Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie

525
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 2
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
185 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 734 głosów za tym projektem
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 4 jednokierunkowe ulice, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów oraz nowe miejsca postojowe.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
04.01.2019 14:34

Zostały opracowane projekty nowej organizacji ruchu dla ulic: Grażyny, Kwiatowej, Olszewskiej i Kieleckiej. W związku z planowanym opracowaniem kompleksowego programu rozwoju ruchu drogowego na Starym Mokotowie, Urząd Dzielnicy Mokotów realizację projektów w tym obszarze do czasu zakończenia prac nad koncepcją.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Mokotów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 2
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grażyny, Kielecka, Kwiatowa, Olszewska.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
4 ulice jednokierunkowe, wszystkie na których obowiązuje zakaz ruchu w jednym z kierunków

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 4 jednokierunkowe ulice, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów oraz nowe miejsca postojowe.
Opis projektu
Projekt polega na wydzielenia na odcinkach ulic jednokierunkowych na Starym Mokotowie torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów", separacja ruchu samochodów i rowerów na obu końcach ulicy (azyle), likwidacja parkowania w rejonie skrzyżowań (wygrodzenia), budowa progów zwalniających (jeżeli ich nie ma). Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Starym Mokotowie. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na ponad odcinku ok. 1 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1- Ul. Grażyny od Puławskiej do Olesińskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 33.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 450 zł/rok.
2- Ul. Kielecka od Narbutta do Rakowieckiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 49.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 600 zł/rok.
3- Ul. Kwiatowa od Skweru Słonimskiego do Madalińskiego oraz od Madalińskiego do Różanej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 56.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 950 zł/rok.
4- Ul. Olszewska od Sandomierskiej do Puławskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 47.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 550 zł/rok.
Dla projektu: „Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie” całkowity koszt opracowania dokumentacji projektowej i jej realizacji w terenie wynosi 185.000,00 zł. brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
185 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Całkowity koszt eksploatacji (konserwacja oznakowania poziomego) wynosi 2.550,00 zł/rok.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 550,00 zł

Modyfikacje

23.01.2017 17:23
Autor projektu
25.04.2017 15:17
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
25.04.2017 15:31
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jaki kształt nada projekt skrzyżowaniu Rakowieckiej i Niepodległości, w jaki sposób będzie możliwe kontynuowanie jazdy rowerem z Rakowieckiej na wprost na wschód po przecięciu Niepodległości?
    Jan_Wisniewski  24.01.2017 18:40
    • Dziękuję za komentarz.
      Pytanie o skrzyżowanie Rakowieckiej i Niepodległości moim zdaniem wykracza poza ramy projektu. Niemniej, w najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne dotyczące budowy linii tramwajowej do Wilanowa. Obejmie ona również to skrzyżowanie i tam będzie można usłyszeć i zobaczyć odpowiedź na to pytanie.
      robert.buciak  25.01.2017 08:35 Autor projektu
    • Szanowny panie Robercie, dziękuję za odpowiedź oraz za informację o konsultacjach.

      Z załączonego przez pana schematu wynika, że kontraruch na Rakowieckiej będzie możliwy już od skrzyżowania z Niepodległości. Z tego schematu wnioskuję, że skręt (dla rowerów) w prawo z zachodniej jezdni Al. Niepodległości w Rakowiecką będzie możliwy. Stąd jak najbardziej uważam za zasadne pytanie jaki kształt/przekrój pan, jako autor projektu, proponuje nadać wlotowi Rakowieckiej w Niepodległości po stronie zachodniej.

      pozdrawiam serdecznie.
      Jan_Wisniewski  25.01.2017 21:31
    • Dziękuję za komentarz.
      Rozwiązanie może być podobne do tego, które już niedługo pojawi się na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Boboli.
      robert.buciak  25.01.2017 22:51 Autor projektu
    • Szanowny Panie Robercie!

      Dziękuję za odpowiedź!

      Proszę wybaczyć jeszcze jedno pytanie:
      jakie zatem rozwiązanie niedługo pojawi się na wspomnianym skrzyżowaniu?
      Jan_Wisniewski  26.01.2017 17:43
    • Szanowny Panie Janie,
      Odpowiedź jest na stronie Zarządu Dróg Miejskich: https://zdm.waw.pl/robi-sie/budzet-partycypacyjny/mokotow
      robert.buciak  26.01.2017 20:52 Autor projektu
  • Projekt piękny, tylko szkoda, że nie sprawdza się w praktyce. Proszę przyjechać na ulice: Miączyńska, Karwińska i Balonowa, gdzie zostały wprowadzone takie zmiany. W efekcie auta dalej stoją tam gdzie stały, wiec na pasach rowerowych wprowadzonych TYLKO z jednej strony ulicy, po drugie zwiększyło się zagrożenie na drogach, ponieważ cykliści myslą, że ze względu na zablokowane pasy moga poruszać się jezdnią, przez co zmuszają pojazdy do zjezdzania na chodnik. Paranoja. Zapraszam na Wyględów
    ARTUR2017  28.12.2017 14:49
  • Szanowny panie Robercie, lubi pan operować liczbami i przepisami prawnymi, więc podam panu argumenty na nich oparte. Jezdnia na ul. Kieleckiej ma szerokość 6 metrów, pas ruchu z dopuszczonym kontraruchem rowerowym potrzebuję 3,75 ,a miejsce do parkowania równoległego 2,5. W związku z tym po wprowadzeniu pana projektu samochody albo będą zmuszone parkować jedna osią kół na chodniku stanowiącym obecnie dojście do miejsc parkingowych (o szer. około 0,5 metra) albo miejsca będą zlikwidowane, o czym pan nie informuję. Z kolei z drugiej strony, parkowanie będzie musiało zostać przekształcone ze skośnego na równoległe (na chodniku nie ma wymaganego prawem na nie miejsca, koperty dla niepełnosprawnych są wyznaczone równolegle i zajmują 3,6m). Zamiast wprowadzić kontraruch można by przeznaczyć metr z obecnie 3,5 metrowego pasa ruchu na zachowanie obecnego sposobu parkowania.
    Bilans w tym przypadku wypada tak: parkowanie jedną osią na chodniku z jednej strony, z drugiej ograniczenie połowy miejsc parkingowych, a wszystko dla dopuszczenia ruchu rowerów pod prąd na ulicy o znikomy ruchu samochodowym, o jednośladowym już nie wspominając (ul. Kielecka ma status drogi dojazdowej).
    1943_moko  11.02.2018 13:16
  • Komentarz został usunięty przez autora

    1943_moko  11.02.2018 13:16
  • Dobry wieczór!
    Czy projekt przewiduje likwidację legalnych miejsc parkingowych?
    MokoSpoko  26.02.2018 19:42
  • Panie Robercie
    Dlaczego oszukuje pan mieszkańców i nie mówi o ilości legalnych miejsc parkingowych jakie w ramach tego projektu będą zlikwidowane. Wszędzie przy wprowadzaniu kontraruchu jest taka sama sytuacja. Mieszkańcy są oszukiwani przez projektodawców. Czemu? Proszę się opamiętać i mieć na uwadze innych użytkowników a nie tylko rowerzystów, których jest w okresie jesienno-zimowym znikoma ilość. W związku z tym dlaczego dla całorocznych użytkowników (kierowców) są likwidowane miejsca parkingowe? Przecież to kierowcy płacą podatki w akcyzie paliwa za użytkowanie dróg. Jakie koszty ponoszą rowerzyści? Za czyje pieniądze są stawiane stojaki rowerowe? Dlaczego kierowca korzystając z jezdni musi mieć prawo jazdy, a rowerzysta jadący pod prąd nie musi? Przecież znajduje się na jezdni . Dlaczego nie ma oznakowania roweru tak jak auta? Powinien być znany właściciel roweru? Dlaczego rowerzysta ma mieć przywilej łamania przepisów i jechać pod prąd? Dlaczego pan przez swoje widzimisię naraża życie rowerzystów i naraża na stres kierowców. Czy nie lepiej te pieniądze zużyć na jakiś mądrzejszy projekt, pożyteczny dla wszystkich?
    Majka007  26.02.2018 20:53
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany