Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przy Sobieskiego

172
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 3
Autor pomysłu Maciej S.
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
120 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Sobieskiego. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 3
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
przejścia i przejazdy rowerowe wzdłuż Sobieskiego przez: Kostrzewskiego i Gierymskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Sobieskiego. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Sobieskiego przez Kostrzewskiego i Gierymskiego.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia wzdłuż Sobieskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zarówno pieszego, jak i rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa - na wszystkich przejazdach objętych projektem dochodziło w ostatnich latach do zdarzeń i wypadków drogowych z udziałem rowerzystów, a na 3/4 również do najechań do pieszych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość jednej z najpopularniejszych tras rowerowych w Warszawie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wyniesienie przejść i przejazdów (+dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł x 2 lokalizacje = 120 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
120 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.05.2017 09:48
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • też dużo jeżdżę na rowerze, i nie mogę czasem patrzeć na cyklistyczne ciamajdy wychowane na przepisach zwalniających rowerzystów praktycznie z wszelkiej odpowiedzialności na drodze. Podobnie jak w wielu miastach, także w Warszawie ktoś powinien pójść po rozum do głowy, i w miejscach nasilonych wypadków zacząć wymagać także od rowerzystów. W wielu miejscach zaczynają na ścieżkach rowerowych pojawiać się przed przecięciem jezdni znaki "STOP" i "USTĄP". Ułatwianie rowerzystom kosztem zmuszania kierowców do zaniżania płynności jazdy po zakorkowanych miastach to jakiś obłęd, który jedynie rodzi kolejne pokolenie kalek rowerowych.
    latawiec  28.06.2017 19:29
    • Dzień dobry,

      dziękuję za komentarz. Projekt ma na celu m.in. właśnie upłynnienie ruchu na drodze z pierwszeństwem poprzez przypomnienie, że włączający się do ruchu z drogi podporządkowanej lub skręcający w drogę podporządkowaną ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.
      Maciej S.  29.06.2017 13:12 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany