220 - Kontraruch rowerowy na ulicach Jelonek

16.01.2017 20:26 W trakcie realizacji
awatar kemot404
autor projektu

Stan realizacji projektu

Sporządzono projekt funkcjonalny. Obecnie trwają prace związane z ogłoszeniem na stronie Urzędu Dzielnicy procedury przetargowej - przetarg nieograniczony. Planowana publikacja w kwietniu 2018 r.

Oddane głosy

746
Realizowany przez: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowa
Aktualizacja: 06.04.2018 12:27

Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulic Kossutha, Siemiatyckiej, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny. Na ulicach Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – ul. Drzeworytników).

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

111 555,00 zł

Dzielnica

Bemowo



Lokalizacja projektu

Ulice Kossutha, Siemiatycka, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny.

Istotne informacje o lokalizacji

Ulice w zarządzie Dzielnicy Bemowo.

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Wymienione ulice są ogólnodostępne ponieważ to drogi publiczne.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulicy:
1. Kossutha – ok. 620 metrów, 14 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
2. Siemiatycka – ok. 310 metrów, 8 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
3. Drzeworytników – ok. 660 metrów, 8 znaków pionowych,
4. Tkaczy – ok. 250 metrów, 6 znaków pionowych, umieszczenie jednego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym;
5. Puszczy Solskiej – ok. 320 metrów, 7 znaków pionowych,
6. Sucharskiego – ok. 350 metrów, 10 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
7. Synów Pułku – ok. 600 metrów, 9 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających, przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym przy Synów Pułku 8;
8. Fortuny – ok. 350 metrów, 4 znaki pionowe, budowa dwóch progów zwalniających.

Na wymienionych częściach ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – Drzeworytników).

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wymienionych ulicach jednokierunkowych ułatwi poruszanie się po ich okolicy rowerzystom poprzez brak konieczności nadkładania drogi innymi ulicami. Razem z wprowadzeniem stref ograniczenia prędkości do 30 km/h na ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny poprawi to bezpieczeństwo na tych ulicach.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

• Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd (8 ulic): 41,35 tys. zł
• Zainstalowanie spowalniacza ruchu (próg wyspowy – 4 szt.): 13 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych (10 szt.): 50 tys. zł

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto

Całkowity koszt projektu: 111 555,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (18)

  • paulina_f  22.01.2017 17:52
    gratuluję pomysłu. jelonki idą w kontraruch tymczasem północne bemowo buduje na wrocławskiej DDR chociaż spokojnie mógłby być pas rowerowy.
  • Jacek Fink-Finowicki  12.02.2017 01:36
    Swoją drogą jest to de facto zalegalizowanie tego co zauważalna część dzieci i tak robi. Na takich drogach osiedlowych ruch rowerowy powinien nie napotykać na żadne ograniczenia.
  • ArekKlata  09.03.2017 11:34
    Może w ogóle zabrońcie ruchu samochodów?
  • RobertDu  10.03.2017 22:53
    Jeżeli chodzi o Sucharskiego to mam mieszane uczucia. Chodniki są tutaj szerokie a za to jezdnia na maksa zastawiona w miejscach niedozwolonych autami i szczerze powiedziawszy jazda rowerem pod prąd byłaby po prostu niebezpieczna - także z uwagi na pojazdy wyjeżdżające z miejsc postojowych (oraz jeżdżące pod prąd). Myślę, że trzeba każdą z zaproponowanych ulic rozważyć ad casum.
    • Jacek Fink-Finowicki  13.03.2017 20:31
      Pełna zgoda... każdy przypadek lepiej rozważać odrębnie i dogłębnie. Jednocześnie nie należy dopasowywać się pod nieprzepisowo parkujące samochody, tylko trzeba raczej pomyśleć czemu kierowcy parkują nieprzepisowo.
  • Drodzy Państwo jest ścieżka rowerowa przy ulicy Górczewskiej, a potem powstańców śląskich, dublowanie jej nie ma sensu.

    Realizacja tego projektu jest równoznaczna z likwidacją miejsc parkingowych, których i tak jest za mało.
    • kemot404  18.06.2017 19:13 Autor projektu
      Przy Górczewskiej jest po jednej stronie, tej dalszej, ale nawet gdyby była po obu co by to miało wspólnego z drogami na osiedlu?

      Skąd taki pomysł? Może Pan czymś poprzeć takie stwierdzenie? Moja propozycja nie zawiera takiego założenia.
    • Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:45
      Użycie argumentu o istnieniu ścieżek rowerowych na Powstańców Śląskich czy Górczewskiej jest po prostu rozbrajająca.
      Zgodnie z tą argumentacją apeluję o zaprzestanie budowy ul. Lazurowej skoro są już inne równoległe ulice i nawet jedna potężna obwodnica :D
    • Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46

      Komentarz został usunięty przez autora

  • Projekt opiewa na 111555 co świadczy tylko o tym, co napisałem inaczej są to tylko chore fantazję ponieważ, aby zrealizować te projekt trzeba:
    Podzielę wypowiedź na od strony Czumy oraz od strony Górczewskiej.

    Od Czumy:
    - Przenieść altankę śmietnikową przy Kossutha 12 aby był chodnik, z którego ludzie korzystają bo prowadzi do jakiegoś celu.
    - Na łączeniu Kossutha i Czumy jest przyłącze wodne które trzeba by było przebudować. Ponadto w chwili obecnej pod czumy mogą wjeżdżać karetki po tym rozwiązaniu taka możliwość zniknie, a mieszka tam dużo starszych ludzi.
    - Usunięcie ogrodzonego parkingu, apteki oraz biedronki.

    Od strony Górczewskiej:
    - Likwidacja parkingu dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów
    - Likwidacja wszystkich ogrodzonych parkingów wzdłuż Kossutha
    - Likwidacja warsztatu samochodowego
    - Likwidacja chodnika prowadzącego do przychodni.

    I na koniec wisienka na torcie ta ścieżka nie łączy się z żadną inna ścieżką więc jej sens jest absolutnie żaden.
    • Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46

      Komentarz został usunięty przez autora

    • Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:49
      Po pierwsze w żadnym opisie projektu czy w kosztorysie czy też w weryfikacji nie ma kosztów likwidacji parkingów - nie wiem skąd taka argumentacja
    • kemot404  22.06.2017 02:12 Autor projektu
      Chore fantazje? Dopuszczanie ruchu rowerów pod prąd jest uwzględnione w odpowiednich aktach prawnych dostępnych na stronach choćby sejmu, a jego wdrażanie w terenie ma miejsce w Warszawie w wielu dzielnicach.

      Altana śmietnikowa, skrzyżowanie ulicy Kossutha i Czumy, ogrodzony parking, apteka, biedronka, parking dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów, ogrodzone parkingi wzdłuż Kossutha, warsztat samochodowy, chodnik prowadzący do przychodni jest/są poza obszarem objętym przez projekt.

      To nie jest żadna ścieżka tylko dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na ulicach dotychczas jednokierunkowych, a te łączą się z innymi ulicami, po których można jeździć rowerem.

      Mam wrażenie, że albo Pan robi sobie żarty, albo nie ma pojęcia o co chodzi w projekcie.
    • Nie ma Pan pojęcia co zaproponował w takim razie.
      Wytyczenie ścieżki pod prąd polega na namalowaniu obszaru wyłączonego z normalnego ruchu samochodowego.
      Konsekwencje tego pomysłu już wymieniłem, a akty prawne mówią jaką minimalną szerokość powinna mieć droga.
    • kemot404  22.06.2017 23:17 Autor projektu
      Pan dalej swoje, tu nie ma mowy o żadnym wytyczaniu ścieżki rowerowej. To jest kontraruch, proszę sobie sprawdzić w Google jak on wygląda (tabliczki pod znakiem zakazu wjazdu i drogi jednokierunkowej). Nie chodzi o malowanie kontrapasa rowerowego jak np. na Mokotowskiej przy placu Zbawiciela.
  • Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46

    Komentarz został usunięty przez autora

  • Łukasz Aranowski  29.06.2017 17:10
    No, chciałem zagłosować. Świetny pomysł.
    Ale jestem ogromnym przeciwnikiem progów zwalniających, przez które wdychamy tylko więcej spalin i toksycznego pyłu z klocków hamulcowych. Nigdy nie poprę żadnego projektu zawierającego te elementy. Wielka szkoda, bo kontraruch rowerowy jest bardzo potrzebny na tych ulicach. :-(
    • kemot404  29.06.2017 17:19 Autor projektu
      Rozumiem, te elementy próg wyspowy – 4 szt. oraz wyniesione przejście dla pieszych (10 szt.) zostały narzucone przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, nie miałem na to wpływu. O ile w kwestii wyniesionych przejść nie ma dużego wyboru, to w kwestii elementów spowalniających ruch może to być coś innego (szykany, wyniesione tarcze skrzyżowań), także w przypadku realizacji zostanie to uszczegółowione.

Zaloguj się, aby komentować.