Bezpieczne przejście dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr 271.

1576
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Mokotów
rejon A
Autor pomysłu Łukasz Garbal
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
24 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Piesi przechodzący Al. Lotników w stronę Mokpolu i Szkoły Podstawowej nr 271 muszą korzystać z przejścia bez świateł. Budowa świateł prowadziłaby do zwiększania korków. Trzeba zamontować automatyczne czujniki detekcji, wykrywające pieszego (pieszych), stojących przy przejściu dla pieszych - który zapala czerwone światło dla zbliżających się aut.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon A
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Al. Lotników, ul. Niegocińska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Niedaleko SP nr 271 i przedszkola przy Niegocińskiej, obok sklepu "Mokpol".

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Piesi przechodzący Al. Lotników w stronę Mokpolu i Szkoły Podstawowej nr 271 muszą korzystać z przejścia bez świateł. Budowa świateł prowadziłaby do zwiększania korków. Trzeba zamontować automatyczne czujniki detekcji, wykrywające pieszego (pieszych), stojących przy przejściu dla pieszych - który zapala czerwone światło dla zbliżających się aut.

Opis projektu
Piesi przechodzący Al. Lotników w stronę Mokpolu i Szkoły Podstawowej nr 271 muszą korzystać z przejścia bez świateł, co jest szczególnie niebezpieczne w sezonie zimowo-jesiennym. Budowa świateł prowadziłaby do zwiększania korków.

Kompromisem jest zatem skorzystanie z rozwiązań, od pięciu lat skutecznie funkcjonujących w Poznaniu; jest to jednocześnie rozwiązanie tańsze. Zamiast pełnej sygnalizacji ulicznej proponuję montaż zestawów: czujnik detekcji, wykrywający pieszego (pieszych), stojących przy przejściu dla pieszych - który zapala czerwone światło dla zbliżających się aut (światło zamontowane jest nad znakiem D-6).

System wzbudza się wtedy, kiedy faktycznie pieszy zamierza przejść na drugą stronę jezdni a nie np. kiedy przechodzi wzdłuż przejścia. Nie wykrywa także ruszających się na wietrze gałęzi czy nie wzbudza się od samego wiatru.

Trzeba zainwestować w rozwiązania trwałe i nieawaryjne: montaż automatycznego, bezprzewodowego system detekcji pieszych i rowerzystów wraz z sygnalizacją świetlną. Całość zastępuje tradycyjną sygnalizację świetlną, dostosowując się do warunków, nie wymaga zatem programowania, nie powoduje korków, a uprzywilejowuje pieszych wobec samochodów. Kiedy pieszy lub rowerzysta chce przejść przez jezdnię, system wykrywa jego obecność i uruchamia czerwone światło nad znakiem D-6 - jak w tradycyjnej sygnalizacji świetlnej. Zapewnia to większe bezpieczeństwo tym, którzy chcą przejść przez jezdnię.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i wszystkim pieszym oraz rowerzystom, chcącym przejść przez ulicę.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zakup i montaż automatycznego, bezprzewodowego system detekcji pieszych i rowerzystów - 24 000 zł brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
24 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Ewentualne serwisowanie; system ze swojej natury jest dość niezawodny, takie rozwiązanie w Poznaniu w ciągu pięciu lat użytkowania wymagało jednej interwencji (ok. 1700 zł brutto / 5 lat).
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 700,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Realizacja projektu zajęłaby prawdopodobnie ponad 12 miesięcy. W związku z tym są małe szanse, aby projekt przeszedł weryfikację formalną. Ponadto koszty budowy sygnalizacji wyniosłyby około 300 tys. zł.
    Robert Buciak  02.03.2015 10:44
  • Mieszkańcom pod rozwagę:

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,nietypowa-sygnalizacja-na-lucerny-miala-pomagac-wciaz-budzi-spory,160782.html

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nie-potrafia-uzytkowac-drogi-br-przy-50-km-h-to-beda-jezdzic-30-km-h,160884.html
    Robert Buciak  13.03.2015 12:40
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany