Kontraruch rowerowy na ulicach Jelonek

220
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Autor pomysłu kemot404
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
111 555 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 746 głosów za tym projektem
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulic Kossutha, Siemiatyckiej, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny. Na ulicach Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – ul. Drzeworytników).

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
04.01.2019 09:46

Opracowano projekt organizacji ruchu. W I kwartale 2019 r. zostanie przeprowadzona procedura wyboru wykonawcy prac budowlanych.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowa

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Kossutha, Siemiatycka, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulice w zarządzie Dzielnicy Bemowo.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulic Kossutha, Siemiatyckiej, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny. Na ulicach Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – ul. Drzeworytników).
Opis projektu
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulicy:
1. Kossutha – ok. 620 metrów, 14 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
2. Siemiatycka – ok. 310 metrów, 8 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
3. Drzeworytników – ok. 660 metrów, 8 znaków pionowych,
4. Tkaczy – ok. 250 metrów, 6 znaków pionowych, umieszczenie jednego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym;
5. Puszczy Solskiej – ok. 320 metrów, 7 znaków pionowych,
6. Sucharskiego – ok. 350 metrów, 10 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
7. Synów Pułku – ok. 600 metrów, 9 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających, przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym przy Synów Pułku 8;
8. Fortuny – ok. 350 metrów, 4 znaki pionowe, budowa dwóch progów zwalniających.

Na wymienionych częściach ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – Drzeworytników).
Uzasadnienie realizacji projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wymienionych ulicach jednokierunkowych ułatwi poruszanie się po ich okolicy rowerzystom poprzez brak konieczności nadkładania drogi innymi ulicami. Razem z wprowadzeniem stref ograniczenia prędkości do 30 km/h na ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny poprawi to bezpieczeństwo na tych ulicach.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
• Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd (8 ulic): 41,35 tys. zł
• Zainstalowanie spowalniacza ruchu (próg wyspowy – 4 szt.): 13 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych (10 szt.): 50 tys. zł

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
111 555,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2017 17:56
Autor projektu
11.03.2017 14:44
Autor projektu
18.03.2017 20:11
Autor projektu
18.03.2017 21:37
Autor projektu
18.04.2017 22:13
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
30.05.2017 09:02
wsurala
12.06.2017 12:25
wsurala
Oddano 746 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (18)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • gratuluję pomysłu. jelonki idą w kontraruch tymczasem północne bemowo buduje na wrocławskiej DDR chociaż spokojnie mógłby być pas rowerowy.
    paulina_f  22.01.2017 17:52
  • Swoją drogą jest to de facto zalegalizowanie tego co zauważalna część dzieci i tak robi. Na takich drogach osiedlowych ruch rowerowy powinien nie napotykać na żadne ograniczenia.
    Jacek Fink-Finowicki  12.02.2017 01:36
  • Może w ogóle zabrońcie ruchu samochodów?
    ArekKlata  09.03.2017 11:34
  • Jeżeli chodzi o Sucharskiego to mam mieszane uczucia. Chodniki są tutaj szerokie a za to jezdnia na maksa zastawiona w miejscach niedozwolonych autami i szczerze powiedziawszy jazda rowerem pod prąd byłaby po prostu niebezpieczna - także z uwagi na pojazdy wyjeżdżające z miejsc postojowych (oraz jeżdżące pod prąd). Myślę, że trzeba każdą z zaproponowanych ulic rozważyć ad casum.
    RobertDu  10.03.2017 22:53
    • Pełna zgoda... każdy przypadek lepiej rozważać odrębnie i dogłębnie. Jednocześnie nie należy dopasowywać się pod nieprzepisowo parkujące samochody, tylko trzeba raczej pomyśleć czemu kierowcy parkują nieprzepisowo.
      Jacek Fink-Finowicki  13.03.2017 20:31
  • Drodzy Państwo jest ścieżka rowerowa przy ulicy Górczewskiej, a potem powstańców śląskich, dublowanie jej nie ma sensu.

    Realizacja tego projektu jest równoznaczna z likwidacją miejsc parkingowych, których i tak jest za mało.
    • Przy Górczewskiej jest po jednej stronie, tej dalszej, ale nawet gdyby była po obu co by to miało wspólnego z drogami na osiedlu?

