Nowy Plac Zabaw/ Rewitalizacja Placu Kasztelańskiego

26
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
249 321 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zwiększenie atrakcyjności Placu Kasztelańskiego poprzez zorganizowanie dodatkowych miejsc zabaw dla dzieci oraz wymiana wyeksploatowanych urządzeń i nawierzchni. Zamontowanie barierek ochronnych/płotu wokół placu zabaw, aby uniemożliwić wybiegnięcie dzieci na ulicę oraz wdzieranie się zwierzat, dodanie kilku nowych urządzeń do zabawy, powiększenie strefy placu zabaw.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Kasztelański
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt miałby polegać na dodaniu kilku nowych urządzeń do zabawy dla dzieci. Ogrodzeniu go płotem, aby nie było możliwości łatwego wydostania się na zewnatrz przez dzieci, jak również dostępowi zwierzat z zewnątrz. Czas spedzany na tym placu zabaw wydłużyłby się. Stanowiłby ciekawa alternatywe dla placu zabaw w Górczewska Parku, który jest już mocno obciążony i eksploatowany. Place zabaw przy przedszkolach są zamknięte w weekendy, wakacje i po godzinie 18. Wiosną i latem brakuje miejsca na osiedlowych placach zabaw i przydałoby się nieco wiecej takich miejsc gdzie można by wyjsc z 4 ścian mieszkania i widzieć nieco więcej niż sklepy, parkingi, bloki, chodniki itp. Ostatnie prace były wykonane 11 lat temu w tym miejscu i wymagałoby juz nieco odświeżenia to miejsce. Poza tym w tym roku i kolejnym urząd miasta chce oddac kolejnych 4500 miejsc dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, inwestujac do 2017 roku ponad 60 mln złotych. Miasto wypełnia tym samym obowiązek świadczenia edukacji jako pierwszej potrzeby. Jednak nie należy zapominac ze oprocz edukacji dzieci chca sie jeszcze bawic w tym wieku. Po przyjściu z pracy rodzice tez moga chciec wyjsc na swieze powietrze i spedzic aktywnie czas z dziećmi. Skoro tyle miejsc jest potrzebnych ze wzgledu na wyz demograficzny jak tez prezny rozwoj dzielnicy to logicznym jest ze i miejsc przeznaczonych do zabawy dla takich grup również. Skoro mamy juz namiastke tego, architekci/urbaniści tak zaplanowali to skorzystajmy z tej taknki miejskiej i rozwinmy to do rozmiarów ktore odpowiadałyby dzisiejszym realiom a nie tym które były kilkanaście lat temu.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt miałby polegać na dodaniu kilku nowych urządzeń do zabawy dla dzieci.
Ogrodzeniu go płotem, aby nie było możliwości łatwego wydostania się na zewnatrz
przez dzieci, jak również dostępowi zwierzat z zewnątrz. Czas spedzany na tym placu
zabaw wydłużyłby się. Stanowiłby ciekawa alternatywe dla placu zabaw w Górczewska
Parku, który jest już mocno obciążony i eksploatowany. Place zabaw przy
przedszkolach są zamknięte w weekendy, wakacje i po godzinie 18. Wiosną i latem
brakuje miejsca na osiedlowych placach zabaw i przydałoby się nieco wiecej takich
miejsc gdzie można by wyjsc z 4 ścian mieszkania i widzieć nieco więcej niż sklepy,
parkingi, bloki, chodniki itp. Ostatnie prace były wykonane 11 lat temu w tym miejscu i
wymagałoby juz nieco odświeżenia to miejsce. Poza tym w tym roku i kolejnym urząd
miasta chce oddac kolejnych 4500 miejsc dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
inwestujac do 2017 roku ponad 60 mln złotych. Miasto wypełnia tym samym
obowiązek świadczenia edukacji jako pierwszej potrzeby. Jednak nie należy zapominac
ze oprocz edukacji dzieci chca sie jeszcze bawic w tym wieku. Po przyjściu z pracy
rodzice tez moga chciec wyjsc na swieze powietrze i spedzic aktywnie czas z dziećmi.
Skoro tyle miejsc jest potrzebnych ze wzgledu na wyz demograficzny jak tez prezny
rozwoj dzielnicy to logicznym jest ze i miejsc przeznaczonych do zabawy dla takich grup
również. Skoro mamy juz namiastke tego, architekci/urbaniści tak zaplanowali to
skorzystajmy z tej taknki miejskiej i rozwinmy to do rozmiarów ktore odpowiadałyby
dzisiejszym realiom a nie tym które były kilkanaście lat temu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Powstaje sporo nowych budynkow wielorodzinnych (np. dawne tereny piekarni Pana
Mierzejewskiego, gdzie powstaje osiedle dla 300 mieszkań), przy samej ulicy
Powstańców Śląskich powstają kolejne dwa nowe budynki wielorodzinne, na ulicy
Strakowej 30 jest już oddany i uzytkowany nowy budynek, jak też po drugiej stronie
Powstańców Slaskich, tam gdzie jest Hala Wola powstają również nowe budowle
wielorodzinne. Nowe inwestycje maksymalnie wykorzystują działki budowlane i nie
mają miejsca na wygospodarownie odpowedniej wielkości na miejsca rekreacyjne

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt architektoniczny
Demontaż wyeksploatowanych urządzeń i zakup nowego zestawu urządzeń
zabawowych
Płot okalający plac zabaw
Wykonanie nowej nawierzchni amortyzującej upadek z wysokości

Przykładowe atestowane urządzenia zabawowe na plac zabaw, które można zakupić:
- piaskownica
- podwójna huśtawka z siedziskiem prostym i typu pampers
- karuzela
- domek malucha
- ścianka/tablica funkcyjno-sensoryczna
- zestaw wielofunkcyjny ze ślizgawką
- huśtawka wagowa

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
249 321,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty takie same jak dotąd, ktore ponosi gmina w zwiazku z funkcjonowaniem tego
terenu rekreacyjnego. Energia świetlna - żarówki np typu LED + koszt energii
elektrycznej lub solarnej, konserwacja ławek, urzadzeń dla zabaw, pielegnacja drzew,
krzewów, innych roślin, sprzątanie terenu.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
15 000,00 zł

Modyfikacje

23.01.2017 13:33
Autor projektu
18.04.2017 19:16
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
18.04.2017 19:17
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
18.04.2017 19:28
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
18.04.2017 19:40
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
20.04.2017 13:08
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
12.06.2017 12:24
wsurala

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Znowu to samo? Kolejny raz powtarzam, że ten projekt nie ma sensu. Fakt, że prywatni deweloperzy budują nowe osiedla na zakupionych przez siebie działkach nie uprawnia Pani do próby zmiany placu miejskiego w ogrodzony płotem plac zabaw ponieważ w pobliżu nie ma innego terenu miejskiego, a Pani zapewne kupi(ła) mieszkanie w takiej inwestycji. Niech Pani zgłosi się do tych deweloperów, którzy zabudowują do granic możliwości każdy zakupiony przez siebie teren aby było na nim jak najwięcej mieszkań jak się da kosztem całej innej infrastruktury (jak plac zabaw). Proszę złożyć projekt aby przedszkolne place zabaw były otwarte również w weekendy, wakacje i po godzinie 18. Poza tym za dzieci są odpowiedzialni rodzice i to oni powinny zadbać aby dziecko nie wybiegło na ulicę, a nie płot. Polecam też sprawdzić znaczenie słowa rewitalizacja zanim zacznie się je używać.
    kemot404  02.12.2016 21:10
  • Szanowny Panie, mój projekt w zeszłym roku był na 5 miejscu (różnica 10 pkt i byłby na 4 miejscu), wiec gdyby tylko nie wygrał ten jeden najdroższy w naszym obszarze to w najbliższym roku bylby już realizowany.. Pana projekt był na tej liście z dwa razy mniejszą liczbą punktów od mojego, dokładnie na 3 miejscu od końca, wiec raczej niemiałby szans na realizację.. wiec logicznie myśląc bliżej jest mieszkańcom do mojego projektu niż pańskiego.. Boi się Pan konkurencji i hejtując inne pomysły myśli że to przyniesie sukces jego własnemu.. a tak to nie działa prosze Pana.. i prosze mi wierzyć ze mam wystarczająco duże/ własne podwórko na duży plac zabaw i nie tylko :) i gdybym myślała tylko o sobie to na pewno nie walczyłabym o ten pomysł ponownie.. co do ogrodzenia, to ten temat już był wałkowany.. w MPZP teren ten jest przeznaczony na takie cele jakie teraz tez właśnie się realizuje... czy też to co teraz tam istnieje.. czyli właśnie na plac zabaw.. chce zeby tylko bardziej odpowiadał realnemu zapotrzebowaniu.. i okalający płot jest jak najbardziej tam dozwolony.. wiec zanim Pan coś skomentuje to proszę to sobie dobrze przemyśleć i zapoznać się z warunkami.. zobaczymy czy Pan w tym roku nie zaproponuje kolejnego roweru projektu? Wtedy też chetnie skomentuje Pana projekt zaczynając '.. znowu to samo? Powtarzam.." tyle że mam za sobą nieco więcej mieszkańców niż Pan.. może w innej dzielnicy Pan spróbuje z tą dwusetką chętnych...powodzenia i powtarzam mniej jadu..
    84emilia  04.12.2016 10:43 Autor projektu
  • I doskonale znam znaczenie słowa rewitalizacja.. Plac Kasztelański kilkukrtotnie był wytypowany do takich akcji w mieście.. ale nie udawało się .. wiec zwyczajnie zapozyczając/ 'cytujac' akcje z przeszłości być może uda się to za sprawą mieszkanców, a nie odgornie wybranego jurry, które nie czuje potrzeb lokalnych..
    84emilia  04.12.2016 10:46 Autor projektu
  • Bez sensu. Co róg to plac zabaw lub siłowania plenerowa. Ludzie, dajcie już z tym spokój! I to jeszcze za aż taką wielką kasę???
    Wojciech  26.12.2016 17:44
  • Drogi Wojciechu, taka jest idea BP. Tego typu projekty beda się pojawiać jeszce nieraz. I jako matka krążąca po Bemowie wcale nie widzę zjawiska o którym wspomniałeś, iż place zabaw sa na kazdym rogu.. ta niewielka ilość, która istniej z kolei czesto jest w opłakanym stanie technicznym.. wiec co roku takie projekty beda się pojawiać gdyż place zabaw są eksploatowane i będą jeszcze długo wykorzystywane w naszej dzielnicy gdzie duzo się buduje i duzo młodych małżeństw się pojawia..przedszkola i żłobki również sa bardzo potrzebne.. i za tym rowniez musi podążać niezbedna infrastruktura taka własnie jak wspolne place rekreacyjne..
    84emilia  23.01.2017 13:41 Autor projektu
  • Przepraszam się wtrącam w dyskusję, ale o ile mnie pamięć nie myli, to około 7-8 lat temu, ten teren na Placu Kasztelańskim był remontowany (prawie zbudowany od nowa).
    Jest tam plac zabaw dla dzieci, są ławki gdzie można sobie usiąść, zatem chciałbym się dowiedzieć, w jakim celu mamy wydawać na to samo znów pieniądze? Jak sobie oglądam te wszystkie projekty, to mam wrażenie, że robią je albo sami ekolodzy albo ludzie którzy nie mają nic innego do roboty i chyba wymyślają co by tu zrobić aby wydać niepotrzebnie kasę. Ja ze swojej strony, zrównałbym z ziemią ten cały skwer i zrobił tam co najmniej dwu-trzy poziomowy parking. Bo tego akurat w okolicy brakuje najbardziej.
    Kris80wawa  24.01.2017 13:03
    • No to powiem Panu, że pamieć Pana myli się i proszę się temu bliżej przyjżeć u jakiegoś dobrego specjalisty. Prace były wykonywane ponad 12 lat temu. Urządzenia sa już wyeksploatowane/ zamortyzowane i sa już niebezpieczne dla uzytkowników- taka informacje dostałam bezposrednio z urzedu miasta z wydziału ochrony srodowiska od Pani która w naszej dzielnicy zajmuje sie wszystkimi placami zabaw i wie ze jest na liscie pilnych miejsc do wymiany. Przykro mi ale jesli zapoznałby się Pan z MPZP to przeczytałby Pan ze jest to jedno z 4 miejsc reprezentatywnych na Bemowie i nie wiem kto normalny postawiłby sobie w reprezentatywnym miejscu parking.. do tego wielopoziomowy, może podobny do tego jaki mamy przy Skwerze Sportów Miejskich na Pełczyńskiego? Argumenty jałowe, puste, nic nie wnoszące do dyskusji. Odpowiadam niektórym Państwu od razu gdyż nieznajomość tematu mnie razi i nie chce by niewiedza, by nie napisac głupota, szerzyła się po naszej dzielnicy.

      Pozdrawiam ekologów i ludzi, którzy składają projekty w BP, pracują na cały etat, prowadzą dom, wychowują dzieci, uczęszczają na trzecie już studia podyplomowe, budują dom, kochają swoje życie i zmieniają szarą rzeczywistość, którą dostrzegają za swojego ekranu komputera:)
      84emilia  24.01.2017 20:24 Autor projektu
  • Bardzo dziękuje za poprawienie mi humoru.
    Większych dziwactw które Pani napisała już dawno nie czytałem.
    Moje pytanie jest zasadnicze:
    Czy Bemowo ma być ładne czy funkcjonalne?
    Jeśli ma być tylko wizytówką po to żeby można je było pokazać i się pochwalić to ok. zgadzam się w 100 %. Natomiast, ja zupełnie inaczej patrzę na życie i patrze pod kątem funkcjonalności. Ma byś prosto, funkcjonalnie i jak najmniejsza ilości niedogodności. Jeśli zrobiłaby Pani sondę co ludzie wolą: Odnowienie skwerku czy Parking? Gwarantuje, że stosunek głosów byłby 90 do 10 na rzecz parkingu. Zatem, wiadomo, że Parking nigdy tutaj nie powstanie, ale nie uważam, że plac jest warty wydania 250 000 zł. Ale cudze pieniądze łatwo wydawać, prawda? A swoją drogą, tak sie zastanawiam, czy według Pani, ludzie którzy nie skończyli 3 kierunków studiów, nie mają dzieci, nie budują domu to gorszy sort? Skończyłem studia (jedne - przepraszam, ale większa ilość nie jest mi potrzebna do szczęścia) Lubię swoje życie i nie śledzę świata tylko zza ekranu komputera.Tak, nie mam dzieci i nigdy mieć nie będę. I problem skweru zupełnie mnie nie dotyczy. Ale nie zgadzam się, aby wydawać kasę z moich ciężko płaconych podatków na coś co nie jest tego warte. I zastanawiam się, który z pomysłów przedstawionych w całym BP jest dobry. W tym roku prawie takich nie znajduje. Co pomysł to większy Matrix.
    Kris80wawa  24.01.2017 22:38
  • Kuriozalny pomysł. Place zabaw powinny być zlokalizowane bezpośrednio przy blokach, na podwórkach - chodzi nie tylko o bezpieczeństwo (płot niepotrzebny) lecz także dostępność (nie trzeba robić specjalnej rodzinnej wyprawy w tym celu).

    Natomiast miejskie skwery, takie jak ten, położony przy głównej ulicy Bemowa, powinny być dla wszystkich a nie dla jednej grupy wiekowej. Jeśli rewitalizować to miejsce ponownie to z głową - czyli tak by było atrakcyjne i przyjazne zarówno dla ośmio- jaki osiemdziesięciolatka. Kilka urządzeń dla dzieci, tak jak to jest obecnie, w zupełności wystarczy. Problemem pl. Kasztelańskiego jest raczej to, że obecnie nie ma pretekstu by się tu zatrzymać - brak w okolicy kawiarni czy cukierni. Gdyby było tu więcej sklepów czy punktów usługowych to też byłaby większa szansa że klienci zatrzymywaliby się po drodze. Ale to już sprawy, których BP nie załatwi.
    paulina_f  27.01.2017 12:27
    • W 100% zgadzam się z powyższym - ten plac nie ściągnie dzieciarni w magiczny sposób nowym płotem... tam po prostu trzeba wymienić sprzęt na nowy i tyle.
      Jacek Fink-Finowicki  12.02.2017 01:46
  • Dokładnie, zgadzam sie z Paulina. Place zabaw spoko, ale czenu tak drogo i w takim miejscu? Idealny jest pomysl z udostępnieniem placow zabaw przedszkolnych.
    Kasiaaak  11.03.2017 19:35
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany