Utworzeniem miejsc postojowych wraz z rewitalizacją zieleni ulicy Naddnieprzańskiej

101
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wawer
Marysin Wawerski Południowy
Autor pomysłu Mateusz Szymański
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
77 050 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 377 głosów za tym projektem
Utworzenie miejsc postojowych dla mieszkańców i gości okolicznych osiedli oraz rekultywacja zdegradowanej zieleni miejskiej

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.01.2019 12:11

W ramach realizacji pomysłu w 2018 r. trzy razy była przeprowadzana procedura mająca na celu wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej. Dopiero za trzecim razem znaleziono firmę, która podjęła się wykonania tej części zadania. Pod koniec roku Urząd Dzielnicy Wawer odebrał projekt budowlany obejmujący i organizację ruchu (wyznaczenie nowych miejsc parkingowych), i nasadzenia. Później, wystosowano kolejne zapytania ofertowe, tym razem na wykonanie prac w terenie. Niestety, ponownie nie udało się znaleźć wykonawcy, mimo że zaproszenia do złożenia oferty zostały wysłane do około 30 firm. Następne próby znalezienia wykonawcy prac budowlanych zostaną podjęte po przywróceniu środków na to zadanie w budżecie dzielnicy na 2019 rok. Szacuje się, że same prace w terenie potrwają około tygodnia. Prawdopodobny termin zakończenia realizacji to II kwartał 2019 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Wawer

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wawer
Obszar objęty pomysłem:
Marysin Wawerski Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Naddnieprzańska, odcinek na wysokości Osiedla Wspólnoty Mieszkaniowej Naddnieprzańska 30
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Utworzenie miejsc postojowych dla mieszkańców i gości okolicznych osiedli oraz rekultywacja zdegradowanej zieleni miejskiej
Opis projektu
Wykonanie 15 prostopadłych miejsc postojowych wzdłuż ul. Naddnieprzańskiej na odcinku na wysokości Osiedla Naddnieprzańska 30, które stanowiłyby zaplecze parkingowe dla mieszkańców i gości pobliskich osiedli mieszkaniowych oraz osób korzystających z pobliskich punktów usługowych.
Obecnie obszar ulega stopniowej degradacji w wyniku nieskoordynowanego, bezprawnego parkowania przez samochody osobowe i pojazdy firm dostawczych. Wykonanie miejsc postojowych uporządkowałoby organizację parkowania w tym miejscu. Głównymi elementami projektu jest zieleń niska, uzupełniona przez miejsca parkingowe wykonane z kratki ekologicznej lub kostki Bauma. Poprzez pojęcie "zieleń niska" należy rozumieć drzewa niskopienne, krzewy lub żywopłot, które wraz z wygrodzeniem skutecznie uniemożliwiłoby parkowanie w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Główną ideą pomysłu było zrównoważenie liczby miejsc postojowych oraz zieleni, która jest niezwykle istotnym motywem dla ciągu ulicy Naddnieprzańskiej. Zatem miejsca postojowe powinny zostać wyraźnie wyznaczone poprzez ograniczniki parkingowe, a zieleń oddzielona wysokim krawężnikiem oraz płotkiem. Należy podkreślić, że takie zagospodarowanie terenu doskonale wpisywałoby się w urządzenie ciągu ulicy Naddnieprzańskiej. Ponadto łączyłoby w sobie zarówno aspekty estetyczne, jak i praktyczne – kilka miejsc parkingowych jest niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania okolicznych osiedli. Uwzględniono również koszt wykonania odwodnienia obszaru parkingu ze względu na panujące uwarunkowania na tym obszarze (obecnie woda gromadzi się na nieuporządkowanym terenie, który został objęty niniejszym projektem).
Uzasadnienie realizacji projektu
Przed Osiedlem Wspólnoty Mieszkaniowej Naddnieprzańska 30, jako jedynym w okolicy nie zapewniono miejsc
postojowych w związku z czym pojazdy są pozostawiane na terenie zielonym. Niezabezpieczony obszar ulega szybkiej i regularnej degradacji. Ponadto pojazdy nielegalnie pozostawiane w tym miejscu oprócz tego, że dewastują zieleń, stwarzają również zagrożenie, ponieważ skutecznie ograniczają widoczność osobom włączającym się do ruchu. Dodatkowo, w wyniku obfitych opadów, na obszarze będącym przedmiotem niniejszego projektu tworzą się bardzo duże kałuże, które z pewnością pogłębiają proces degradacji, jak i pogarszają wizerunek miejsca. Niniejszy projekt ma na celu usystematyzowanie sposobu organizacji korzystania z tego miejsca.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Projekt budowlany - 10 000 zł
2. Budowa miejsc postojowych - 15 szt. x 2 500 zł = 37 500 zł
3. Ograniczniki parkingowe - 15 szt. x 150 zł = 2 250 zł
4. Odwodnienie nawierzchni (2 studnie ściekowe wraz z podłączeniem, ściek (rynsztok), remont jezdni w miejscu ścieku) - 15 000 zł
5. Ziemia - wyrównanie terenu - 4 000 zł
6. Rośliny - 5 500 zł
7. Ogrodzenie - 2 800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
77 050,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszt utrzymania zielenie (nie wyższy niż obecnie) - 1 500 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 500,00 zł

Dokumenty

Załączniki

Modyfikacje

19.01.2017 14:53
Autor projektu
20.03.2017 12:03
Autor projektu
Oddano 377 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • po pierwsze parkować mozna na ulicy tam nie ma zakazu, po drugie juz raz za ciezkie pieniadze byla zrobiona zielen i zostala rozjezdzona jak napisano we wniosku przez nielegalnie parkujacyh.

    wniosek: wystarczy wystawiac mandaty, dlaczego wszyscy maja sie skladac na parking do prywatnego osiedla. jak to bardzo im potrzebne niech sami sie zrzucą

    dostawy moga być realizowane przez parkowanie na jezdni

    jestem za rewitalizajcą trawników i ich ogrodzeniem a nie laniem betonu pod prywatne samochody
    SawkaSawka  30.06.2017 12:47
  • Po pierwsze proszę dokładnie czytać, nikt nie będzie lał betonu, chodzi o kratkę ekologiczną. Po drugie wystarczy się przejść przez Naddnieprzańską, żeby zauważyć, że po południowej części ulicy prawie wszędzie są miejsca parkingowe. Łącznie z Kradexem, i budynkami jednorodzinnymi, gdzie podjazdów jest trochę za dużo (ciekawe kto wydał zgodę na nadprogramowe podjazdy). A odnośnie trawnika - to ewidentnie się nie sprawdza. Trawnik taki był zakładany dwukrotnie. Pierwszy raz założył go deweloper, a później nie wiadomo po co i na czyje polecenie drugi raz zrobił to Urząd Dzielnicy Wawer, wydając (dosłownie) w błoto publiczne pieniądze. Należy tutaj wspomnieć, że w tym samym czasie były mocno zaawansowane starania o miejsce parkingowe z kratki ekologicznej - tym bardziej zadziwiająca jest decyzja o drugim założeniu trawnika.
    MichalJanek  14.07.2017 19:27
    • Widać ze przestrzeń była pomyślana jako kompromis cześć miejsca na auta cześć na zieleń. Zrobienie wszędzie parkingów jest nieporozumieniem bo z zielonej dzielnicy zrobimy centrum. Tak jak napisałem parkować można na ulicy. Miejsca wspólnoty Korkowa są na jej prywatnym terenie wiec mogą robić co chcą ale na terenie miejskim ja wole zieleń. Poza tym kratka ekologiczna to właśnie beton.
      SawkaSawka  14.07.2017 21:50
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany