Plac Wilsona dla ludzi! Szersze chodniki i więcej drzew

1045
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Żoliborz
Obszar 1 - Żoliborz Centralny
Autor pomysłu zoliborzanie
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
27 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 596 głosów za tym projektem
Poprawiamy plac Wilsona, żeby wygodniej korzystać ze sklepów, kawiarni, banków i przystanków wokół placu. Szersze chodniki - przed II kolonią i Feniksem; więcej drzew - wszędzie gdzie się da!

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
31.12.2019 11:22

Wprowadzono zmiany w organizacji ruchu - zlikwidowano słupki i podjazdy techniczne na placu. Nasadzenia drzew zaplanowano na 2020 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Obszar 1 - Żoliborz Centralny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Wilsona
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Plac Wilsona - chodniki po stronie południowej (przy budynku Mickiewicza 27), zachodniej (przy budynku Toeplitza 2 - II kolonia) i północnej (przy budynku plac Wilsona 4 - Fenix)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Poprawiamy plac Wilsona, żeby wygodniej korzystać ze sklepów, kawiarni, banków i przystanków wokół placu. Szersze chodniki - przed II kolonią i Feniksem; więcej drzew - wszędzie gdzie się da!
Opis projektu
Nowe drzewa:
- 10 nowych drzew po południowej, zachodniej i północnej stronie placu Wilsona - między jezdnią a chodnikiem

Szersze chodniki:
- przed budynkiem II kolonii (Toeplitza 2) - likwidacja przejazdu "dla zaopatrzenia" (potrzebny był dla sklepu spożywczego, który został zamknięty 10 lat temu) i usunięcie słupków utrudniających ruch pieszy
- przed budynkiem Feniksa (plac Wilsona 4) - likwidacja parkingu "dla zaopatrzenia", zwykle zastawionego przez samochody osobowe, usunięcie słupków utrudniających ruch pieszy i samochodów blokujących chodnik (miejsce dla zaopatrzenia można wyznaczyć tuż obok np. na nowym parkingu, który ma powstać w 2017 roku na ulicy Słowackiego).

Uzasadnienie realizacji projektu
W wyniku realizacji projektu plac Wilsona będzie wygodniejszy dla pieszych, nie trzeba będzie kluczyć między słupkami. Ponadto warto przywrócić drzewa między chodnikiem a jezdnią na całym placu, tak jak to było dawniej - obecnie drzewa rosną tylko przed kinem Wisła i przed wejściem do parku Żeromskiego.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- posadzenie 10 nowych drzew: 10 x 2500 zł = 25 tys. Zł
-likwidacja przejazdu i parkingu poprzez postawienie słupków - koszt 2500 zł
27 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
27 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

23.01.2017 12:54
Autor projektu
20.03.2017 20:31
Autor projektu
21.03.2017 11:10
Autor projektu
26.04.2017 18:32
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
28.04.2017 12:34
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
28.04.2017 13:25
Koordynator w Dzielnicy Żoliborz
19.05.2017 09:24
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 596 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W Projekcie brak jest informacji o tym, iż jest to kolejne "zwężanie ulic na Żoliborzu". Pojazdów nie ubywa, ale przybywa, zaś te działania nie zmniejszają ruchu, ale go paraliżują. Co więcej, przystanek 07, zgodnie z rozkładem jazdy: http://ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=183&l=1&a=6003 zatrzymują się tam aż 4 linie - 116, 157, 205, 518 - rozumiem, że przy braku zatoki odbywać się to będzie kosztem pasa dla ruchu. Co w przypadku 2 autobusów stojących tam razem? Przypominam, że na rondzie są światła - projekt jednym słowem chce się zakorkować ten obszar dzielnicy. Przystanek 08 to zjazd na Wisłostradę. Liczę na rozsądek ZDM i ZTM przy weryfikacji projektu.
    Maciej Sokołowski  23.01.2017 14:03
  • Dobry projekt. Popieram i zachęcam, by wśród drzew znalazły się gatunki rodzime przyjazne ptakom (najlepiej owocowe). Pięknie kwitną i pachną, będą cieszyć również ludzi :)
    Agnieszka Gołębiowska  23.01.2017 17:44
    • Pani Agnieszko pomysł dobry! Tylko kto to będzie sprzątał?
      IZA_lotnisko  09.03.2017 14:38
    • park jest obok - można z niego korzystać - przed parkiem zrezygnowano z przystanku autobusowego , miasto też ma swoje prawa choć mnie na przykład brak alejki wzdłuż tramwaju środkiem placu , na tyłach placu przy kościele jest skwer jordanowski -
      może bardziej brak nieco zieleni na placyku koło urzędu - apeluję o rozsądek
      ANISMirac  13.03.2017 17:13
    • koszt projektu nie współmierny do zysku - można za to założyć bardzo przyzwoite założenie parkowe na niewielkim skwerze - może warto poszukać jakiegoś nieco zaniedbanego w okolicy - dołożyć ławek , wartościowej zieleni , może stoliki do nieodłącznych tabletów ;) lub partii szachów - budżet powinien dawać wartość dodaną społeczną
      ANISMirac  13.03.2017 17:17
  • słupki przy przystanku Plac Wilsona 06 baaaaardzo by się przydały. Sceptycznie jednak jestem nastawiona do likwidacji zatok autobusowych - sparaliżuje to ruch samochodowy na placu. Sądzę, że wystarczy zmniejszyć zewnętrzny ogródek Amrit Kebaba - do jego pojawienia się nie było żadnych problemów z przepustowością chodnika.
    IZA_lotnisko  08.03.2017 14:59
    • Projekt nie ma wpływu na przepustowość ruchu samochodowego - szerokość wjazdów na plac i zjazdów z placu pozostaje taka sama. Nasz projekt jest optymalny w sensie Pareto - zmieniamy alokację dostępnych zasobów (czyli przestrzeni placu Wilsona) w ten sposób, aby poprawiając sytuację niektórych użytkowników placu nie pogorszyć warunków dla innych. Można więc bez obaw poprzeć naszą propozycję w głosowaniu :)
      zoliborzanie  08.03.2017 15:23 Autor projektu
    • Nieco bym się spierała. W chwili obecnej autobusy na przystankach pl. Wilsona 07 i pl. Wilsona 09 (w kierunku centrum, łącznie 7 linii) stają w zatoce. Poszerzenie chodnika o ten fragment automatycznie zmusi autobusy do zatrzymywania się w ciągu prawego pasa ruchu. Owszem, ilość samych wjazdów i zjazdów z placu się nie zmienia, jednak ruch między nimi straci na przepustowości.
      Wzdłuż przystanku pl. Wilsona 08 ma to jak najbardziej uzasadnienie, gdyż i tak zatoka jest na tyle płytka, że autobus stając na przystanku blokuje pas ruchu, a sam przystanek jest bardzo wąski. Do pozostałych punktów nie mam zastrzeżeń :) W następnym roku poszłabym nawet dalej i pokusiła się o ustawienie słupków blokujących parkowanie przy przystanku 03 (ul. Mickiewicza, dojazd od ul. Potockiej), tam też bywa ciasno...
      IZA_lotnisko  09.03.2017 14:36
  • Pomysl dobry, a przynajmniej w dobrym kierunku.
    Przed Amritem wystarczyłoby tak naprawde przymyślec lokalizację różnych urządzeń - ogródków, słupa ogłoszeniowego, automatu biletowego i przystanków. Obecnie jest to zrobione skrajnie bez sensu i faktycznie robi się tam niezły slalom.
    P.pedrycz  17.03.2017 14:55
  • Ale tak naprawde to najbardzie zmarnowaną przestrzenią jest środek placu. Ani ładny ani użyteczny. Wg mnie powinno się tam dac dostać.
    P.pedrycz  17.03.2017 14:56
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany