Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Łatwiejsze dojście do przystanku tramwajowego "Żytnia 01"

356
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu DanielWola
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
81 480 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • zieleń miejska
  • chodniki
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na wyznaczeniu dodatkowego przejścia dla pieszych przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20. Zmiana ułatwi dojście do przystanku "Żytnia 01" - w kier. Śródmieścia, Ochoty i Cmentarza Wolskiego. Przejście przez tory będzie zabezpieczone sygnalizacją świetlną.

Ponadto, projekt zakłada posadzenie 30 krzewów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przystanek tramwajowy "Żytnia 01" na wysokości ul. Kaczej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przystanek znajduje się na skrzyżowaniu Żytniej i Okopowej. Przejście dla pieszych ma powstać na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na wyznaczeniu dodatkowego przejścia dla pieszych przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20. Zmiana ułatwi dojście do przystanku "Żytnia 01" - w kier. Śródmieścia, Ochoty i Cmentarza Wolskiego. Przejście przez tory będzie zabezpieczone sygnalizacją świetlną.

Ponadto, projekt zakłada posadzenie 30 krzewów.
Opis projektu
1. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20 (patrz załącznik), wylanie asfaltem (ok. 40 m2) i pomalowanie farbą.
2. Brak konieczności instalacji świateł - przejście zostanie poprowadzone wyłącznie przez torowisko, a nie przez jezdnię.
3. Demontaż zbędnych barierek.
4. Przedłużenie przystanku tramwajowego poprzez ułożenie kostki/płyt chodnikowych (ok. 8 m2).
5. Nasadzenie 30 niewysokich krzewów (np. berberys Thunberga) pomiędzy chodnikiem a barierkami przytorowymi na odcinku pomiędzy Żytnią a projektowanym przejściem.
6. Ustawienie 4 kwietników w donicach odgradzających chodnik od ul. Kaczej i uniemożliwiających parkowanie samochodów na trawniku oraz zasianie nowego trawnika w miejscu, w którym został rozjechany przez samochody.
7. Postawienie sygnalizacji świetlnej dla pieszych zabezpieczających przejście.

Sygnalizacja świetlna powinna uwzględniać wykrywanie nadjeżdżających tramwajów w celu umożliwienia płynnego przejazdu przez przejście
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest skrócenie drogi do przystanku o ok. 100 m. Jest to szczególnie istotne dla seniorów, rodziców z dziećmi i osób z niepełnosprawnościami. Obecnie, osoby idące na przystanek od strony północno-wschodniej (np. od strony Okopowej 24, 22 i 20, Kaczej 21) nadkładają drogi. Nie mogą one wejść na przystanek na wysokości Kaczej, ponieważ nie ma tam wyznaczonego przejścia przez torowisko. Mieszkańcy muszą iść do skrzyżowania Żytniej i Okopowej, gdzie istnieje jedyne wejście na przystanek.

Dodatkowe przejście dla pieszych rozładuje tłok na przystanku - pasażerowie opuszczą przystanek dwoma wyjściami.

Projekt poprawi także bezpieczeństwo - mieszkańcy biegnący na tramwaj nie będą przeskakiwać przez barierki wprost na torowisko.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Demontaż barierek - 500 zł.
Montaż barierek (z demontażu) - 600 zł.
Chodnik -na przedłużeniu peronu - 2 000 zł.
Krawężnik betonowy - 5 980 zł.
Nawierzchnia asfaltowa na przejściu przez tory - 10 000 zł.
Malowanie cienkowarstwowe - 600 zł.
Oznakowanie pionowe - 1 400 zł.
Dokumentacja projektowa + Stała Organizacja Ruchu - 6 000 zł.
Nasadzenia krzewów - 3 000 zł.
Ustawienie kwietników - 2 400 zł.
Wykonanie trawnika - 1 000 zł.
Sygnalizacja świetlna - 48 000 zł.

Razem: 81 480 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
81 480,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Odmalowywanie pasów, zamiatanie, odśnieżanie, pielęgnacja krzewów, koszenie trawnika, pielęgnacja kwietników.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

03.02.2017 14:09
Koordynator w dzielnicy Wola
20.03.2017 21:50
Autor projektu
21.03.2017 21:27
Autor projektu
13.04.2017 17:10
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego
13.04.2017 17:11
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Słuszna inicjatywa! Trzeba przeciwdziałać utrudnianiu życia przez drogowców i tramwajarzy dążących do zamiany miasta w pole zasieków uniemożliwiających efektywny ruch pieszych.
    Maciej S.  22.01.2017 18:02
    • Dziękuję za słowa wsparcia. Im przestrzeń przyjaźniejsza dla pieszych, tym miasto lepsze do życia :)
      DanielWola  22.01.2017 19:04 Autor projektu
  • Projekt przychyly mieszkańcom okolic, którzy nadrabiają drogi, by dojść do przystanku.
    W tym miejscu do Autora pyt, czy wręcz nie można wnioskować o utworzenie przystanku w stronę centrum na wysokości przystanku "Dzielna"w stronę Arkadii, czyli przy przejściu dla pieszych i sygnalizacji świetlnej już istniejących (przy sklepie).
    Dokładnie tak, by przystanek w tym miejscu był zarówno w jedną jak i drugą stronę. Do tej pory tramwaje i tak się zatrzymują w tym miejscu a korzystający z nich 'biegną" na drugi przystanek "Żytnia".
    mieszkanka z rodziną  11.03.2017 13:52
    • Cieszę się z pozytywnej opinii. Jeżeli chodzi o drugą część komentarza, to przystanek Dzielna byłby dużym rozszerzeniem zakresu mojego projektu. Taki projekt nie byłby prosty, bo wymagałby chyba zabrania jednego pasa jezdni, co niestety wywołałoby sprzeciw kierowców. Koszty projektu wzrosłyby też bardzo. Wolałbym zatem w tym roku skupić się tylko na Żytniej, a o Dzielnej można pomyśleć w kolejnym roku.
      DanielWola  12.03.2017 11:08 Autor projektu
    • Za to ja się całkowicie nie zgadzam!

      1. Mam pytanie do"Mieszkanki z rodziną":

      Czy autor/-ka tego komentarza była kiedykolwiek w tym miejscu ?
      Przecież tam nie ma miejsca zrobić choćby połowy przystanku (przy tzw.okrąglaku).

      2.Nadużyciem jest też stwierdzenie, że tramwaje (w domyśle wszystkie) 'i tak się zatrzymują w tym miejscu'.

      3. Kolejny cytat:
      'korzystający z nich biegną na drugi przystanek "Żytnia"' - a przecież mogliby wyjść o 5 minut wcześniej z domu, czyż nie ?

      Pozdrawiam
      Robert Manowski  20.03.2017 01:24
  • Dzień dobry :)

    Projekt całkowicie zbędny.

    Może jeszcze wybudować dla pieszych chodniki ruchome jak na lotniskach?
    http://s217.photobucket.com/user/gryni/media/Indie/12_zps059ae641.jpg.html

    Jestem za poprawą komunikacji, szczególnie tej pieszej, ale ... co my, piesi, tu zyskamy?
    Te kilka metrów.
    Ile tego jest 20m, 30m ?
    No dobra, może 50m.

    I po to będziemy robić przejście ?
    I dodatkowe światła, zaznaczam, w jedną i drugą stronę, bo przecież muszą takowe się tu znaleźć, nieprawdaż ?

    Pozdrawiam
    Robert Manowski  20.03.2017 01:03
    • O tym, czy projekt jest zbędny, zdecydują w czerwcu głosujący - o ile zostanie dopuszczony do kolejnych rund.

      Celem projektu jest skrócenie dojścia do przystanku tramwajowego o 100 m i usunięcie niepotrzebnych przeszkód na drodze pieszych. Jest to szczególnie ważne dla osób starszych, osób z niepełnosprawnością, osób z dziećmi oraz, po prostu, osób biegnących na tramwaj.

      Tak, jak napisałem w opisie projektu, przejście nie wymaga sygnalizacji świetlnej. Takie rozwiązanie funkcjonuje np. na przystanku Reduta Wolska i Pl. Narutowicza.
      DanielWola  20.03.2017 21:33 Autor projektu
  • Na Woli mieszkają nie tylko ci co są pieszymi.Czy ktoś kiedyś próbował przejechać Okopową w godzinach szczytu komunikacyjnego???... Kolejne przejście tylko pogłębi korki i oprzyczyni się do większego smogu w Warszawie. Najlepszym projektem w tej okolicy byłoby poszerzenie ulicy w obu kierunkach z wykonaniem przejść podziemnych.To jedynie usprawni komunikację w tej okolicy!!!
    BajuBaju  28.03.2017 02:07
    • Proszę pozwolić, że nie będę odnosił się do tych argumentów. Podkreślę jedynie, że przejście ma zostać wytyczone wyłącznie przez tory tramwajowe, nie przez jezdnię. Odsyłam do załączonych do projektu map poglądowych.
      DanielWola  28.03.2017 20:55 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany