Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Wola na 2 koła! Kontraruch rowerowy w całej dzielnicy

379
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu DanielWola
Współautorzy Joanna Wola
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
30 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 3464 głosów za tym projektem
Projekt polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach jednokierunkowych, czyli na dopuszczeniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. W efekcie, rowerzystki i rowerzyści będą mogli poruszać się "pod prąd".

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
23.04.2020 12:24

W celu realizacji projektu dwukrotnie przeprowadzono procedurę wyboru wykonawcy w formule "zaprojektuj i wybuduj", jednak oba postępowania zostały unieważnione ze względu na brak ofert mieszczących się w kwocie zarezerwowanej na ten cel.

Ogłoszono trzecie postępowanie, tym razem obejmujące wykonanie samych projektów organizacji ruchu. W końcu udało się wyłonić wykonawcę. Sporządzono i zatwierdzono projekty stałej organizacji ruchu w zakresie wyznaczenia kontraruchu rowerowego (wraz z ograniczeniem prędkości do 30 km/h na ulicach gminnych: Pawia, Skwer kard. S.Wyszyńskiego, oraz na terenach wewnętrznych miasta: czterech przejazdach przez osiedle położone pomiędzy ulicami Obozową i Bolecha.

W roku 2019 zostanie przeprowadzona procedura przetargowa na wyłonienie wykonawcy robót polegajacych na wdrożeniu organizacji ruchu w terenie.

 W dniu 11.04.2019 r. zamieszczono zaproszenie do złozenia oferty. Termin składania ofert wyznaczono  do dnia 06.05.2019 r.
Wpłynęła jedna oferta na kwotę 231 855 zł brutto. Powyższa kwota  znacznie przekracza wysokość zabezpieczonych środków w planie. Przeprowadzono kolejną procedurę przetargową na na wyłonienie wykonawcy realizacji robót - termin składania ofert 28.06.2019 r. Nie wpłyneła żadna oferta. Obecnie trwa kolejna procedura przetargowa, termin składania ofert 26.07.2019 r.

projekt będzie sukcesywnie realizowany jako zadanie własne dzielnicy, na podstawie porozumienia zawartego z Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt dotyczyć będzie 6 ulic, leżących na obszarze Woli.

1. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego Ul. Pawiej;
2. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na Skwerze Wyszyńskiego;
3. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na czterech przejazdach pomiędzy ul. Obozową i Bolecha na terenie ZGN;

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach jednokierunkowych, czyli na dopuszczeniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. W efekcie, rowerzystki i rowerzyści będą mogli poruszać się "pod prąd".
Opis projektu
Projekt polega na utworzeniu na 6 wolskich ulicach kontraruchu rowerowego. Wymagać będzie to wprowadzenia oznakowania pionowego i poziomego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi komunikację rowerową na terenie Woli. Skróci wiele tras. Rowerzyści i rowerzystki nie będą musieli nadkładać drogi z powodu jednokierunkowej organizacji ruchu. Poprawi dostępność celów podróży oraz zwiększy wygodę i bezpieczeństwo, ponieważ będzie można ominąć niebezpieczne ulice i skrzyżowania. Zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ponieważ jadąc "pod prąd", będzie można wybrać jezdnię, a nie chodnik. Projekt przyczyni się do promocji ruchu rowerowego. Na ulicach będzie mniej samochodów, mniej hałasu i mniej zanieczyszczeń. Kontraruch rowerowy jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem w Europie, także w Polsce. Niektórzy krytykują kontraruch rowerowy, jednak rzekomy brak bezpieczeństwa nie znajduje potwierdzenia w statystykach wypadków z udziałem rowerzystów/rowerzystek.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego Ul. Pawiej;
2. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na Skwerze Wyszyńskiego;
3. Wprowadzenie kontra ruchu rowerowego na czterech przejazdach pomiędzy ul. Obozową i Bolecha na terenie ZGN;
Wyznaczenie kontraruchu rowerowego na 6 ulicach: 6 x 5 000 zł = 30 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
30 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Zwykła konserwacja oznakowania poziomego i pionowego.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

21.01.2017 19:10
Autor projektu
03.02.2017 11:38
Koordynator w dzielnicy Wola
19.04.2017 16:18
Koordynator w dzielnicy Wola

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dodałbym jeszcze ul. Gostyńską na Młynowie. Wraz z dorysowaniem brakującej zebry na skrzyżowaniu Gostyńska - Zawiszy.
    Piotrek_M  21.01.2017 18:20
    • Dziękuję za sygnał. Zdecydowanie - trzeba dodać i Gostyńską, i Zawiszy. Przeoczenie.
      DanielWola  21.01.2017 19:11 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    DanielWola  21.01.2017 19:02 Autor projektu
  • Wydaje mi się, że Żelazna odpada. Ma tylko 3 metry szerokości i tam bardzo ciężko byłoby się minąć rowerzyście z samochodem. Jest jakaś minimalna szerokość jezdni, na której można dopuścić ruch pod prąd?
    kemot404  22.01.2017 00:19
    • W Gdańsku byłem na węższych, no dobra bez przesady ;)

      Ewentualne mijanie polega w takiej sytuacji na zjechaniu do krawężnika i "zwolnieniu do zatrzymania się włącznie".

      Sprawdziłem, manewr wykonalny ;)
      tomek przygoda  22.01.2017 06:50
    • Wiemy, że jest wąsko, ale jest to mała uliczka osiedlowa, więc wzajemne przepuszczanie się, włącznie z zatrzymaniem, jest jak najbardziej do zaakceptowania. Są przecież wąskie uliczki osiedlowe z ruchem dwukierunkowym, na których muszą wymijać się samochody. Tak więc wersja z rowerem jest tym bardziej wykonalna :)
      DanielWola  22.01.2017 19:01 Autor projektu
    • Wygląda jednak, że z jakichś powodów zrezygnowano z tej ulicy, także dzięki.
      kemot404  07.05.2017 14:47
  • Dobry projekt!
    Jeśli chodzi o Młynów, warto by też zająć się połączeniem ścieżki, która urywa się przy Górczewskiej 10 (róg Tyszkiewicza) z tą, która jest na Okopowej koło Klifu. Miło byłoby móc dojechać z Bemowa na Żoliborz ścieżkami - bo to oznaczałoby w prakryce połączenie ścieżek, o których mówię.
    Pozdrawiam.
    Inessk15  20.03.2017 13:19
    • W tym roku ZMID będzie budował DDR na Górczewskiej i Leszno między Tyszkiewicza a Okopową. W przyszłym roku powinny zacząć się prace nad remontem chodnika i budową DDR na Okopowej i Towarowej między rondem "Radosław", a pl. Zawiszy z przetargu ZDMu.
      kemot404  20.03.2017 15:48
    • Z tych informacji, które mam, to faktycznie DDR wzdłuż Górczewskiej, Leszna, Okopowej i Towarowej mają być budowane w latach 2017-2018.

      Dodam, że przedłużenie DDR wzdłuż Górczewskiej i Leszna zapewniłby inny projekt Woli na 2 koła! do budżetu partycypacyjnego: 364 - Wola na 2 koła! Droga dla rowerów wzdłuż al. Solidarności. DDR poprowadzona byłaby dalej wzdłuż Leszna i al. Solidarności do skrzyżowania z Żelazną.
      DanielWola  20.03.2017 21:20 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany