Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów przy Sikorskiego

181
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 8
Autor pomysłu Maciej S.
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
125 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach i przejazdach wzdłuż ul. Sikorskiego. Wloty lokalnych dróg podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów lub skorygowane zostaną łuki, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 8
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
przejścia i przejazdy wzdłuż Sikorskiego przez: ulicę Pory na wysokości nr. 47, wjazd na ul. Czarnomorską na północ od św. Bonifacego
dodatkowo łącznik w rejonie stacji benzynowej Shell
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach i przejazdach wzdłuż ul. Sikorskiego. Wloty lokalnych dróg podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów lub skorygowane zostaną łuki, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Sikorskiego przez ulicę Pory na wysokości numeru 47 oraz wjazd na ul. Czarnomorską na północ od św. Bonifacego.

Dodatkowo projekt przewiduje wykonanie łącznika pomiędzy chodnikiem (dz. nr 1 obręb 10515) a stacją benzynową Shell (dz. nr 3/1 obręb 10515) przy północnej krawędzi stacji.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.

Wybrane zostały przejścia wzdłuż Sikorskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zwłaszcza rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa - na części przejazdów objętych projektem dochodziło w ostatnich latach do zdarzeń i wypadków drogowych z udziałem rowerzystów, w tym do wypadku śmiertelnego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość jednej z najstarszych i najpopularniejszych tras rowerowych w Warszawie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wyniesienie przejść i przejazdów (+ dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł*. x 2 lokalizacje = 120 tys. zł
Łącznik chodnika na stację benzynową: 5 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
125 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

25.04.2017 11:55
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany