Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Ulica Szymanowskiego przyjazna dla pieszych

466
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Praga-Północ
Obszar I - Nowa Praga z Pelcowizną
Autor pomysłu Piotr Pietruszyński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
559 600 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • Piesi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu uporządkowanie parkowania na ulicy Szymanowskiego. Chodniki są tam obecnie zupełnie pozastawiane przez auta - mimo, że pasy jezdni na Szymanowskiego mają po kilka metrów szerokości - jak drogi krajowe - co daje dostateczną ilość przestrzeni, by wykonać krok w kierunku pieszych i innych niż zmotoryzowani uczestników ruchu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Północ
Obszar objęty pomysłem:
Obszar I - Nowa Praga z Pelcowizną
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Szymanowskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja stanowi centralny punkt osiedla. Projekt doskonale wpisze się w prace planowane w związku z realizacją Centrum Lokalnego Plac Hallera.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu uporządkowanie parkowania na ulicy Szymanowskiego. Chodniki są tam obecnie zupełnie pozastawiane przez auta - mimo, że pasy jezdni na Szymanowskiego mają po kilka metrów szerokości - jak drogi krajowe - co daje dostateczną ilość przestrzeni, by wykonać krok w kierunku pieszych i innych niż zmotoryzowani uczestników ruchu.
Opis projektu
Celem projektu jest uporządkowanie parkowania na ulicy Szymanowskiego oraz czytelne wyznaczenie części ulicy przeznaczonej dla różnych uczestników ruchu.

W szczególności projekt zakłada:
- Wyznaczenie prostopadłych miejsc do parkowania - głównie na jezdni, po obu jej stronach (na obu jezdniach) oraz w znacznie mniejszej części - poprzez wtopienie fragmentu krawężnika i wyznaczenia wymianę nawierzchni tam, gdzie byłoby parkowanie. Obecnie auta zastawiają miejscami ponad 2/3 chodnika, zostawiając minimum miejsca dla całej reszty uczestników ruchu, w tym licznych w okolicy osób starszych.
- Czytelne wyznaczenie przestrzeni adresowanej do różnych użytkowników wedle zasady 'jezdnia dla samochodów' oraz 'chodniki dla pieszych'.
- Remont chodników wzdłuż zabudowań, wraz ze wspomnianym wtopieniem niewielkiej części krawężników.

Projekt wychodzi naprzeciw Zarządzeniu Prezydenta m. st. Warszawy nr. 1539/2016 w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla ruchu pieszego na terenie m. st. Warszawy.
Szczegółowy szkic projektu znajduje się w załączonym pliku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt pozwoli wykorzystać dostępną przestrzeń w sposób bardziej przyjazny pieszym, zasadniczo przyczyniając się także do poprawy bezpieczeństwa - w obecnej sytuacji szerokie pasy na Szymanowskiego zachęcają do rozpędzania się.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wymiana chodników: +/- 2100 m2 - 520 tys. zł (w tym ewentualna korekta krawędzi z jezdnią, by szerokość wyznaczonych miejsc parkingowych i zawężonych pasów jezdni spełniała normy przepisowe)
Nasadzenie 14 młodych drzew (obwód pnia 14-16 cm) - 9,6 tys. zł
Ustawienie 20 kwietników wzdłuż krawędzi chodników - 5 tys. zł
Wyznaczenie (nie wybudowanie) równoległych miejsc parkingowych na jezdni - 5 tyś zł
Projekt 20 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
559 600,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

06.04.2017 16:58
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
07.04.2017 11:38
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Super, to już drugi projekt w tym zakresie plus dwa, które nie zostały złożone z uwagi na to, że jeden już był zgłoszony:) Rok 2018 będzie w takim razie rokiem Szymanowskiego na Pradze II.

    Znów tylko chyba trochę za mało tego chodnika. Z moich obliczeń wynika, że chodnik w osi ulicy ma około 1100 m kw. a chodniki przy budynkach mają około 5 m szerokości, co przy długości ulicy ok. 300 m daje niemal po 1500 m kw. z każdej strony.

    Jeśli chodzi o miejsca parkingowe, to przy takim układzie ubędzie ich dobre 50-60% co może skłonić kolejne wspólnoty do wnioskowania o budowę parkingów na trawnikach, jak to miało miejsce przy Namysłowskiej 5A, zdaje się. Proponowałbym jako alternatywę parkowanie prostopadłe przy budynkach, częściowo na ulicy, częściowo na chodniku i rezygnację z parkowania równoległego przy skwerze. Miejsc ubędzie mniej, a piesi i tak zyskają dobrych 2-2,5 szerokości chodnika.

    Poza tym super:) Już się nie mogę doczekać dyskusji o projektach!
    KubaRawski  20.01.2017 13:22
  • ZDM przymierza się do remontu Szymanowskiego. A przynajmniej tak było w zeszłym roku. Może warto połączyć te działania.
    KubaRawski  20.01.2017 13:23
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany