Informacja o reprywatyzacji i indemnizacji na stronie dzielnicy Wola

898
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
90 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt polega na uruchomieniu na stronie Urzędu Dzielnicy zakładki dotyczącej nieruchomości na Woli, które zostały zreprywatyzowane, do których są roszczenia oraz które zostały spłacone przez PRL w ramach układów międzypaństwowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
strona internetowa dzielnicy Wola, dotyczy całej dzielnicy

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na uruchomieniu na stronie Urzędu Dzielnicy zakładki dotyczącej nieruchomości na Woli, które zostały zreprywatyzowane, do których są roszczenia oraz które zostały spłacone przez PRL w ramach układów międzypaństwowych.
Opis projektu
Projekt polega na:
1. Uruchomieniu zakładki do strony internetowej Urzędu Dzielnicy Wola z informacjami dotyczącą nieruchomości na Woli, w pierwszej kolejności zarządzanych przez dzielnicę (między innymi ZGN):
a) informacja o spłacie w ramach umów indemnizacyjnych pomiędzy PRL a innymi państwami,
- ogólna informacja na temat układów indemnizacyjnych,
- teksty 12 układów indemnizacyjnych,
- wykaz nieruchomości z Ministerstwa Finansów,
c) wykaz nieruchomości odo których zostały zgłoszone roszczenia:
- w 1948 r.
- postępowania w SKO i Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa
- postępowania w mieście stołecznym Warszawa (obecnie nie ma już linka na stronie BIP Wydziału Spraw Dekretowych
d) informacja o zarządcach nieruchomości w dzielnicy Wola
e) informacja na temat podstawy prawnej dotyczącej wysokości opłat za użytkowanie wieczyste („dekretowcy” a pozostali użytkownicy wieczyści) - link do strony Urzędu m.st. Warszawy BIP do tekstu Uchwały Rady Miasta o ustalenie opłaty symbolicznej.
f) wykaz budynków pustostanów (opróżnionych), które są w corocznych sprawozdaniach ZGN Wola
Wiele informacji będzie udostępnionych z Białek Księgi.

2. przebadaniu w ramach urzędu dzielnicy linii spadkowych byłych właścicieli poszczególnych nieruchomości i w formie zanonimizowanej zamieszczenie na stronie internetowej dzielnicy Wola
Wiele tych spraw jest w interpelacjach radnych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Problem dotyczy większości mieszkańców Woli. Rząd polski spłacił już większość nieruchomości, które były zadłużone. Obecnie są oddawane lub stoją opuszczone ze względu na fakt złożonych wniosków w 1948 r., a później spłaconych. Projekt polega także na edukacji mieszkańców (właścicieli lokali i lokatorów) i uświadamianie ich o ich prawach i niesprawiedliwościach wynikających z obecnych przepisów. Projekt ten w pierwszej kolejności powinien objąć informacje będące w zakresie dzielnicy, czyli działki zarządzane przez ZGN. W ten sposób na Dzielnica będzie wiedziała gdzie robić remonty, gdzie ludziom mieszkania komunalne przydzielać i gdzie prowadzić inwestycje. Zgłoszone roszczenie w latach 40-tych nie oznacza, że ono istnieje.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
zakładka na stronie internetowej zgodnie z kosztorysem z jednej z dzielnic - 10 000 zł
zebranie informacji z ministerstw - 10 000 zł
przebadanie linii spadkowych byłych właścicieli - 50 000 zł
zakrywanie danych wrażliwych - 5000 zł
Rezerwa - 15 000 zł
Łącznie 90 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
90 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Obsługa systemu i uaktualnianie bazy do 1000 zł lub w ramach własnych Wydziału Informatyki i Wydziału Prawnego
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

23.01.2017 16:38
Autor projektu
01.02.2017 17:05
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
01.02.2017 17:08
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
02.02.2017 09:26
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
02.02.2017 09:29
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
02.02.2017 16:05
Koordynator w dzielnicy Wola
21.03.2017 20:15
Autor projektu
21.03.2017 23:04
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Taka informacja chyba nie wymaga finansowania ze środków z budżetu partycypacyjnego. To takie samo zadanie (informacyjne) jak publikowanie innych informacji na stronie Urzędu.
    basiakoz  23.01.2017 22:25
    • Ktoś fizycznie musi to zrobić, a więc musi mieć zapewne opłaconą tę pracę za chociażby wklepanie tego do excela i sprawdzenia.

      Po pierwsze musi ktoś napisać pisma do odpowiednich organów - nie tylko miasto wydaje decyzje, ale także conajmniej 3 ministerstwa i SKO, nie pisząc o sądach.

      Mowa jest o zanonimizacji decyzji. To wymaga zamazywania danych wrażliwych conajmniej za 1 miesiąc. Na Woli to około 600 decyzji po 4-5 stron minimum. Jak projekt przejdzie, zgłoszę Panią na ochotniczkę, że Pani to za darmo zrobi. Dane są dostępne w systemie jak rozumiem.
      patryk84b  24.01.2017 16:27 Autor projektu
    • Szanuję pracę i zaangażowanie, które wkładane są przez Projektodawców, dlatego nie będę odnosić się do personalnego wątku, jaki Pan poruszył. Jednak pozwoli Pan, że jako mieszkanka Woli, zdecyduję, którym projektom należy się moje poparcie, a którym nie. Uważam, że tego typu zadanie, jakie Pan zgłosił w ramach projektu jest zadaniem na poziomie ratusza, w ramach pracy urzędu.
      basiakoz  24.01.2017 22:28
    • Kompetencje są częściowo miasta, ale też częściowo dzielnicy, bo dotyczą gruntów w zarządzaniu Dzielnicy (ZGN, tereny parkowe, itp.). Same decyzje są wydawane przez Miasta lub inne organy państwowe. Ale to potem dzielnica się boryka z problemami, jakie może wywołać dany zwrot gruntu.
      patryk84b  25.01.2017 09:18 Autor projektu
  • Tym bardziej, że Projektodawca wskazał, że tematem są już zainteresowani radni.
    basiakoz  23.01.2017 22:27
    • Tematem nie są zainteresowani radni. Radni pobierali informację dotyczące 3-4 nieruchomości. Sprawa dotyczy troszkę większej liczby. Owszem radni mogli by wyciągnąć w ramach interpelacji, ale to tez będzie wymagało osoby, która przygotuje, zanonimizuje itp.

      To ma być kompleksowe rozwiązanie a nie łatanie.
      patryk84b  24.01.2017 16:29 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany