Grójecka na nowo! (odc. Wawelska-Bitwy Warszawskiej)

132
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ochota
Szczęśliwice
Autor pomysłu Maciej S.
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
99 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Urząd miasta planuje w najbliższych latach modernizację placu Narutowicza i budowę dróg dla rowerów od strony centrum do Wawelskiej, brakuje jednak planów dotyczących odcinka od Wawelskiej do Bitwy Warszawskiej. Można tu łatwo zapewnić dogodne warunki dla ruchu rowerowego i do parkowania, przy okazji likwidując barierę w ciągu ulic Baśniowa-Winnicka.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Szczęśliwice
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grójecka - odcinek od Wawelskiej do Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
projekt nie obejmuje skrzyżowań z Bitwy Warszawskiej 1920 r. ani Wawelską
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Urząd miasta planuje w najbliższych latach modernizację placu Narutowicza i budowę dróg dla rowerów od strony centrum do Wawelskiej, brakuje jednak planów dotyczących odcinka od Wawelskiej do Bitwy Warszawskiej. Można tu łatwo zapewnić dogodne warunki dla ruchu rowerowego i do parkowania, przy okazji likwidując barierę w ciągu ulic Baśniowa-Winnicka.
Opis projektu
Podstawowym założeniem projektu jest stworzenie ulicy bardziej przyjaznej dla ruchu lokalnego. W tym celu jeden z pasów ruchu na jezdni zostaje przekształcony w dwa: parkingowy i rowerowy. Dzięki temu na dziesięciometrowej jezdni mieszczą się trzy pasy ruchu, opaska bezpieczeństwa i ciągły pas do parkowania, przerywany jedynie w rejonie skrzyżowań i przystanków.

Warunki ruchu zostają poprawione również w relacji Baśniowa-Winnicka (przy Och-Teatrze), gdzie pojawia się nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów, jak też możliwość dojścia do przystanku tramwajowego od drugiej strony. Przejścia i przejazdy będą bezpieczne dzięki azylom między torami tramwajowymi i oboma jezdniami Grójeckiej, zapewniającymi widoczność i możliwa rozejrzenia się.

Według Warszawskiego Badania Ruchu z 2015 r., natężenie ruchu na tym odcinku wynosi od 900 do 1500 pojazdów/godzinę w szczycie. Są to ilości pozwalające na swobodny ruch samochodowy z wykorzystaniem dwóch pasów. (Średnia przepustowość jednego pasa to około 1000 samochodów na godzinę, maksymalna ok. 1800.) Liczba pasów ruchu na skrzyżowaniach z Wawelską i Bitwy Warszawskiej 1920 r. pozostanie bez zmian.
Uzasadnienie realizacji projektu
Bardziej efektywne wykorzystanie jezdni przekłada się na:

• więcej miejsca na chodnikach, w tym na uzupełnienie szpalerów drzew (por. projekt nr 129 - "Więcej tlenu i zieleni - 150 drzew dla Starej Ochoty!"),
• uporządkowanie miejsc parkingowych oraz wyznaczenie nowych tam, gdzie ich obecnie nie ma - np. ze względu na pas zieleni (zwłaszcza na odcinku Siewierska-Winnicka, po obu stronach ulicy),
• poprawę bezpieczeństwa,
• ograniczenie hałasu,
• wygodne warunki ruchu rowerowego dzięki wydzielonym pasom dla rowerzystów.

Dodatkowo ciąg Baśniowa-Winnicka nie będzie się urywał na Grójeckiej, gdzie piesi obecnie muszą nadkładać drogi, a rowerzyści nie mają w ogóle możliwości korzystania z tej relacji.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zmiana organizacji ruchu:
- projekt - 10 tys. zł
- oznakowanie - 2 jezdnie x 600 m.b. x 70 zł = 84 tys. zł
(por. zwycięski projekt BP2017 "Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Abrahama i Umińskiego")
- wyniesione oznakowanie azyli na przejściu/przejeździe i wyrównanie nawierzchni torowiska - 5 tys. zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
99 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

19.03.2017 21:04
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany