5 - Niech asfalt nie leży odłogiem. Korekta przebiegu pasa rowerowego, wyznaczenie miejsc postojowych.

01.12.2016 00:49 Wycofany przez autora
awatar em_ka_es
autor projektu

Potrzeby kierowców i rowerzystów można pogodzić. Korekta przebiegu pasa rowerowego na Spacerowej nie pogorszy sytuacji rowerzystów, a pozwoli na wyznaczenie miejsc postojowych na istniejącej, utwardzonej nawierzchni.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

15 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 2


Lokalizacja projektu

Spacerowa

Istotne informacje o lokalizacji

Spacerowa

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Ogólnodostępne miejsca parkingowe w SPPN.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada skorygowanie przebiegu odgałęzienia pasa rowerowego od Spacerowej/Goworka w kierunku Placu Unii Lubelskiej. Pas zostanie poprowadzony równolegle do jezdni Spacerowej, obok pasa prowadzącego w kierunku ul. Klonowej. Na wschód od wysepki zostanie wyznaczonych 6 miejsc postojowych.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Chodniki w okolicy są zastawione samochodami, a działania organów porządkowych są nieskuteczne w walce z tym procederem. Zrealizowanie projektu daje nadzieję na odciążenie chodników przy ul. Chocimskiej od parkowanych tam aut. W mieście cenny jest każdy kawałek zieleni, która miejscami ustępuje pod budowę jezdni, dróg rowerowych czy miejsc postojowych. Tym bardziej przykre jest, że infrastruktura już wybudowana nie jest w pełni wykorzystana.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

70m pasa rowerowego + inne oznakowanie poziome 15 000

Całkowity koszt projektu: 15 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (1)

  • Maciej S.  13.01.2017 10:50
    Przydałby się jakiś załącznik graficzny, by uniknąć nieporozumień. Tak czy siak, nie ma potrzeby przesuwania pasa rowerowego. Wystarczy dosunąć do niego wysepki, tak by wyznaczyć miejsca parkingowe dostępne z jezdni. Wyznaczenie miejsc parkingowych na wschód od pasa rowerowego generuje niepotrzebne kolizje między parkującymi a rowerzystami lub niepotrzebne zapotrzebowanie na dodatkową jezdnię służąca dojazdowi do miejsc parkingowych i kolizyjną z ruchem rowerowym. (Zasadniczą zaletą obecnej organizacji ruchu jest ukrócenie możliwości niebezpiecznej jazdy na zakręcie na wprost przez pas ruchu rowerowego, szkoda byłoby to zaprzepaścić.)

Zaloguj się, aby komentować.