      Skąd taki pomysł? Może Pan czymś poprzeć takie stwierdzenie? Moja propozycja nie zawiera takiego założenia.
      kemot404  18.06.2017 19:13 Autor projektu
    • Użycie argumentu o istnieniu ścieżek rowerowych na Powstańców Śląskich czy Górczewskiej jest po prostu rozbrajająca.
      Zgodnie z tą argumentacją apeluję o zaprzestanie budowy ul. Lazurowej skoro są już inne równoległe ulice i nawet jedna potężna obwodnica :D
      Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:45
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46
  • Projekt opiewa na 111555 co świadczy tylko o tym, co napisałem inaczej są to tylko chore fantazję ponieważ, aby zrealizować te projekt trzeba:
    Podzielę wypowiedź na od strony Czumy oraz od strony Górczewskiej.

    Od Czumy:
    - Przenieść altankę śmietnikową przy Kossutha 12 aby był chodnik, z którego ludzie korzystają bo prowadzi do jakiegoś celu.
    - Na łączeniu Kossutha i Czumy jest przyłącze wodne które trzeba by było przebudować. Ponadto w chwili obecnej pod czumy mogą wjeżdżać karetki po tym rozwiązaniu taka możliwość zniknie, a mieszka tam dużo starszych ludzi.
    - Usunięcie ogrodzonego parkingu, apteki oraz biedronki.

    Od strony Górczewskiej:
    - Likwidacja parkingu dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów
    - Likwidacja wszystkich ogrodzonych parkingów wzdłuż Kossutha
    - Likwidacja warsztatu samochodowego
    - Likwidacja chodnika prowadzącego do przychodni.

    I na koniec wisienka na torcie ta ścieżka nie łączy się z żadną inna ścieżką więc jej sens jest absolutnie żaden.
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46
    • Po pierwsze w żadnym opisie projektu czy w kosztorysie czy też w weryfikacji nie ma kosztów likwidacji parkingów - nie wiem skąd taka argumentacja
      Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:49
    • Chore fantazje? Dopuszczanie ruchu rowerów pod prąd jest uwzględnione w odpowiednich aktach prawnych dostępnych na stronach choćby sejmu, a jego wdrażanie w terenie ma miejsce w Warszawie w wielu dzielnicach.

      Altana śmietnikowa, skrzyżowanie ulicy Kossutha i Czumy, ogrodzony parking, apteka, biedronka, parking dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów, ogrodzone parkingi wzdłuż Kossutha, warsztat samochodowy, chodnik prowadzący do przychodni jest/są poza obszarem objętym przez projekt.

      To nie jest żadna ścieżka tylko dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na ulicach dotychczas jednokierunkowych, a te łączą się z innymi ulicami, po których można jeździć rowerem.

      Mam wrażenie, że albo Pan robi sobie żarty, albo nie ma pojęcia o co chodzi w projekcie.
      kemot404  22.06.2017 02:12 Autor projektu
    • Nie ma Pan pojęcia co zaproponował w takim razie.
      Wytyczenie ścieżki pod prąd polega na namalowaniu obszaru wyłączonego z normalnego ruchu samochodowego.
      Konsekwencje tego pomysłu już wymieniłem, a akty prawne mówią jaką minimalną szerokość powinna mieć droga.
    • Pan dalej swoje, tu nie ma mowy o żadnym wytyczaniu ścieżki rowerowej. To jest kontraruch, proszę sobie sprawdzić w Google jak on wygląda (tabliczki pod znakiem zakazu wjazdu i drogi jednokierunkowej). Nie chodzi o malowanie kontrapasa rowerowego jak np. na Mokotowskiej przy placu Zbawiciela.
      kemot404  22.06.2017 23:17 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Jacek Fink-Finowicki  22.06.2017 00:46
  • No, chciałem zagłosować. Świetny pomysł.
    Ale jestem ogromnym przeciwnikiem progów zwalniających, przez które wdychamy tylko więcej spalin i toksycznego pyłu z klocków hamulcowych. Nigdy nie poprę żadnego projektu zawierającego te elementy. Wielka szkoda, bo kontraruch rowerowy jest bardzo potrzebny na tych ulicach. :-(
    Łukasz Aranowski  29.06.2017 17:10
    • Rozumiem, te elementy próg wyspowy – 4 szt. oraz wyniesione przejście dla pieszych (10 szt.) zostały narzucone przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, nie miałem na to wpływu. O ile w kwestii wyniesionych przejść nie ma dużego wyboru, to w kwestii elementów spowalniających ruch może to być coś innego (szykany, wyniesione tarcze skrzyżowań), także w przypadku realizacji zostanie to uszczegółowione.
      kemot404  29.06.2017 17:19 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany