525 - Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie

20.01.2017 15:58 W trakcie realizacji
awatar Robert Buciak
autor projektu

Stan realizacji projektu

W kwietniu podpisano umowę na opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia projektów organizacji ruchu, wyznaczając termin realizacji na koniec lipca br. W maju zostały złożone i wydane opinie projektów organizacji ruchu na ul. Grażyny i ul. Kwiatową. Złożono również projekt organizacji ruchu na ul. Olszewską. W lipcu wszystkie projekty organizacji ruchu zostały zatwierdzone do realizacji. Obecnie Trwają prace związane z sprawdzaniem projektów.

Oddane głosy

734
Realizowany przez: Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Mokotów
Aktualizacja: 16.08.2018 15:27

Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 4 jednokierunkowe ulice, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów oraz nowe miejsca postojowe.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

185 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 2


Lokalizacja projektu

Grażyny, Kielecka, Kwiatowa, Olszewska.

Istotne informacje o lokalizacji

4 ulice jednokierunkowe, wszystkie na których obowiązuje zakaz ruchu w jednym z kierunków


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy ulic publicznych, które są dostępne dla wszystkich.

Pełny opis projektu

Projekt polega na wydzielenia na odcinkach ulic jednokierunkowych na Starym Mokotowie torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów", separacja ruchu samochodów i rowerów na obu końcach ulicy (azyle), likwidacja parkowania w rejonie skrzyżowań (wygrodzenia), budowa progów zwalniających (jeżeli ich nie ma). Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Starym Mokotowie. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na ponad odcinku ok. 1 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1- Ul. Grażyny od Puławskiej do Olesińskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 33.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 450 zł/rok.
2- Ul. Kielecka od Narbutta do Rakowieckiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 49.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 600 zł/rok.
3- Ul. Kwiatowa od Skweru Słonimskiego do Madalińskiego oraz od Madalińskiego do Różanej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 56.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 950 zł/rok.
4- Ul. Olszewska od Sandomierskiej do Puławskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 47.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 550 zł/rok.
Dla projektu: „Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie” całkowity koszt opracowania dokumentacji projektowej i jej realizacji w terenie wynosi 185.000,00 zł. brutto.

Całkowity koszt projektu: 185 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Całkowity koszt eksploatacji (konserwacja oznakowania poziomego) wynosi 2.550,00 zł/rok.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 550,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (11)

  • Jan_Wisniewski  24.01.2017 18:40
    Jaki kształt nada projekt skrzyżowaniu Rakowieckiej i Niepodległości, w jaki sposób będzie możliwe kontynuowanie jazdy rowerem z Rakowieckiej na wprost na wschód po przecięciu Niepodległości?
    • robert.buciak  25.01.2017 08:35 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz.
      Pytanie o skrzyżowanie Rakowieckiej i Niepodległości moim zdaniem wykracza poza ramy projektu. Niemniej, w najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne dotyczące budowy linii tramwajowej do Wilanowa. Obejmie ona również to skrzyżowanie i tam będzie można usłyszeć i zobaczyć odpowiedź na to pytanie.
    • Jan_Wisniewski  25.01.2017 21:31
      Szanowny panie Robercie, dziękuję za odpowiedź oraz za informację o konsultacjach.

      Z załączonego przez pana schematu wynika, że kontraruch na Rakowieckiej będzie możliwy już od skrzyżowania z Niepodległości. Z tego schematu wnioskuję, że skręt (dla rowerów) w prawo z zachodniej jezdni Al. Niepodległości w Rakowiecką będzie możliwy. Stąd jak najbardziej uważam za zasadne pytanie jaki kształt/przekrój pan, jako autor projektu, proponuje nadać wlotowi Rakowieckiej w Niepodległości po stronie zachodniej.

      pozdrawiam serdecznie.
    • robert.buciak  25.01.2017 22:51 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz.
      Rozwiązanie może być podobne do tego, które już niedługo pojawi się na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Boboli.
    • Jan_Wisniewski  26.01.2017 17:43
      Szanowny Panie Robercie!

      Dziękuję za odpowiedź!

