139 - Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przy Racławickiej

13.01.2017 10:28 Niewybrany w głosowaniu
awatar Maciej S.
autor projektu

Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Racławickiej. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Oddane głosy

175

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

180 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 1


Lokalizacja projektu

przejścia i przejazdy wzdłuż Racławickiej przez: Balonową, wjazd na wysokości Racławickiej 99A i Płatowcową

Klasyfikacja projektu



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników - non-stop.

Pełny opis projektu

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Racławickiej przez Balonową, wjazd na wysokości Racławickiej 99A i Płatowcową.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia wzdłuż Racławickiej ze względu na spore natężeniu ruchu - zwłaszcza rowerowego po połączeniu tras rowerowych wzdłuż Żwirki i Wigury oraz Wołoskiej, oraz ze względu na wyjątkowo strome i wysokie spadki na obecnych przejściach przejazdach.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość istotnej trasy rowerowej w Warszawie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Wyniesienie przejść i przejazdów (+dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł. x 3 lokalizacje = 180 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 180 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 24.04.2017 11:15 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.