40 - Budowa stacji rowerowej Veturilo

22.12.2016 15:03 Wycofany przez autora
awatar MichałWW
autor projektu

Proponuję budowę stacji rowerów Veturilo w Międzylesiu w okolicy ścieżki rowerowej przy tunelu pod torami kolejowymi. Rejon ulicy Zwoleńskiej i Mrówczej.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

10 000,00 zł

Dzielnica

Wawer


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

rejon ulic: Zwoleńska i Mrówcza

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

ogólnodostępna

Pełny opis projektu

Proponuję budowę stacji rowerów Veturilo w Międzylesiu w okolicy ścieżki rowerowej przy tunelu pod torami kolejowymi. Rejon ulicy zwoleńskiej i mrówczej.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

- usprawni dojazd do/z stacji PKP Międzylesie i przystanku autobusowego;
- włączy Wawer w system rowerowej komunikacji miejskiej;
- zagospodaruje wykorzystanie nowo wybudowanej trasy rowerowej pod torami
- będzie można dojeżdżać rowerem ze stacji PKP lub przystanków autobusowych do urzędu dzielnicy;
- zalety analogiczne jakie istniały w momencie podjęcia decyzji o budowie systemu rowerowej komunikacji miejskiej w Warszawie;
-bo… się opłaca.
bo… jest szybciej.
bo… to proste.
bo… to całkowita swoboda.
bo… to zdrowe.
bo… to świetny sposób na szczupłą sylwetkę.
bo… tysiące ludzi na całym świecie nie może się mylić.
bo… to modne. Po prostu.
bo… tu obowiązuje równość.
bo… to przyjemne.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

ok. 10 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 10 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

1000 zł


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł



Komentarze (5)

  • kemot404  23.12.2016 16:27
    Nie ma wyszczególnienia składowych kosztorysu projektu. Poza tym trasa rowerowa pod torami nie ma ciągłości przez co ciężko ją tak nazwać. Nowa odsłona systemu Veturilo była konsultowana społecznie, nie widzę sensu obchodzenia jej wyników poprzez budżet partycypacyjny.
    • Joanna Szubińska-Piszczek  31.12.2016 12:43
      Niestety konsultacje społeczne nie przyniosły pozytywnych rozwiązań w przypadku np. Wilanowa. ZDM wyrazie uważa, że Wilanów kończy się na Miasteczku Wilanów. Dlatego zgłosiłam analogiczny projekt.
  • Wojciech  26.12.2016 17:47
    Zgadzam się z przedmówcą.
  • edmund_dymski  05.01.2017 12:24
    Najbliższa stacja od marca 2017 będzie przy pętli tramwajowej na Gocławku (czyli równo 5 km od Międzylesia). Taka pojedyncza stacja jest po prostu bez sensu, chyba że ktoś planuje tym rowerem jechać spory kawał drogi (płacąc za to, bo jazda trwałaby ponad 20 minut) bądź chce sobie pojeździć pod tunelem na drugą stronę torów i z powrotem.

    Nie mówię, że to zły pomysł, ale myślę, iż stacje powinny powstawać nie więcej niż co kilometr od siebie, by tworzyć sieć...

    Pozdrawiam.
  • Michał Wołkiewicz  10.01.2017 22:34
    A ten sam projekt ale bliżej Wału? Werturillo miało rozkładać się w okolicy mostu siekierkowskiego/Fierdolfa. Jest nawet ściągnięty projekt z propozycją lokalizaji

Zaloguj się, aby komentować.