      Proszę wybaczyć jeszcze jedno pytanie:
      jakie zatem rozwiązanie niedługo pojawi się na wspomnianym skrzyżowaniu?
    • robert.buciak  26.01.2017 20:52 Autor projektu
      Szanowny Panie Janie,
      Odpowiedź jest na stronie Zarządu Dróg Miejskich: https://zdm.waw.pl/robi-sie/budzet-partycypacyjny/mokotow
  • ARTUR2017  28.12.2017 14:49
    Projekt piękny, tylko szkoda, że nie sprawdza się w praktyce. Proszę przyjechać na ulice: Miączyńska, Karwińska i Balonowa, gdzie zostały wprowadzone takie zmiany. W efekcie auta dalej stoją tam gdzie stały, wiec na pasach rowerowych wprowadzonych TYLKO z jednej strony ulicy, po drugie zwiększyło się zagrożenie na drogach, ponieważ cykliści myslą, że ze względu na zablokowane pasy moga poruszać się jezdnią, przez co zmuszają pojazdy do zjezdzania na chodnik. Paranoja. Zapraszam na Wyględów
  • 1943_moko  11.02.2018 13:16
    Szanowny panie Robercie, lubi pan operować liczbami i przepisami prawnymi, więc podam panu argumenty na nich oparte. Jezdnia na ul. Kieleckiej ma szerokość 6 metrów, pas ruchu z dopuszczonym kontraruchem rowerowym potrzebuję 3,75 ,a miejsce do parkowania równoległego 2,5. W związku z tym po wprowadzeniu pana projektu samochody albo będą zmuszone parkować jedna osią kół na chodniku stanowiącym obecnie dojście do miejsc parkingowych (o szer. około 0,5 metra) albo miejsca będą zlikwidowane, o czym pan nie informuję. Z kolei z drugiej strony, parkowanie będzie musiało zostać przekształcone ze skośnego na równoległe (na chodniku nie ma wymaganego prawem na nie miejsca, koperty dla niepełnosprawnych są wyznaczone równolegle i zajmują 3,6m). Zamiast wprowadzić kontraruch można by przeznaczyć metr z obecnie 3,5 metrowego pasa ruchu na zachowanie obecnego sposobu parkowania.
    Bilans w tym przypadku wypada tak: parkowanie jedną osią na chodniku z jednej strony, z drugiej ograniczenie połowy miejsc parkingowych, a wszystko dla dopuszczenia ruchu rowerów pod prąd na ulicy o znikomy ruchu samochodowym, o jednośladowym już nie wspominając (ul. Kielecka ma status drogi dojazdowej).
  • 1943_moko  11.02.2018 13:16

    Komentarz został usunięty przez autora

  • MokoSpoko  26.02.2018 19:42
    Dobry wieczór!
    Czy projekt przewiduje likwidację legalnych miejsc parkingowych?
  • Majka007  26.02.2018 20:53
    Panie Robercie
    Dlaczego oszukuje pan mieszkańców i nie mówi o ilości legalnych miejsc parkingowych jakie w ramach tego projektu będą zlikwidowane. Wszędzie przy wprowadzaniu kontraruchu jest taka sama sytuacja. Mieszkańcy są oszukiwani przez projektodawców. Czemu? Proszę się opamiętać i mieć na uwadze innych użytkowników a nie tylko rowerzystów, których jest w okresie jesienno-zimowym znikoma ilość. W związku z tym dlaczego dla całorocznych użytkowników (kierowców) są likwidowane miejsca parkingowe? Przecież to kierowcy płacą podatki w akcyzie paliwa za użytkowanie dróg. Jakie koszty ponoszą rowerzyści? Za czyje pieniądze są stawiane stojaki rowerowe? Dlaczego kierowca korzystając z jezdni musi mieć prawo jazdy, a rowerzysta jadący pod prąd nie musi? Przecież znajduje się na jezdni . Dlaczego nie ma oznakowania roweru tak jak auta? Powinien być znany właściciel roweru? Dlaczego rowerzysta ma mieć przywilej łamania przepisów i jechać pod prąd? Dlaczego pan przez swoje widzimisię naraża życie rowerzystów i naraża na stres kierowców. Czy nie lepiej te pieniądze zużyć na jakiś mądrzejszy projekt, pożyteczny dla wszystkich?

Zaloguj się, aby komentować.