Likwidacja więziennego spacerniaka na koronie Wału Miedzeszyńskiego

85
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wawer
Autor pomysłu jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
165 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Metalowe bariery na koronie Wału Miedzeszyńskiego upodobniają ciąg pieszo-rowerowy do więziennego spacerniaka. Projekt zakłada demontaż barier po obu stronach ciągu pieszo-rowerowego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wawer
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wał Miedzeszyński od nr 273 do nr 612
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Korona Wału Miedzeszyńskiego od posesji nr 273 na wysokości ul. Cyklamenów do posesji nr 612 na wysokości ul. Narodowej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Metalowe bariery na koronie Wału Miedzeszyńskiego upodobniają ciąg pieszo-rowerowy do więziennego spacerniaka. Projekt zakłada demontaż barier po obu stronach ciągu pieszo-rowerowego.
Opis projektu
Metalowe bariery na koronie Wału Miedzeszyńskiego upodobniają ciąg pieszo-rowerowy do więziennego spacerniaka. Projekt zakłada demontaż barier po obu stronach ciągu pieszo-rowerowego. Przywróci to Wałowi Miedzeszyńskiemu pełne funkcje rekreacyjne sprzed postawienia barier.
Projekt nie zakłada demontażu barier na zjazdach rowerowych prowadzących do przejazdów przez jezdnie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Barierka od strony ciągu rowerowego narusza tzw "skrajnię rowerową" czyli jest za blisko kierownic przejeżdżających rowerów. Z powodu intensywnego ruchu rowerowego bywa przyczyną zahaczeń kierownicą i wywrotek. Barierka od strony pieszej nakazuje pokonywanie długich odcinków bez dowolnego miejsca odpoczynku. Uniemożliwia zatrzymanie się w dowolnym miejscu i odpoczynek na trawie na stoku.
Żaden inny wał przeciwpowodziowy w Warszawie nie ma barierek na szczycie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Łączna długość wygrodzeń objętych projektem wynosi ok. 10 km. Koszt realizacji projektu szacowany jest na 150 000 zł (usunięcie/przestawienie wygrodzeń). Dodatkowo należy przyjąć koszt dokumentacji projektowej w wysokości 15 000 zł.
SUMA 165 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
165 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2017 16:04
Autor projektu
23.01.2017 21:15
Autor projektu
20.03.2017 19:18
Autor projektu
10.04.2017 12:24
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dzięki barierom jest to jedno z niewielu miejsc gdzie można odbyć długi spacer z psem spuszczonym ze smyczy bez obawy, że sprowokowany nieoczekiwaną sytuacją wbiegnie pod koła pędzących Wałem Miedzeszyńskim samochodów. Osobiście biegam regularnie Wałem aż na druga stronę Wisły i na Wał Zawadowski i nigdy nie odniosłem wrażenia, że znajduje się na więziennym spacerniaku (być może w związku z brakiem doświadczeń w tej materii) często natomiast mam wrażenie, obserwując rodziny z małymi dziećmi poruszające się na rowerach, że barierki są realnym zabezpieczeniem dla maluchów przed niekontrolowanym zjazdem w dół.
    autor_56977fe02701c  24.01.2017 14:01
    • Barierki są realnym ZAGROŻENIEM - były już groźne wypadki w efekcie zahaczenia kierownicą o barierkę, także z dziećmi.
      aleksander.buczynski  26.01.2017 19:09
    • Bardzo możliwe, obawiam się natomiast czy niekontrolowany zjazd w dół nie skończy się jeszcze tragiczniej, przecież zaczepianie o barierkę kierownicą to tylko dowód na brak wprawy u kierującego a w takim przypadku zjazd w dół przy ich braku jest całkowicie realny. TEN SPACERNIAK JEST NAPRAWDĘ BARDZO SZEROKI.
      autor_56977fe02701c  26.01.2017 19:26
  • Świetny pomysł, też uważam te bariery za absurd i zagrożenie. Projekt powinien się z nawiązka sfinansować ze sprzedaży tych barier.
    Mikołaj Józefowicz  02.02.2017 20:31
    • Jeśli miałby się sfinansować ze sprzedaży tych barier to nie należy go finansować z budżetu partycypacyjnego.
      Trzeba również pamiętać, że pomiędzy wałem a Wisłą żyje znaczna ilość zwierzyny która w niekontrolowany sposób będzie mogła znależć się na jezdniach Wału Miedzeszyńskiego co nie prawdopodobnie a NA PEWNO stanie się przyczyną wielu tragedii.
      autor_56977fe02701c  04.02.2017 11:14
  • Te bariery są tragiczne, nie mają nic wspólnego z rekreacją. Dziwię się, że ktoś tam spaceruje i to z dziećmi, nie mogąc na moment zejść w stronę Wisły i pokazać im skrawka przyrody z bliska. Przejeżdżam tamtędy tylko na rowerze jeżeli muszę się przemieścić z miejsca na miejsce. Zamiast barier powinny być posadzone krzewy na koronie wału od strony jezdni, korzenie jeszcze by dodatkowo umocniły skarpę. Póki co można chociaż zdemontować te od strony Wisły. No chyba, że boicie się dzików ;)
    Sylwestris  16.02.2017 13:34
    • Nie rozumiem, jak można nie dostrzegać aspektu bezpieczeństwa i ochrony wałów przeciwpowodziowych, są w tym zakresie określone przepisy. A w sprawie dzików sprawa jest oczywista, na odcinku od ronda w stronę południowa dochodzi bardzo często to sytuacji niebezpiecznych związanych z przemieszczaniem się zwierzyny przez jezdnie Wału Miedzeszyńskiego. Dzięki tym barierom mali rowerzyści nie spadają pod koła samochodów a teren pomiędzy Wisłą a cywilizacją jest swoistym rezerwatem dla dzikiej zwierzyny. Nie rozumiem fobii związanej z barierkami, regularnie biegam tamtędy aż na Wał Zawadowski i nigdy nie miałem tego typu negatywnych odczuć.
      autor_56977fe02701c  09.04.2017 11:25
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany