Wygodne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów na skrzyżowaniu Dolina Służewiecka/Wilanowska

136
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 8
Autor pomysłu Maciej S.
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
15 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Doliną Służewiecką i Wilanowską wiodą istotne trasy rowerowe. Niestety, obie urywają się na skrzyżowaniu. Można je połączyć niskim kosztem, przy okazji poprawiając bezpieczeństwo i warunki ruchu pieszych!

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 8
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowanie Dolina Służewiecka-Wilanowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Doliną Służewiecką i Wilanowską wiodą istotne trasy rowerowe. Niestety, obie urywają się na skrzyżowaniu. Można je połączyć niskim kosztem, przy okazji poprawiając bezpieczeństwo i warunki ruchu pieszych!
Opis projektu
Projekt obejmuje wyznaczenie przejazdów dla rowerzystów w ramach przejść dla pieszych przy wykorzystaniu istniejących sygnalizatorów (wspólna blenda - jedno światło dla pieszych i rowerzystów). Pozwoli to połączyć trasy rowerowe po obu stronach Doliny Służewieckiej oraz wzdłuż Wilanowskiej. Bezpieczeństwo poprawi też montaż wyniesionego oznakowania na nieczynnym pasie ruchu na wylocie Wilanowskiej w kierunku zachodnim: wylot ma obecnie cztery pasy ruchu, podczas gdy prowadzą na niego dwa (plus warunkowy prawoskręt).

Dodatkowym elementem projektu jest wyrównanie krawężników/odpływów na przejeździe przez wschodni wlot Wilanowskiej oraz wydłużenie świateł dla pieszych przez południowy wlot Doliny Służewieckiej o czas, kiedy samochody i tak mają czerwone. Pozwoli to przechodzić przez południowe ramię skrzyżowania w jednym cyklu, nie pogarszając warunków ruchu samochodów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Już teraz ze skrzyżowania masowo korzystają rowerzyści. Potrzebne jest wytyczenie przejazdów, czyli dostosowanie oznakowania do rzeczywistości, tak by zapewnić, że kierowcy będą się spodziewać obecności rowerzystów, a rowerzyści będą mogli legalnie przejechać przez skrzyżowanie, bez wchodzenia w konflikty z pieszymi.

Zielone światło dla pieszych na przejściu przez jezdnię wschodnią Doliny Służewieckiej zapala się 25 sekund później niż światło czerwone dla samochodów. Dodatkowo jest tak skoordynowane ze światłami przez jezdnię zachodnią, że niemożliwe jest przejście w żadnym kierunku przez obie jezdnie w jednym cyklu. Przedłużenie zielonego światła na jezdni wschodniej rozwiąże problem w kierunku zachodnim.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Korekta oznakowania poziomego i pionowego - 10 tys. zł
Korekta ustawień sygnalizacji (wydłużenie zielonego dla pieszych na przejściu przez wlot Doliny Służewieckiej o czas czerwonego dla samochodów, tj. ok. 20 sekund) - 3 tys. zł
Montaż wyniesionego oznakowania - 1 tys. zł.
Likwidacja uskoków na przejściu przez al. Wilanowską - 1 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
15 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja oznakowania poziomego - nieco wyższe od aktualnych z powodu czerwonego oznakowania przejazdów i miejscowego wyniesionego oznakowania.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Dokumenty

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany