755 - Bezpieczne przejścia dla pieszych - Wiśniowa, Kazimierzowska

22.01.2017 14:37 Niewybrany w głosowaniu
awatar Robert Buciak
autor projektu

Przejście dla pieszych przez Wiśniową przed technikum jest bardzo niebezpieczne. Pieszych nie widać, gdyż wychodzą zza zaparkowanych przy samym przejściu samochodów. Na Kazimierzowskiej brakuje przejścia dla pieszych na wysokości żłobkiem. Konieczna jest poprawa warunków ruchu pieszych. Projekt polega na wykonaniu dwóch bezpiecznych przejść dla pieszych.

Oddane głosy

365

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Koszt całkowity projektu

99 300,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 2


Lokalizacja projektu

ul. Wiśniowa przed technikum i ul. Kazimierzowska na wysokości żłobka



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy ulic publicznych, które są dostępne dla wszystkich.

Pełny opis projektu

Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przez Wiśniową przed technikum i wyznaczeniu nowego bezpiecznego przejścia dla pieszych przez Kazimierzowską na wysokości żłobka.

Na Wiśniowej projekt zawiera także rozbiórkę chodnika na długości 10 metrów od przejścia dla pieszych. Obecnie najczęściej jest on zajęty przez samochody parkujące niezgodnie z prawem o ruchu drogowym, gdyż zasłaniają widoczność pieszych przechodzących przez jezdnię. Fragmenty chodnika, na których parkowanie jest niezgodne z prawem zostaną zastąpione trawnikami. Aby kierowcy nie wjeżdżali na trawniki i chodnik przy przejściu dla pieszych projekt zakłada postawienie ogrodzeń i słupków. Aby zwiększyć bezpieczeństwo jeszcze bardziej, to przejście dla pieszych zostanie wyniesione do poziomu chodników. Jest to uzasadnione, gdyż młodzież idąca rano do szkoły jest często zaspana i nie rozgląda się na nadjeżdżające samochody. Poza tym wyniesienie przejścia umożliwi dostanie się wygodnie i bezpiecznie na drugą stronę ulicy osobom na wózkach inwalidzkich, chodzących o kulach czy pchających wózki.

Pomiędzy skrzyżowaniami Kazimierzowskiej z Madalińskiego i Różaną, na wysokości żłobka, zostanie wytyczone nowe przejście dla pieszych. Aby było ono maksymalnie bezpieczne dla pieszych, szczególnie małych dzieci, to na środku jezdni zostanie postawiony azyl, zaś na dojazdach do przejścia zostaną wykonane szykany spowalniające prędkość jazdy samochodów. Przed i za tym przejściem także zostaną wykonane trawniki, aby nikt nie parkował w niebezpiecznie małej odległości od przejścia.

W załączniku znajdują się rysunki, które pokazuje, jak będą wyglądać proponowane zmiany.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt poprawi bezpieczeństwo pieszych poprzez poprawę ich widoczności przy przechodzeniu przez jezdnię oraz zwiększy powierzchnię biologicznie czynną przez założenie trawników.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1. Wyniesienie przejścia dla pieszych przez Wiśniową = 49 000 zł (koszt zgodnie z opinią UD)
2. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Kazimierzowską na wysokości żłobka = 6000 zł
3. Postawienie azylów na przejściu dla pieszych przez Kazimierzowską na wysokości żłobka = 15000 zł
4. Wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni Kazimierzowskiej = 3000 zł
5. Postawienie słupków typu Syrenki - 10 sztuki * 350 zł = 3500 zł
6. Założenie trawników - 100 m2 * 50 zł = 5000 zł
7. Ogrodzenie trawników - 40 m * 120 zł = 4800 zł
8. Projekt budowlany i projekt organizacji ruchu = 13000 zł
RAZEM: 99 300 zł

Całkowity koszt projektu: 99 300,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 25.04.2017 14:47 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (5)

  • Jan_Wisniewski  24.01.2017 19:19
    Szanowny Panie, czy rzeczywiście zachodzi potrzeba budowy przejścia przez Kazimierzowską? Na odcinku Różana - Madalińskiego, po jej wschodniej stronie nie ma żadnego istotnego celu podróży, który byłby obsługiwany mniej korzystnie istniejącymi w sąsiedztwie przejściami.
    • robert.buciak  25.01.2017 08:51 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz.
      Za najważniejszych użytkowników nowego przejścia uważam rodziców z dziećmi, którzy mieszkają po wschodniej stronie Kazimierzowskiej i prowadzą dzieci do przedszkola po drugiej stronie ulicy. W miejscu, gdzie proponuję nowe przejście dużo osób przebiega na drugą stronę i sami mieszkańcy Kazimierzowskiej prosili, aby coś z tym zrobić.
    • Jan_Wisniewski  25.01.2017 22:10
      Szanowny Panie Robercie, dziękuję za odpowiedź!

      Czy jest pan w stanie podać przybliżona liczbę osób, które będą korzystały z nowego przejścia (dziennie)?

      Ocena przebiegania przez jezdnię zależy od okoliczności, ale co do zasady jest łamaniem przepisów, jeśli, tak jak tutaj, do istniejącego przejścia jest mniej niż 100m. Tym gorzej, kiedy na to łamanie prawa od najmłodszych lat patrzą dzieci i nie są w nich kształtowane poprawne postawy w codziennych sytuacjach związanych z ruchem drogowym.

      Czy to przebieganie to konieczność, czy zwykłe lenistwo? Jak gęsto, pana zdaniem, powinny być rozlokowane przejścia dla pieszych na Kazimierzowskiej i ulicach podobnych?

      W omawianym przypadku maksymalne zmniejszenie dystansu to ok 150m, ale tylko dla mieszkańców jednego budynku, apartamentowca.
      Jak Pan słusznie zauważył w innym wątku, przepustką do zdrowia są własne nogi. Może lepiej byłoby pójść w stronę poprawienia jakości przestrzeni wokół chodnika, która sprawi, że spacer rodzica z dzieckiem będzie przyjemnością? Przecież to najlepszy sposób na budowanie więzi między rodzicem a dzieckiem. W dodatku w bezpośredniej bliskości są bezpieczne przejścia dla pieszych, o bardzo dobrej widoczności pieszych, w tym jedno z sygnalizacją świetlną. Czy naprawdę potrzeba czegoś więcej?
    • robert.buciak  25.01.2017 23:10 Autor projektu
      Szanowny Panie Janie,
      Codziennie widzę dziesiątki kierowców, którzy na Kazimierzowskiej złamali przepisy prawa o ruchu drogowym i zostawili samochody w miejscach zagrażających bezpieczeństwu pieszych. Często ze zwykłego lenistwa. Najpierw usuńmy te samochody, a potem sprawdźmy, czy piesi są skłonni do łamania prawa, dobrze?

      Kazimierzowska jest ulicą klasy lokalnej i przejścia dla pieszych powinny być tam, gdzie piesi tego potrzebują. Każde z nich powinno zapewniać maksymalne bezpieczeństwo. Jakość przestrzeni dla pieszych zależy w dużej mierze właśnie od bezpieczeństwa na przejściach, co jest zawarte w każdej metodyce obliczania walkability.
    • Jan_Wisniewski  27.01.2017 00:23
      Szanowny Panie Robercie, dziękuję za odpowiedź.

      Z ust mi Pan wyjął propozycję takiej kolejności rozwiązywania problemów oraz poprawiania bezpieczeństwa na Kazimierzowskiej!

      Trzeba koniecznie wyeliminować nielegalne parkowanie. Nierzadko kierowcy na każdym kroku pokazują swój lekceważący stosunek do przepisów i bezpieczeństwa i nie tylko parkują w miejscu niedozwolonym, ale po opuszczeniu pojazdu depczą trawnik lub przekraczają jezdnię w miejscu niedozwolonym Zgadzamy się chyba, że niedopuszczalne jest przyzwalanie na takie zachowania, godzące w poczucie społecznej wspólnoty, sprawiedliwości, szacunek do prawa i zaufanie do organów władzy.

      Proszę mi pomóc w zdefiniowaniu: "Tam, gdzie piesi tego potrzebują".

      Czy, Pana zdaniem, dwa najbliższe przejścia są z jakiegoś powodu niebezpieczne?

      Pozdrawiam serdecznie.


Zaloguj się, aby komentować.