1045 - Plac Wilsona dla ludzi! Szersze chodniki i więcej drzew

22.01.2017 23:49 W trakcie realizacji
awatar zoliborzanie
autor projektu

Stan realizacji projektu

Projekt organizacji ruchu został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Zlecono opracowanie projektów branżowych.

Oddane głosy

596
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 10.10.2018 12:14

Poprawiamy plac Wilsona, żeby wygodniej korzystać ze sklepów, kawiarni, banków i przystanków wokół placu. Szersze chodniki - przed II kolonią i Feniksem; więcej drzew - wszędzie gdzie się da!

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Koszt całkowity projektu

27 500,00 zł

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny, Obszar 1 - Żoliborz Centralny


Lokalizacja projektu

Plac Wilsona

Istotne informacje o lokalizacji

Plac Wilsona - chodniki po stronie południowej (przy budynku Mickiewicza 27), zachodniej (przy budynku Toeplitza 2 - II kolonia) i północnej (przy budynku plac Wilsona 4 - Fenix)


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.

Pełny opis projektu

Nowe drzewa:
- 10 nowych drzew po południowej, zachodniej i północnej stronie placu Wilsona - między jezdnią a chodnikiem

Szersze chodniki:
- przed budynkiem II kolonii (Toeplitza 2) - likwidacja przejazdu "dla zaopatrzenia" (potrzebny był dla sklepu spożywczego, który został zamknięty 10 lat temu) i usunięcie słupków utrudniających ruch pieszy
- przed budynkiem Feniksa (plac Wilsona 4) - likwidacja parkingu "dla zaopatrzenia", zwykle zastawionego przez samochody osobowe, usunięcie słupków utrudniających ruch pieszy i samochodów blokujących chodnik (miejsce dla zaopatrzenia można wyznaczyć tuż obok np. na nowym parkingu, który ma powstać w 2017 roku na ulicy Słowackiego).


Uzasadnienie dla realizacji projektu

W wyniku realizacji projektu plac Wilsona będzie wygodniejszy dla pieszych, nie trzeba będzie kluczyć między słupkami. Ponadto warto przywrócić drzewa między chodnikiem a jezdnią na całym placu, tak jak to było dawniej - obecnie drzewa rosną tylko przed kinem Wisła i przed wejściem do parku Żeromskiego.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

- posadzenie 10 nowych drzew: 10 x 2500 zł = 25 tys. Zł
-likwidacja przejazdu i parkingu poprzez postawienie słupków - koszt 2500 zł
27 500 zł

Całkowity koszt projektu: 27 500,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (11)

  • Maciej Sokołowski  23.01.2017 14:03
    W Projekcie brak jest informacji o tym, iż jest to kolejne "zwężanie ulic na Żoliborzu". Pojazdów nie ubywa, ale przybywa, zaś te działania nie zmniejszają ruchu, ale go paraliżują. Co więcej, przystanek 07, zgodnie z rozkładem jazdy: http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=183&l=1&a=6003 zatrzymują się tam aż 4 linie - 116, 157, 205, 518 - rozumiem, że przy braku zatoki odbywać się to będzie kosztem pasa dla ruchu. Co w przypadku 2 autobusów stojących tam razem? Przypominam, że na rondzie są światła - projekt jednym słowem chce się zakorkować ten obszar dzielnicy. Przystanek 08 to zjazd na Wisłostradę. Liczę na rozsądek ZDM i ZTM przy weryfikacji projektu.
  • Agnieszka Gołębiowska  23.01.2017 17:44
    Dobry projekt. Popieram i zachęcam, by wśród drzew znalazły się gatunki rodzime przyjazne ptakom (najlepiej owocowe). Pięknie kwitną i pachną, będą cieszyć również ludzi :)
    • IZA_lotnisko  09.03.2017 14:38
      Pani Agnieszko pomysł dobry! Tylko kto to będzie sprzątał?
    • ANISMirac  13.03.2017 17:13
      park jest obok - można z niego korzystać - przed parkiem zrezygnowano z przystanku autobusowego , miasto też ma swoje prawa choć mnie na przykład brak alejki wzdłuż tramwaju środkiem placu , na tyłach placu przy kościele jest skwer jordanowski -
      może bardziej brak nieco zieleni na placyku koło urzędu - apeluję o rozsądek
    • ANISMirac  13.03.2017 17:17
      koszt projektu nie współmierny do zysku - można za to założyć bardzo przyzwoite założenie parkowe na niewielkim skwerze - może warto poszukać jakiegoś nieco zaniedbanego w okolicy - dołożyć ławek , wartościowej zieleni , może stoliki do nieodłącznych tabletów ;) lub partii szachów - budżet powinien dawać wartość dodaną społeczną
  • IZA_lotnisko  08.03.2017 14:59
    słupki przy przystanku Plac Wilsona 06 baaaaardzo by się przydały. Sceptycznie jednak jestem nastawiona do likwidacji zatok autobusowych - sparaliżuje to ruch samochodowy na placu. Sądzę, że wystarczy zmniejszyć zewnętrzny ogródek Amrit Kebaba - do jego pojawienia się nie było żadnych problemów z przepustowością chodnika.
    • zoliborzanie  08.03.2017 15:23 Autor projektu
      Projekt nie ma wpływu na przepustowość ruchu samochodowego - szerokość wjazdów na plac i zjazdów z placu pozostaje taka sama. Nasz projekt jest optymalny w sensie Pareto - zmieniamy alokację dostępnych zasobów (czyli przestrzeni placu Wilsona) w ten sposób, aby poprawiając sytuację niektórych użytkowników placu nie pogorszyć warunków dla innych. Można więc bez obaw poprzeć naszą propozycję w głosowaniu :)
    • IZA_lotnisko  09.03.2017 14:36
      Nieco bym się spierała. W chwili obecnej autobusy na przystankach pl. Wilsona 07 i pl. Wilsona 09 (w kierunku centrum, łącznie 7 linii) stają w zatoce. Poszerzenie chodnika o ten fragment automatycznie zmusi autobusy do zatrzymywania się w ciągu prawego pasa ruchu. Owszem, ilość samych wjazdów i zjazdów z placu się nie zmienia, jednak ruch między nimi straci na przepustowości.
      Wzdłuż przystanku pl. Wilsona 08 ma to jak najbardziej uzasadnienie, gdyż i tak zatoka jest na tyle płytka, że autobus stając na przystanku blokuje pas ruchu, a sam przystanek jest bardzo wąski. Do pozostałych punktów nie mam zastrzeżeń :) W następnym roku poszłabym nawet dalej i pokusiła się o ustawienie słupków blokujących parkowanie przy przystanku 03 (ul. Mickiewicza, dojazd od ul. Potockiej), tam też bywa ciasno...
  • P.pedrycz  17.03.2017 14:55
    Pomysl dobry, a przynajmniej w dobrym kierunku.
    Przed Amritem wystarczyłoby tak naprawde przymyślec lokalizację różnych urządzeń - ogródków, słupa ogłoszeniowego, automatu biletowego i przystanków. Obecnie jest to zrobione skrajnie bez sensu i faktycznie robi się tam niezły slalom.
  • P.pedrycz  17.03.2017 14:56
    Ale tak naprawde to najbardzie zmarnowaną przestrzenią jest środek placu. Ani ładny ani użyteczny. Wg mnie powinno się tam dac dostać.

Zaloguj się, aby komentować.