostatnich pięciu lat tylko w jednym z nich trzeba było wymienić akumulator (ok. 1700 zł brutto).
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 700,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Realizacja projektu zajęłaby prawdopodobnie ponad 12 miesięcy. W związku z tym są małe szanse, aby projekt przeszedł weryfikację formalną. Ponadto koszty budowy sygnalizacji wyniosłyby około 300 tys. zł.
    Robert Buciak  02.03.2015 10:44
    • Myli się Pan: kosztorys i harmonogram zostały sporządzone po konsultacjach z osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie i nadzór nad identycznymi projektami funkcjonującymi w Poznaniu.

      Przypominam, że rozmawialiśmy zresztą o tym :) Rozumiem, że ten projekt jest niejaką konkurencją dla Pańskiego dużego projektu, ale zależy nam na bezpieczeństwie dzieci korzystających z tego przejścia. Zwężenie jezdni, które Pan proponuje, nie rozwiąże tego problemu.

      Powtarzam zatem dla wątpiących: projekt jest przekonsultowany merytorycznie i jest technicznie możliwy do zrealizowanie w czasie krótszym od 12 miesięcy. Kosztuje 24 tysiące, a nie 200 tysięcy.
      Łukasz Garbal  10.03.2015 11:44
    • W koszcie projektu nie uwzględnia Pan:
      1. projektu budowlanego
      2. koordynacji z sąsiednimi sygnalizacjami świetlnymi
      3. projektu organizacji ruchu
      Te dokumenty zwiększą na pewno koszt do ponad 100 tys. Poza tym już już pisałem, uzyskanie wszystkich dokumentów będzie trwać ponad 12 miesięcy, więc projekt zostanie odrzucony w trakcie weryfikacji merytorycznej.
      Robert Buciak  12.03.2015 16:17
    • Mieszkańcom pod rozwagę:

      http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,nietypowa-sygnalizacja-na-lucerny-miala-pomagac-wciaz-budzi-spory,160782.html

      http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nie-potrafia-uzytkowac-drogi-br-przy-50-km-h-to-beda-jezdzic-30-km-h,160884.html
      Robert Buciak  13.03.2015 12:40
  • Robert: ponieważ miasto zagwarantowało realizację przy SP nr 107 pełnej sygnalizacji świetlnej - wycofuję swój projekt i wspieram m.in. Twój kompleksowy projekt przebudowy systemu komunikacyjnego (BPA.IV.I.P/147/15.ELE - Równe chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na Służewie i Służewcu) - trzeba tu uwzględnić tę zmianę przy SP nr 107 (zmiana toru ruchu nie zaszkodzi, mimo świateł).

    Co do meritum - rozwiązanie, które proponowałem (i proponuję wprowadzić do Warszawy) - stosowane jest w Poznaniu. To nie sytuacja Wawra - tu nic nie miga ciągle, światła zapalają się jak przy przejeździe kolejowym, wtedy, kiedy trzeba.
    Łukasz Garbal  09.06.2015 08:53
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany