379 - Wola na 2 koła! Kontraruch rowerowy w całej dzielnicy

19.01.2017 15:21 W trakcie realizacji
awatar DanielWola
autor projektu
Joanna Wola
współautor

Stan realizacji projektu

W celu realizacji projektu dwukrotnie przeprowadzono procedurę wyboru wykonawcy. Wpłynęła jedna oferta, znacznie przewyższająca wartość zamówienia. W chwili obecnej trwa trzecia procedura wyboru wykonawcy, obejmująca wykonanie samych projektów organizacji ruchu.

Oddane głosy

3464
Realizowany przez: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola
Aktualizacja: 01.08.2018 14:28

Projekt polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach jednokierunkowych, czyli na dopuszczeniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. W efekcie, rowerzystki i rowerzyści będą mogli poruszać się "pod prąd".

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Koszt całkowity projektu

30 000,00 zł

Dzielnica

Wola


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

Projekt dotyczyć będzie 6 ulic, leżących na obszarze Woli.

1. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego Ul. Pawiej;
2. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na Skwerze Wyszyńskiego;
3. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na czterech przejazdach pomiędzy ul. Obozową i Bolecha na terenie ZGN;



Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt będzie ogólnodostępny. Z kontraruchu korzystać będą mogli wszyscy mieszkańcy i mieszkanki, poruszający się rowerami.

Pełny opis projektu

Projekt polega na utworzeniu na 6 wolskich ulicach kontraruchu rowerowego. Wymagać będzie to wprowadzenia oznakowania pionowego i poziomego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi komunikację rowerową na terenie Woli. Skróci wiele tras. Rowerzyści i rowerzystki nie będą musieli nadkładać drogi z powodu jednokierunkowej organizacji ruchu. Poprawi dostępność celów podróży oraz zwiększy wygodę i bezpieczeństwo, ponieważ będzie można ominąć niebezpieczne ulice i skrzyżowania. Zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ponieważ jadąc "pod prąd", będzie można wybrać jezdnię, a nie chodnik. Projekt przyczyni się do promocji ruchu rowerowego. Na ulicach będzie mniej samochodów, mniej hałasu i mniej zanieczyszczeń. Kontraruch rowerowy jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem w Europie, także w Polsce. Niektórzy krytykują kontraruch rowerowy, jednak rzekomy brak bezpieczeństwa nie znajduje potwierdzenia w statystykach wypadków z udziałem rowerzystów/rowerzystek.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego Ul. Pawiej;
2. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na Skwerze Wyszyńskiego;
3. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na czterech przejazdach pomiędzy ul. Obozową i Bolecha na terenie ZGN;
Wyznaczenie kontraruchu rowerowego na 6 ulicach: 6 x 5 000 zł = 30 000 zł.

Całkowity koszt projektu: 30 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Zwykła konserwacja oznakowania poziomego i pionowego.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł



Komentarze (10)

  • Piotrek_M  21.01.2017 18:20
    Dodałbym jeszcze ul. Gostyńską na Młynowie. Wraz z dorysowaniem brakującej zebry na skrzyżowaniu Gostyńska - Zawiszy.
    • DanielWola  21.01.2017 19:11 Autor projektu
      Dziękuję za sygnał. Zdecydowanie - trzeba dodać i Gostyńską, i Zawiszy. Przeoczenie.
  • DanielWola  21.01.2017 19:02 Autor projektu

    Komentarz został usunięty przez autora

  • kemot404  22.01.2017 00:19
    Wydaje mi się, że Żelazna odpada. Ma tylko 3 metry szerokości i tam bardzo ciężko byłoby się minąć rowerzyście z samochodem. Jest jakaś minimalna szerokość jezdni, na której można dopuścić ruch pod prąd?
    • tomek przygoda  22.01.2017 06:50
      W Gdańsku byłem na węższych, no dobra bez przesady ;)

      Ewentualne mijanie polega w takiej sytuacji na zjechaniu do krawężnika i "zwolnieniu do zatrzymania się włącznie".

      Sprawdziłem, manewr wykonalny ;)
    • DanielWola  22.01.2017 19:01 Autor projektu
      Wiemy, że jest wąsko, ale jest to mała uliczka osiedlowa, więc wzajemne przepuszczanie się, włącznie z zatrzymaniem, jest jak najbardziej do zaakceptowania. Są przecież wąskie uliczki osiedlowe z ruchem dwukierunkowym, na których muszą wymijać się samochody. Tak więc wersja z rowerem jest tym bardziej wykonalna :)
    • kemot404  07.05.2017 14:47
      Wygląda jednak, że z jakichś powodów zrezygnowano z tej ulicy, także dzięki.
  • Inessk15  20.03.2017 13:19
    Dobry projekt!
    Jeśli chodzi o Młynów, warto by też zająć się połączeniem ścieżki, która urywa się przy Górczewskiej 10 (róg Tyszkiewicza) z tą, która jest na Okopowej koło Klifu. Miło byłoby móc dojechać z Bemowa na Żoliborz ścieżkami - bo to oznaczałoby w prakryce połączenie ścieżek, o których mówię.
    Pozdrawiam.
    • kemot404  20.03.2017 15:48
      W tym roku ZMID będzie budował DDR na Górczewskiej i Leszno między Tyszkiewicza a Okopową. W przyszłym roku powinny zacząć się prace nad remontem chodnika i budową DDR na Okopowej i Towarowej między rondem "Radosław", a pl. Zawiszy z przetargu ZDMu.
    • DanielWola  20.03.2017 21:20 Autor projektu
      Z tych informacji, które mam, to faktycznie DDR wzdłuż Górczewskiej, Leszna, Okopowej i Towarowej mają być budowane w latach 2017-2018.

      Dodam, że przedłużenie DDR wzdłuż Górczewskiej i Leszna zapewniłby inny projekt Woli na 2 koła! do budżetu partycypacyjnego: 364 - Wola na 2 koła! Droga dla rowerów wzdłuż al. Solidarności. DDR poprowadzona byłaby dalej wzdłuż Leszna i al. Solidarności do skrzyżowania z Żelazną.

Zaloguj się, aby komentować.