Bezpieczna droga do szkoły

267
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bielany
Piaski
Autor pomysłu Pietrzykpl
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
37 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 287 głosów za tym projektem
Wykonanie progów zwalniających przed przejściami dla pieszych, po których poruszają się dzieci.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
23.01.2019 09:17

W ramach projektu przed przejściami dla pieszych na ul. Kochanowskiego zamontowano 8 wyspowych progów zwalniających typu U-16 w 4 lokalizacjach, wraz z niezbędnym oznakowaniem pionowym.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Bielany

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Piaski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Kochanowskiego (odc. Rudnickiego - Reymonta)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wykonanie progów zwalniających przed przejściami dla pieszych, po których poruszają się dzieci.
Opis projektu
Projekt zakłada zamontowanie 12 progów wyspowych w celu spowolnienia ruchu w rejonie przejść dla pieszych.

-------------------------------
Uwagi weryfikatora: Zgodnie z opinią Biura Polityki Mobilności i Transportu montaż progów byłby możliwy pod warunkiem uwzględnienia rozwiązań uniemożliwiających przejazd pojazdów pomiędzy wyspowymi progami zwalniającymi. Montaż trwałych elementów uniemożliwiających przejazd polegałby na montażu wysp kanalizujących lub zwężeniu jezdni co prowadziłoby do likwidacji miejsc parkingowych z uwagi na niezapewnienie przestrzeni manewrowej przy parkowaniu prostopadłym. Zastosowanie oznakowania poziomego także skutkowałoby takimi ograniczeniami. Realizacja projektu wiązać się będzie z likwidacją części miejsc parkingowych na wysokości zamontowanych progów wyspowych i tym samym ograniczy ilość ogólnodostępnych miejsc parkingowych przy ul. Kochanowskiego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie ulica Kochanowskiego stanowi objazd dla skrzyżowania Gen. Maczka/Powstańców Śląskich. Wielu kierowców zapomina, że jest to ulica lokalna. Przy ulicy znajdują się parkingi, z których ciężko wyjechać, ponieważ samochody jeżdżą bardzo szybko. Ulicę przecinają przejścia dla pieszych, które są wykorzystywane przez dzieci uczęszczające do SP289. Często zdarza się, że kierowcy nie ustępują pierwszeństwa pieszym.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
12 progów zwalniających - 12x2 500 zł=30 000,00 zł
projekt organizacji ruchu - 2 000,00 zł
Dodatkowe oznakowanie - 5 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
37 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty konserwacji.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Modyfikacje

30.01.2017 23:16
slacek
14.02.2017 11:59
slacek
15.02.2017 08:17
aarabadzic
15.02.2017 08:21
aarabadzic
24.04.2017 15:31
slacek
31.05.2017 08:52
slacek
Oddano 287 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Domyślam się, że ulokowanie większości progów wynika z fantazyjnych przepisów, zakazujących poprawy bezpieczeństwa progami w miejscach, gdzie ryzyko wypadków jest największe, czyli w okolicach skrzyżowań. Ale czemu progi przy przystanku między Galla Anonima a Rudnickiego są odsunięte od przejścia zamiast znaleźć się bezpośrednio przy nim?
    Maciej S.  18.01.2017 13:21
    • Właśnie wynika to z przepisów, a głównie z http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20032202181
      Pietrzykpl  18.01.2017 14:00 Autor projektu
    • A konkretniej? Skrzyżowania przy tym przejściu nie ma, więc co stoi na przeszkodzie? Zapisy dot. częstotliwości/gęstości progów?
      Maciej S.  18.01.2017 15:15
    • Z tego rozporządzenia wynika, że progi zwalniające można sytuować w odległości min. 30 m od przejścia dla pieszych.
      Pietrzykpl  18.01.2017 20:54 Autor projektu
  • Dzień dobry,
    Czy mógłbym prosić o kontakt w sprawie projektu na maila?
    Piotrek.lesniewski malpa onet.pl?

    Sprawa dość pilna!!!!!
    Piotr Leśniewski  18.01.2017 17:20
  • Ulica lokalna, nie znaczy osiedlowa. Ten projekt to jakaś kpina.
    bartok83  26.01.2017 09:07
    • Proszę o argumenty?
      Równolegle do tej ulicy znajdują się już dwie tranzytowe arteria - Broniewskiego i Gen. Maczka. Ulica Kochanowskiego nie umożliwia nawet bezpośredniego wyjazdu z osiedla - trzeba dojechać do ww. ulic.
      Pietrzykpl  26.01.2017 09:42 Autor projektu
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Pietrzykpl  26.01.2017 09:42 Autor projektu
    • A czym niby różni się Broniewskiego od Kochanowskiego, że stała się "arterią"? Na Kochanowskiego jest po prostu więcej wyjazdów z osiedli, więc ustawienie tam progów spowoduje jeszcze większe korki niż są. Idąc tokiem myślenia pomysłodawcy tego projektu, można by założyć szlaban po obu stronach Kochanowskiego i rozdać mieszkańcom piloty.
      bartok83  26.01.2017 10:01
    • Broniewskiego od Kochanowskiego różni się między innymi klasą. Proszę spojrzeć na Broniewskiego - przejścia dla pieszych znajdują się tylko przy skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, nie ma parkowania, więc sytuacja na drodze jest widoczna jak na dłoni. Zaś na ulicy Kochanowskiego jest 4 przejścia bez sygnalizacji świetlnej. Ponadto parkingi są tak zorganizowane, aby samochody parkowały możliwie blisko przejść dla pieszych, czyli 10 m przed i za przejściem. Jest to ustawowe minimum i jadąc 50 km/h dostrzec pieszego jest ciężko. Bardzo często kierowcy nie zauważają pieszych, który już są na środku przejścia dla pieszych. I tylko dzięki czujności pieszych nie dochodzi do tragedii.
      Kochanowskiego nie jest arterią tranzytową, więc uspokojenie ruchu wyjdzie tutaj na dobre.
      Pietrzykpl  26.01.2017 10:06 Autor projektu
    • Z całym szacunkiem, ale nie jest to dobry pomysł. Od 24 lat mieszkam przy ul. Kochanowskiego i uważam, że jest to dość bezpieczna ulica. Nie słyszałem i nie widziałem by notorycznie dochodziło do jakiś wypadków, potrąceń, czy innych zdarzeń. Uważam, że przejścia dla pieszych są dobrze widoczne i oznakowane. Jeżeli już dochodzi do jakiś zdarzeń, to zazwyczaj przyczyną jest głupota kierowców, bądź pieszych, co nie jest zależne od tego czy progi są, czy nie. Także biorąc pod uwagę uzasadnienie tego projektu, to powinno się całą Warszawę "oprogować", bo przecież w każdym miejscu może dojść do jakiegoś potrącenia. Druga sprawa, to Kochanowskiego już teraz w godzinach popołudniowego szczytu jest zakorkowana, a wprowadzenie progów zwalniających tylko pogorszy ten stan. Poza tym ul. Kochanowskiego nie jest jakąś lokalną uliczką typu np. ul. Wolumen, tylko jest normalną ulicą miejską.
      dominikk  30.06.2017 12:23
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany