Pasy rowerowe na Bonifacego

1629
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 8
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
396 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Sadyba jest spokojną okolicą, ale brakuje tam infrastruktury rowerowej. Oprócz dróg rowerowych wzdłuż ul. Sobieskiego (istniejących) i ul. Powsińskiej (planowanych) potrzebne są również łączniki pomiędzy tymi ulicami. Taką funkcję będą pełniły proponowane pasy rowerowe. Jednocześnie pozwoli to na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pieszych na chodnikach, gdyż obecnie wielu rowerzystów wybiera chodniki.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 8
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica św. Bonifacego od ul. Sobieskiego do Powsińskiej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica św. Bonifacego od ul. Sobieskiego do Powsińskiej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Sadyba jest spokojną okolicą, ale brakuje tam infrastruktury rowerowej. Oprócz dróg rowerowych wzdłuż ul. Sobieskiego (istniejących) i ul. Powsińskiej (planowanych) potrzebne są również łączniki pomiędzy tymi ulicami. Taką funkcję będą pełniły proponowane pasy rowerowe. Jednocześnie pozwoli to na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pieszych na chodnikach, gdyż obecnie wielu rowerzystów wybiera chodniki.
Opis projektu
Proponujemy rozwiązanie problemu braku przestrzeni przeznaczonej dla rowerzystów na szerokiej ul. św. Bonifacego. Obecnie wzdłuż tej ulicy brakuje jakiejkolwiek infrastruktury dla rowerzystów, jednocześnie szerokie pasy umożliwiają kierowcom nadmierne rozpędzanie się. Proponujemy wymalowanie pasów rowerowych na ul. św. Bonifacego, od ul. Sobieskiego do Powsińskiej. Parkowanie na całej ulicy zostanie zmienione na równoległe.
Rysunki w załączeniu są poglądowe i nie stanowią ostatecznej wersji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Istnieje konieczność poprawy bezpieczeństwa i warunków jazdy rowerzystów na szerokich ulicach Sadyby. Obecnie zgodnie z prawem rowerzyści powinni tam jechać jezdnią, jednak wielu kierowców ze względu na szerokość pasów, przekracza tam dozwoloną prędkość, co powoduje zagrożenie dla rowerzysty na jezdni. Część rowerzystów z tej przyczyny korzysta z chodników, co może stanowić zagrożenie dla pieszych. Utworzenie tam pasów rowerowych spowodowałoby również poprawę bezpieczeństwa i wygody pieszych na chodniku.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Pasy rowerowe: 100 000 zł
Przebudowa zatok postojowych: 50 000 zł
Przebudowa sygnalizacji przy ul. Zdrojowej: 150 000 zł
Słupki regulujące prawidłowe parkowanie przy ul. Bonifacego: 50 000 zł
Łączniki z drogą dla rowerów przy ul. Sobieskiego: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa (10%): 36 000 zł
RAZEM: 396 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
396 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Utrzymanie oznakowania
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Dokumenty

Modyfikacje

25.04.2017 13:33
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem absolutnie za.
    Ten odcinek ulicy Bonifacego znajduje się w trójkącie ulic Sikorskiego, Alei Wilanowskiej, Sobieskiego i dalej jeszcze Powsińskiej.
    Wszystkie te ulice są ulicami klasy głównej lub głównej ruchu przyspieszonego (G, GS).

    Ulica Bonifacego, ma inny charakter, powinna służyć obsłudze ruchu bardziej lokalnego.

    Zwężenie obecnych przewymiarowanych pasów ruchu ogólnego, przez dodanie pasów dla rowerzystów poprawi komfort i bezpieczeństwo okolicznych mieszkańców, w tym pieszych.

    Gdyby tylko jeszcze dodać w kilku miejscach brakujące przejścia dla pieszych, było by idealnie :)

    Pozdrawiam
    Tomek
    tomek przygoda  05.03.2017 14:06
  • Dziękuję za uwagę. Ze względu na już obecnie duży koszt projektu, ewentualne dodatkowe przejścia dla pieszych pozostawię na przyszły rok.
    krysiazyzynska  06.03.2017 12:53 Autor projektu
  • jest to jakiś pomysł z tą ścieżką; aczkolwiek ciekawe jak to będzie funkcjonowało jak wkrótce będzie tu tramwaj; po za tym ciekawe jak ta ścieżka będzie biegła przy pętli i za nią.. po drugie, przejście może i by się przydało, tyle, że 50 metrów obok jest takie przejście; kolejne jest za dalsze 50 itd; oczywiście można.. bardziej wprowadzenie tego pasa rowerowego jest jakąś szansą na wolniejszy ruch; przejście rzecz wtórna; fajnie, że ktoś postuluje bonifacego jako ulicę lokalną, tyle, że jak ważną ona rolę pełni jak widać każdego dnia powszedniego rano; do tego tramwaj za niedługo, potrzebny tu jak rybie rower.. a propos bonifacego to można byłoby rozważyć dołożenie pasa przynajmniej dla autobusu na odcinku od pętli do sikorskiego; w dzień powszedni kilka minut bus traci na dwóch światłach przez korki; nie twierdzę, że to pomoże, ale warto się przyjrzeć organizacji ruchu na tym odcinku
    zibi_zzz  11.03.2017 22:47
    • Dziękuje za komentarz

      1. Nie lokalną w znaczeniu osiedlową, ale też nie główną.
      Chodzi o prawidłowo pomyślaną ulicę zbiorczą dla mieszkańców najbliższej okolicy.
      Obecnie sytuacja jest taka, że miejscami na jednym pasie mieszczą się tam dwa samochody. Nie jest to prawidłowe i bezpieczne zwłaszcza dla pieszych.

      2. Tramwaj miejmy nadzieje kiedyś tam będzie. Za budowę konkretnie tego odcinka wezmą się najwcześniej w 2023 roku. Obecnie nikt nie wie jak ta ulica będzie po budowie wyglądać. Wiadomo jedynie, że zostanie dokumentnie rozkopana.
      Zbuduj tam teraz wydzieloną drogę rowerową i bądź pewien, że przy przebudowie 2/3 pójdzie do korekty czy odtworzenia.
      Nie widzę powodów, dla których przyszły przekrój Bonifacego nie mógł by się składać z:
      2x trambuspas,
      2x pas ogólny i
      2x pas rowerowy.
      Do tego przystanki typu wiedeńskiego jak w Krakowie i mamy dobre wyjście.
      Budowa rozwiązań takich jak tramwaj nie musi i nie wiem nawet czy powinna poprawiać warunki jazdy autem.
      Przy okazji budowy tramwaju wystarczy więc w dużej mierze odtworzyć to co już jest + to co postuluje projekt.

      3. Jeśli dobrze zrozumiałem z rysunku, to przed pętlą pasy przychodzą w wydzielony DDR, który w przyszłości ma iść do przyszłego (brakującego) przejścia i przejazdu rowerowego przez Sikorskiego.

      tomek przygoda  12.03.2017 21:01
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany