181 - Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przy Sikorskiego

15.01.2017 10:31 Niewybrany w głosowaniu
awatar Maciej S.
autor projektu

Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach i przejazdach wzdłuż ul. Sikorskiego. Wloty lokalnych dróg podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów lub skorygowane zostaną łuki, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Oddane głosy

344

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

125 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 8


Lokalizacja projektu

przejścia i przejazdy wzdłuż Sikorskiego przez: ulicę Pory na wysokości nr. 47, wjazd na ul. Czarnomorską na północ od św. Bonifacego
dodatkowo łącznik w rejonie stacji benzynowej Shell

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników - non-stop.

Pełny opis projektu

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Sikorskiego przez ulicę Pory na wysokości numeru 47 oraz wjazd na ul. Czarnomorską na północ od św. Bonifacego.

Dodatkowo projekt przewiduje wykonanie łącznika pomiędzy chodnikiem (dz. nr 1 obręb 10515) a stacją benzynową Shell (dz. nr 3/1 obręb 10515) przy północnej krawędzi stacji.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia wzdłuż Sikorskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zwłaszcza rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa - na części przejazdów objętych projektem dochodziło w ostatnich latach do zdarzeń i wypadków drogowych z udziałem rowerzystów, w tym do wypadku śmiertelnego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość jednej z najstarszych i najpopularniejszych tras rowerowych w Warszawie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Wyniesienie przejść i przejazdów (+ dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł*. x 2 lokalizacje = 120 tys. zł
Łącznik chodnika na stację benzynową: 5 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 125 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 25.04.2017 11:55 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.