172 - Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przy Sobieskiego

14.01.2017 19:21 Niewybrany w głosowaniu
awatar Maciej S.
autor projektu

Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Sobieskiego. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Oddane głosy

309

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

120 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 3


Lokalizacja projektu

przejścia i przejazdy rowerowe wzdłuż Sobieskiego przez: Kostrzewskiego i Gierymskiego

Klasyfikacja projektu



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników - non-stop.

Pełny opis projektu

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Sobieskiego przez Kostrzewskiego i Gierymskiego.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia wzdłuż Sobieskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zarówno pieszego, jak i rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa - na wszystkich przejazdach objętych projektem dochodziło w ostatnich latach do zdarzeń i wypadków drogowych z udziałem rowerzystów, a na 3/4 również do najechań do pieszych.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość jednej z najpopularniejszych tras rowerowych w Warszawie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Wyniesienie przejść i przejazdów (+dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł x 2 lokalizacje = 120 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 120 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 23.05.2017 09:48 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (2)

  • latawiec  28.06.2017 19:29
    też dużo jeżdżę na rowerze, i nie mogę czasem patrzeć na cyklistyczne ciamajdy wychowane na przepisach zwalniających rowerzystów praktycznie z wszelkiej odpowiedzialności na drodze. Podobnie jak w wielu miastach, także w Warszawie ktoś powinien pójść po rozum do głowy, i w miejscach nasilonych wypadków zacząć wymagać także od rowerzystów. W wielu miejscach zaczynają na ścieżkach rowerowych pojawiać się przed przecięciem jezdni znaki "STOP" i "USTĄP". Ułatwianie rowerzystom kosztem zmuszania kierowców do zaniżania płynności jazdy po zakorkowanych miastach to jakiś obłęd, który jedynie rodzi kolejne pokolenie kalek rowerowych.
    • Maciej S.  29.06.2017 13:12 Autor projektu
      Dzień dobry,

      dziękuję za komentarz. Projekt ma na celu m.in. właśnie upłynnienie ruchu na drodze z pierwszeństwem poprzez przypomnienie, że włączający się do ruchu z drogi podporządkowanej lub skręcający w drogę podporządkowaną ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

Zaloguj się, aby komentować.