1165 - Montaż progów spowalniających na ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego

23.01.2017 10:37 Niewybrany w głosowaniu
awatar magda strusińska
autor projektu

Montaż 2 progów spowalniających z przejściem dla pieszych oraz 1 progu spowalniającego z łagodnym najazdem na ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego na odcinku od ul. gen. Stanisława Skalskiego do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 49.

Oddane głosy

438

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

44 280,00 zł

Dzielnica

Praga-Południe


Charakter projektu

Lokalny, Gocław


Lokalizacja projektu

Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego na odcinku od ul. gen. Stanisława Skalskiego do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 49.

Istotne informacje o lokalizacji

Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego na odcinku od ul. gen. Stanisława Skalskiego do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 49 to droga dojazdowa do części Osiedla Saska i Apartamenty Saska na Jeziorem. Ostateczną lokalizacje oraz typ progów zwalniających określi Biuro Drogownictwa i Komunikacji m. st. Warszawy.

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Z efektu tego projektu skorzystają mieszkańcy osiedli na odcinku ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Montaż progów spowalniających (w tym progów z przejściem dla pieszych) wpłynie bezpośrednio na bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada montaż 2 progów spowalniających z przejściem dla pieszych oraz 1 progu spowalniającego z łagodnym najazdem na ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego na odcinku od ul. gen. Stanisława Skalskiego do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 49.

Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego na tym odcinku to droga służąca mieszkańcom jedynie jako droga dojazdowa do Osiedla Saska i Apartamenty Saska nad Jeziorem. Nie jest drogą przelotową więc nabiera charakteru bardzo lokalnego, wręcz cech „drogi wewnętrznej”. Jest często pokonywana przez pieszych ze względu na znajdujące się w pobliżu tereny rekreacyjne (Jeziorko Gocławskie) oraz liczne punkty usługowe (sklepy, przedszkola, restauracje), zlokalizowane po obu stronach ulicy.

Ze względu na zlokalizowane wzdłuż ulicy osiedla mieszkaniowe, ruch samochodowy na tej ulicy jest duży i stale rośnie. Prosty odcinek drogi sprawia, że samochody często jeżdżą powyżej dozwolonej prędkości, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo pieszych.

Pod koniec roku 2017 planowane jest oddanie nowego etapu Osiedla Saska z 347 lokalami, do którego jedyną drogą dojazdową będzie ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Ruch samochodowy na tym odcinku ulegnie znacznemu zwiększeniu, tymczasem na odcinku od ul. gen. Stanisława Skalskiego do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 49 znajduje się tylko jedno przejście dla pieszych, na wysokości budynku Jana Nowaka-Jeziorańskiego 46. Na pozostałym odcinku piesi zmuszeni są przechodzić przez ulicę w miejscach niewyznaczonych jako przejście, co jest niekomfortowe i niebezpieczne.

Ze względu na coraz większe natężenie ruchu związane ze zwiększającą się liczbą mieszkańców oraz brakiem odpowiedniej ilości wyznaczonych przejść dla pieszych proponujemy zamontowanie 2 progów spowalniających z przejściem dla pieszych oraz 1 progu spowalniającego z łagodnym najazdem w następujących miejscach (jadąc od ul. gen. Stanisława Skalskiego):

1. próg spowalniający z przejściem dla pieszych - w miejscu obecnego przejścia dla pieszych ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego nr 46
2. próg spowalniający z łagodnym najazdem – za wjazdem do garażu podziemnego w budynku ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego nr 46
3. próg spowalniający z przejściem dla pieszych - na wysokości budynku ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego nr 48

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Montaż progów spowalniających zwiększy bezpieczeństwo pieszych na odcinku ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego i nada jej charakter bardziej osiedlowy, przyjazny licznie zamieszkałym tam rodzinom.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

2 progi spowalniające z przejściem dla pieszych - 2 x 10 000 = 20 000 netto
1 próg spowalniający z łagodnym najazdem - 7 000 netto
Oznakowanie pionowe - 4 000 netto
Projekt organizacji ruchu - 5 000 zł netto

RAZEM: 36 000 netto (44 280 zł brutto)

Całkowity koszt projektu: 44 280,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE




Komentarze (4)

  • BasiaMic  02.03.2017 22:16
    Bardzo potrzebny projekt. Wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo a dodatkowo zmniejszy hałas uliczny w tym rejonie
  • partycypant1  16.03.2017 19:11
    Projekt nie zmniejszy hałasu, bo samochody które zwalniają muszą po chwili przyspieszyć.
  • goc14w14  07.06.2017 12:36
    A N. Jeziorańskiego nie ma kiedyś doprowadzać ruch do bardzo potrzebnej alei Tysiąclecia?
    Mimo, że to odległa perspektywa, to jednak progi nie pomogą.

    http://siskom.waw.pl/tysiaclecia.htm
    • magda strusińska  08.06.2017 08:15 Autor projektu
      W miejscu rezerwy pod Aleję Tysiąclecia będzie przebiegać trasa tramwaju na Gocław (zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy wskazany do budowy jest wariant W2C przebiegający w tym miejscu (http://tramwajnagoclaw.pl/).
      Na planie sytuacyjnym widnieje zarys drogi jednopasmowej w dwóch kierunkach biegnącej obok trasy tramwajowej, ale z tego co widać po rysunkach ma głównie doprowadzać ruch z ul. Bora-Komorowskiego, gdzie planowane jest rondo. Uważam jednak, że to jest odległa perspektywa czasowa, która jednocześnie nie wyklucza montażu spowalniaczy, mających zwiększyć bezpieczeństwo na ulicy JNJ.

      https://tw.waw.pl/wp-content/uploads/2016/10/W2A_SYTUACJA.pdf



Zaloguj się, aby komentować.