Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów oraz wygodny wjazd rowerem na most

140
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wawer
Autor pomysłu Maciej S.
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
231 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych i wjazdów bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczeństwo na przejściach i zapobiec wypadkom. Dodatkowo powstanie wygodny wjazd rowerowy na most Siekierkowski.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wawer
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1) Przejścia i przejazdy wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego przez: Cyklamenów, wjazd na stację benzynową (Wał Miedzeszyński 324), Peonii;
2) Południowo-zachodni narożnik skrzyżowania Mostu Siekierkowskiego z Wałem Miedzeszyńskim.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych i wjazdów bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczeństwo na przejściach i zapobiec wypadkom. Dodatkowo powstanie wygodny wjazd rowerowy na most Siekierkowski.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego przez Cyklamenów, wjazd na stację Statoil (Wał Miedzeszyński 324) i Peonii.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia i przejazdy wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zwłaszcza rowerowego, oraz wyjątkowo ograniczoną widoczność z racji ustawienia ekranów dźwiękochłonnych.

Dodatkowym elementem projektu jest wyprostowanie odcinka drogi rowerowej łączącej Wał Miedzeszyński na południe od Mostu Siekierkowskiego z samym mostem. Obecnie trasa rowerowa jest niewygodna i niefunkcjonalna, gdyż prowadzi slalomem (trzy zakręty na odcinku trzydziestu metrów). W warunkach ograniczonej przyczepności (np. mokrej nawierzchni), zwiększa to też ryzyko wywróceń. Rowerzyści od dawna głosują kołami, jadąc na wprost - trzeba tylko tylko utwierdzić istniejący łącznik przyzwoitą nawierzchnią i zlikwidować krawężniki.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość istotnej trasy rowerowej w Warszawie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Proponowany kosztorys dla jednej lokalizacji:
Wyniesienie przejścia i przejazdu – 60 000 zł
Dokumentacja projektowa – 5 000 zł

Proponowany odcinek drogi dla rowerów powinien zostać uzupełniony o chodnik, tak aby również piesi mogli korzystać z krótszej drogi. Szacunkowy koszt chodnika wraz z drogą dla rowerów wyniesie 32 000 zł. Należy również przewidzieć koszt wykonania dokumentacji projektowej – 4 000 zł.

Łączny koszt projektu: 231 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
231 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.04.2017 17:08
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany