267 - Bezpieczna droga do szkoły

17.01.2017 19:54 W trakcie realizacji
awatar Pietrzykpl
autor projektu

Stan realizacji projektu

Planowany termin realizacji: październik/listopad

Oddane głosy

287
Realizowany przez: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Bielany
Aktualizacja: 21.09.2018 12:15

Wykonanie progów zwalniających przed przejściami dla pieszych, po których poruszają się dzieci.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

37 000,00 zł

Dzielnica

Bielany


Charakter projektu

Lokalny, Piaski


Lokalizacja projektu

ul. Kochanowskiego (odc. Rudnickiego - Reymonta)

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Ulica Kochanowskiego jest drogą publiczną.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada zamontowanie 12 progów wyspowych w celu spowolnienia ruchu w rejonie przejść dla pieszych.

-------------------------------
Uwagi weryfikatora: Zgodnie z opinią Biura Polityki Mobilności i Transportu montaż progów byłby możliwy pod warunkiem uwzględnienia rozwiązań uniemożliwiających przejazd pojazdów pomiędzy wyspowymi progami zwalniającymi. Montaż trwałych elementów uniemożliwiających przejazd polegałby na montażu wysp kanalizujących lub zwężeniu jezdni co prowadziłoby do likwidacji miejsc parkingowych z uwagi na niezapewnienie przestrzeni manewrowej przy parkowaniu prostopadłym. Zastosowanie oznakowania poziomego także skutkowałoby takimi ograniczeniami. Realizacja projektu wiązać się będzie z likwidacją części miejsc parkingowych na wysokości zamontowanych progów wyspowych i tym samym ograniczy ilość ogólnodostępnych miejsc parkingowych przy ul. Kochanowskiego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Obecnie ulica Kochanowskiego stanowi objazd dla skrzyżowania Gen. Maczka/Powstańców Śląskich. Wielu kierowców zapomina, że jest to ulica lokalna. Przy ulicy znajdują się parkingi, z których ciężko wyjechać, ponieważ samochody jeżdżą bardzo szybko. Ulicę przecinają przejścia dla pieszych, które są wykorzystywane przez dzieci uczęszczające do SP289. Często zdarza się, że kierowcy nie ustępują pierwszeństwa pieszym.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

12 progów zwalniających - 12x2 500 zł=30 000,00 zł
projekt organizacji ruchu - 2 000,00 zł
Dodatkowe oznakowanie - 5 000,00 zł

Całkowity koszt projektu: 37 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty konserwacji.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 5 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (11)

  • Maciej S.  18.01.2017 13:21
    Domyślam się, że ulokowanie większości progów wynika z fantazyjnych przepisów, zakazujących poprawy bezpieczeństwa progami w miejscach, gdzie ryzyko wypadków jest największe, czyli w okolicach skrzyżowań. Ale czemu progi przy przystanku między Galla Anonima a Rudnickiego są odsunięte od przejścia zamiast znaleźć się bezpośrednio przy nim?
    • Pietrzykpl  18.01.2017 14:00 Autor projektu
      Właśnie wynika to z przepisów, a głównie z http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20032202181
    • Maciej S.  18.01.2017 15:15
      A konkretniej? Skrzyżowania przy tym przejściu nie ma, więc co stoi na przeszkodzie? Zapisy dot. częstotliwości/gęstości progów?
    • Pietrzykpl  18.01.2017 20:54 Autor projektu
      Z tego rozporządzenia wynika, że progi zwalniające można sytuować w odległości min. 30 m od przejścia dla pieszych.
  • Piotr Leśniewski  18.01.2017 17:20
    Dzień dobry,
    Czy mógłbym prosić o kontakt w sprawie projektu na maila?
    Piotrek.lesniewski malpa onet.pl?

    Sprawa dość pilna!!!!!
  • bartok83  26.01.2017 09:07
    Ulica lokalna, nie znaczy osiedlowa. Ten projekt to jakaś kpina.
    • Pietrzykpl  26.01.2017 09:42 Autor projektu
      Proszę o argumenty?
      Równolegle do tej ulicy znajdują się już dwie tranzytowe arteria - Broniewskiego i Gen. Maczka. Ulica Kochanowskiego nie umożliwia nawet bezpośredniego wyjazdu z osiedla - trzeba dojechać do ww. ulic.
    • Pietrzykpl  26.01.2017 09:42 Autor projektu

      Komentarz został usunięty przez autora

    • bartok83  26.01.2017 10:01
      A czym niby różni się Broniewskiego od Kochanowskiego, że stała się "arterią"? Na Kochanowskiego jest po prostu więcej wyjazdów z osiedli, więc ustawienie tam progów spowoduje jeszcze większe korki niż są. Idąc tokiem myślenia pomysłodawcy tego projektu, można by założyć szlaban po obu stronach Kochanowskiego i rozdać mieszkańcom piloty.
    • Pietrzykpl  26.01.2017 10:06 Autor projektu
      Broniewskiego od Kochanowskiego różni się między innymi klasą. Proszę spojrzeć na Broniewskiego - przejścia dla pieszych znajdują się tylko przy skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, nie ma parkowania, więc sytuacja na drodze jest widoczna jak na dłoni. Zaś na ulicy Kochanowskiego jest 4 przejścia bez sygnalizacji świetlnej. Ponadto parkingi są tak zorganizowane, aby samochody parkowały możliwie blisko przejść dla pieszych, czyli 10 m przed i za przejściem. Jest to ustawowe minimum i jadąc 50 km/h dostrzec pieszego jest ciężko. Bardzo często kierowcy nie zauważają pieszych, który już są na środku przejścia dla pieszych. I tylko dzięki czujności pieszych nie dochodzi do tragedii.
      Kochanowskiego nie jest arterią tranzytową, więc uspokojenie ruchu wyjdzie tutaj na dobre.
    • dominikk  30.06.2017 12:23
      Z całym szacunkiem, ale nie jest to dobry pomysł. Od 24 lat mieszkam przy ul. Kochanowskiego i uważam, że jest to dość bezpieczna ulica. Nie słyszałem i nie widziałem by notorycznie dochodziło do jakiś wypadków, potrąceń, czy innych zdarzeń. Uważam, że przejścia dla pieszych są dobrze widoczne i oznakowane. Jeżeli już dochodzi do jakiś zdarzeń, to zazwyczaj przyczyną jest głupota kierowców, bądź pieszych, co nie jest zależne od tego czy progi są, czy nie. Także biorąc pod uwagę uzasadnienie tego projektu, to powinno się całą Warszawę "oprogować", bo przecież w każdym miejscu może dojść do jakiegoś potrącenia. Druga sprawa, to Kochanowskiego już teraz w godzinach popołudniowego szczytu jest zakorkowana, a wprowadzenie progów zwalniających tylko pogorszy ten stan. Poza tym ul. Kochanowskiego nie jest jakąś lokalną uliczką typu np. ul. Wolumen, tylko jest normalną ulicą miejską.

Zaloguj się, aby komentować.