Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Wola na 2 koła! Droga dla rowerów wzdłuż al. Solidarności

364
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu DanielWola
Współautorzy Joanna Wola
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
320 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt uspójnienia sieci rowerowej i poprawy komfortu pieszych. Projekt obejmuje budowę ścieżki rowerowej i remont chodnika po północnej stronie alei Solidarności. Dodatkowo, wydzielona zostanie ścieżka z jezdni na Lesznie. Projektowana ścieżka połączy Leszno i Okopową z Żelazną.

Projekt obejmuje budowę ścieżki, remont chodnika, wyznaczenie pasa parkingowego oraz nasadzenia zieleni.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. ul. Leszno (na odcinku od ul. Okopowej do al. Solidarności),
2. al. Solidarności (na odcinku od Leszna do ul. Żelaznej)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt uspójnienia sieci rowerowej i poprawy komfortu pieszych. Projekt obejmuje budowę ścieżki rowerowej i remont chodnika po północnej stronie alei Solidarności. Dodatkowo, wydzielona zostanie ścieżka z jezdni na Lesznie. Projektowana ścieżka połączy Leszno i Okopową z Żelazną.

Projekt obejmuje budowę ścieżki, remont chodnika, wyznaczenie pasa parkingowego oraz nasadzenia zieleni.
Opis projektu
Elementy projektu:
1. ul. Leszno (odc. ul. Okopowa - Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego):
a. wydzielenie dwukierunkowej drogi rowerowej z jezdni po stronie północnej,
b. uwolnienie chodnika od parkujących samochodów,
c. stworzenie pasa postojowego na jezdni,
d. likwidacja pasów do skrętu i azyli,
e. zabezpieczenie przejazdów.

2. ul. Leszno (odc. Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego - Al. Solidarności):
a. zamiana istniejącej powierzchni wyłączonej na pas do jazdy na wprost,
b. wydzielenie drogi rowerowej z jezdni po północnej stronie.

3. Al. Solidarności (odc. ul. Leszno - ul. Żelazna):
a. budowa drogi rowerowej na chodniku - DDR skończy się przed skrzyżowaniem Solidarności/Żelazna, nie jest wymagana zmiana sygnalizacji świetlnej,
b. remont chodnika,
c. skrócenie pasa do skrętu w prawo i wydzielenie w tym miejscu pasa postojowego na jezdni,
e. odtworzenie zieleni - nasadzenia drzew i krzewów odpornych na warunki miejskie.
Uzasadnienie realizacji projektu
W latach 2017-2018 planowana jest budowa ścieżek rowerowych na Lesznie (strona północna) i ul. Okopowej (strona wschodnia). Proponowany odcinek ma łączyć się z tymi inwestycjami, tworząc spójną sieć.

Aleja Solidarności jest szeroką ulicą, gdzie przejazd rowerem jest niebezpieczny. Powinna więc posiadać infrastrukturę rowerową. Wyznaczenie pasów rowerowych, choć pozornie tańsze, jest konfliktowe i wymaga głębokich zmian w zakresie sygnalizacji. Dodatkowo powoduje problemy w zakresie powiązania z planowanymi inwestycjami.

Chodniki w tym miejscu wymagają remontu.

Korzyści z projektu:
1. Spójna sieć rowerowa
2. Ułatwienie dojazdu do Śródmieścia z Woli i Bemowa
3. Remonty chodników
4. Poprawa zieleni

Projekt jest zgodny z miejskimi strategiami komunikacji pieszej i rowerowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. budowa dróg rowerowych wraz z remontem chodnika – 200 m x 1000 zł/mb = 200 000 zł
2. budowa drogi rowerowej wydzielonej z jezdni – 300m x 250 zł/mb = 75 000 zł
3. projekt organizacji ruchu – 25 000zł
4. elementy dodatkowe (zieleń, wygrodzenia) – 20 000zł
Łącznie 320 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
320 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Droga dla rowerów generuje koszty w zakresie bieżącego utrzymania – sprzątanie, odśnieżanie, odnowa oznakowania poziomego itp
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

03.02.2017 11:16
Koordynator w dzielnicy Wola
03.02.2017 11:18
Koordynator w dzielnicy Wola
19.03.2017 14:55
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Sporo dobrych pomysłów :) Mam parę uwag/pytań: 1) czy plany ddr/cpr wzdłuż Leszna do których nawiązuje autor przewidują dwukierunkowy przejazd przez Okopową czy będzie dziura? 2) czy jest pomysł/projekt wjazdu na tę ddr dla jadących al. Solidarności z centrum? 3) a co z ruchem w stronę centrum - czy jest realna szansa kiedyś na ddr/cpr po północnej stronie Al Solidarności do al Jana Pawła? Jak jechać dalej po dotarciu do Żelaznej? 4) nie wiem czy dobrze rozumiem skrócenie pasa do skrętu w prawo w Leszno na Solidarności - czy chodzi o przeznaczenie jego części jako pasa postojowego? Teraz tym pasem jeżdżą na wprost z centrum samochody i sporo autobusów. Generalnie zamknięcie jednego pasa tuż za skrzyżowaniem z Żelazną może powodować kolizje, teraz trzema pasami można jechać na wprost. Może trzeba przed skrzyżowaniem np lewy pas wydzielić tylko do skrętu w lewo a pozostałe dwa wygiąć w lewo?
    laccx007  24.01.2017 21:21
    • Nie jestem autorem, ale:

      Ad 1. Przejazd przez Okopową jest w projekcie ścieżki Okopowa - Towarowa (aktualnie w fazie przetargu).

      Ad 4. Jestem za, na skrzyżowaniu pod urzędem bardzo by się przydały wydzielone skręty w lewo. Jakiś czas temu nawet dowiesili sygnalizator, ale chyba coś się pozajączkowało z programem i zasłonili workami foliowymi.
      aleksander.buczynski  26.01.2017 19:08
    • Przepraszam za opóźnioną odpowiedź. Jeżeli dobrze się orientuję, to:
      1) Tak, projekt DDR przewiduje dwukierunkowy przejazd przez Okopową: https://zdm.waw.pl/uploads/817/towarowa_1464602882.pdf
      2) Z al. Solidarności na DDR Leszno, zgodnie z obecnymi planami, wjazdu nie będzie. Lukę tę uzupełnić ma nasz projekt.
      3) Kontynuację DDR wzdłuż północnej części al. Solidarności przewiduje „PROGRAM ROZWOJU TRAS ROWEROWYCH WARSZAWY DO ROKU 2020”. Nasz projekt kończy się na Żelaznej. Osoby jadące do centrum będą musiały niestety przejść przez przejście dla pieszych i kontynuować podróż jezdnią. Nie zmienia to faktu, że nasz projekt ułatwi ruch osobom jadącym z centrum, z Żelaznej oraz wjeżdżającym na Żelazną.
      4) Tak, proponujemy przeznaczyć część pasa na postój. Jak najbardziej można byłoby pomyśleć o wydzieleniu pasa do lewoskrętu i odgięcie w lewo dwóch pozostałych pasów. Skonsultujemy taką propozycję i ewentualnie wprowadzimy zmiany na kolejnym etapie.
      DanielWola  11.02.2017 21:56 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany