Przedłużenie pasów dla rowerów na ulicy Dźwigowej

496
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Włochy
Nowe Włochy
Autor pomysłu pzinek__
Współautorzy Marcin Górecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
121 700 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w Dzielnicy Włochy. Będzie polegał na przedłużeniu pasów rowerowych na ulicy Dźwigowej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Włochy
Obszar objęty pomysłem:
Nowe Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dźwigowa od Parowcowej do Nastrojowej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w Dzielnicy Włochy. Będzie polegał na przedłużeniu pasów rowerowych na ulicy Dźwigowej.
Opis projektu
Poszerzenie jezdni ulicy Dźwigowej do 9 m z jednoczesnym przesunięciem chodnika oraz wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na jezdni na odcinku od Parowcowej do Redaktorskiej
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się po Włochach rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Wzdłuż Dźwigowej powstaną trasy bezpieczne dla rowerzystów. Rowerzyści dostają własną przestrzeń do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego.
Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.
Projekt jest zgodny ze "Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".
Trasa na ulicy Dźwigowej jest przewidziana w "Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
rozbiórka i ułożenie krawężnika drogowego (150 zł x 180 m): 27 000 zł
wykonanie podbudowy i nawierzchni jezdni (350 zł x 180 m x 50 cm): 31 500 zł
wykonanie podbudowy i nawierzchni chodnika (200 zł x 180 m x 0,5 m): 18 000 zł
oznakowanie pasa rowerowego (70 zł x 360 m): 25 200 zł
dokumentacja projektowa: 20 000 zł.
RAZEM: 195 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
121 700,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja, sprzątanie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

22.01.2017 15:37
Autor projektu
23.01.2017 10:04
Autor projektu
02.02.2017 14:38
Koordynator w Dzielnicy Włochy

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy na taka inwestycja powinna być realizowana ze środków budżetu partycypacyjnego? Na takie zadania są dotacje UE
    Edyta MS  11.03.2017 21:02
    • Dotacje są o ile Miasto o nie wystąpi. Wychodzimy z założenia, że dotacje (m.in na ruch rowerowy) będą potrzebne wszędzie i zawsze, więc jeśli ten projekt pójdzie ze środków BP to później nie będzie trzeba przeznaczać na niego środków z innej puli i one z kolei zostaną sensownie zagospodarowane w kolejnym miejscu.

      To jest stosunkowo tania poprawa warunków ruchu w określonym punkcie. Miasto występuje do UE o dotacje na duże drogie inwestycje, całe "korytarze transportowe".
      Marcin Górecki  17.03.2017 12:08
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany