221 - Uzupełnienie i remont chodnika na ulicach Kossutha i Klemensiewicza

16.01.2017 20:37 Niewybrany w głosowaniu
awatar kemot404
autor projektu

Projekt zakłada: budowę 70 metrów chodnika o szerokości 2,5 metra przy ul. Kossutha pomiędzy parkingiem przy przychodni przy ul. Czumy a parkingiem społecznym nr 2 z wyniesionym przejściem dla pieszych, przebudowę około 100 metrów chodnika i dwóch zatok postojowych przy ul. Kossutha na wysokości numeru 12, budowę 40 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra przy ul. Klemensiewicza pomiędzy ul. Kossutha a ul. Górczewską.

Oddane głosy

581

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

200 965,00 zł

Dzielnica

Bemowo



Lokalizacja projektu

Ulica Kossutha, ulica Klemensiewicza.

Istotne informacje o lokalizacji

Własność terenu m.st. Warszawa. działki 4/13; 1/12 obręb 61109; działki 3/61; 3/62; 3/64; 3/66; 3/69; 3/72; 3/75; 6/1; 5/11; obręb 61110

Klasyfikacja projektu



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Istniejące i nowe chodniki będą ogólnodostępne dla mieszkańców ponieważ teren należy do m.st. Warszawa.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada budowę 70 metrów chodnika o szerokości 2,5 metra przy ulicy Kossutha po wschodniej stronie pomiędzy parkingiem przy przychodni na Czumy a parkingiem społecznym nr 2 z wyniesionym przejściem dla pieszych. Przy realizacji założeniem priorytetowym jest niewycinanie żadnych ze znajdujących się w pobliżu jezdni drzew.

Przebudowę około 100 metrów chodnika i dwóch zatok postojowych przy ulicy Kossutha na wysokości numeru 12 poprzez: zamianę parkowania prostopadłego na równoległe lub ukośne na wysokości budynku Górczewska 225, utworzenie zatoki z 3 miejscami postojowymi za przejściem dla pieszych na działce numer 3/75 z obrębu 61110, utworzenie powierzchni wyłączonej z ruchu i wysepki przed przejściem dla pieszych na działce numer 3/75 z obrębu 61110, zabezpieczenie słupkami blokującymi U-12c chodnika na wysokości adresów Kossutha 5 i 7 oraz Klemensiewicza 8, zmniejszenie łuków na skrzyżowaniu Kossutha i Klemensiewicza oraz wyznaczenie powierzchni wyłączonej z ruchu i wysepki przed przejściem (lub stojaków rowerowych) dla pieszych na tym skrzyżowaniu przez ulicę Kossutha.

Budowę 40 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra i posadzenie 30 metrów żywopłotu przy ulicy Klemensiewicza po zachodniej stronie pomiędzy ulicami Kossutha a Górczewską razem z barierą trawnikową typu ZOM.

Ustawienie słupków blokujących U-12c na chodniku ulicy Klemensiewicza pomiędzy ulicami Kossutha a Doroszewskiego po stronie wschodniej oraz bariery trawnikowej typu ZOM na trawniku po stronie zachodniej.

Opisane składowe projektu oznaczono schematycznie w załącznikach kossutha1.png i kossutha2.PNG wraz z legendą.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Na wymienionych odcinkach ulic brakuje chodników lub są one złym stanie przez co mieszkańcy mają utrudnione poruszanie się nimi w tych miejscach. Istniejące chodniki są również zastawiane samochodami, podobnie jest bezpośrednio przed przejściami dla pieszych co obniża bezpieczeństwo korzystania z nich.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Roboty budowlane:
• Budowa/remont chodnika (500m2): 101,7 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych: 5 tys. zł
• Posadzenie żywopłotu (30m): 1,08 tys. zł
• Budowa/przebudowa miejsc postojowych i wyniesionych wysepek: 16 tys. zł
• Bariera trawnikowa ZOM (45m): 4,95 tys. zł
• Słupki blokujące U-12c na długości 100 metrów: 10,22 tys. zł
Prace projektowe: 13,13 tys. zł

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto

Całkowity koszt projektu: 200 965,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (5)

  • hubertop  10.02.2017 16:16
    Projekt w sumie ciekawy, popieram. Warto by jednak dopisać, że chodnik miałby być wykonany z płyt betonowych 50x50 a słupki tylko te nowego typu (czarne, smukłe, z syrenką) aby trzymać jakiś standard i wpisać się w nową politykę estetyzacji miasta.
  • Ariadna80  09.05.2017 10:09
    Bardzo dobry pomysł. Szczególnie jeśli chodzi o przejście dla pieszych przez Kossutha (idąc wzdłuż Klemensiewicza). Dzieci z Górc chodzą tamtędy do szkoły, a przez to, że wszędzie stoją zaparkowane samochody jest bardzo ograniczona widoczność.
    Dobrze byłoby zrobić tam więcej tzw. "leżących policjantów"
    Będę głosować.
  • 1. Projekt w rzeczywistości ogranicza ilość miejsc parkingowych, których w tym rejonie jest za mało
    2. Po co kolejne utrudnienia w ruchu na tych ulicach nie da się jechać szybciej niż 30km/h.
    3. Leżących policjantów jest tam aż nad to i czas najwyższy je wyciąć bo są za wysokie i źle wyprofilowane, poza tym patrz punkt drugi!
    4. Słupki... po co na co i dla czego pomyśl człowieku, karetka straż pożarna. Dość tej słupkowej patologi w mieście.
    5. Szkoda, że projekt nie zakłada likwidacji kebaba bo jego klienci parkują gdzie popadnie, widzę to codziennie przez okno na kossutha 12.

    Drodzy wyborcy proszę nie głosować na projekty, które utrudnią nam życie.
    • kemot404  18.06.2017 19:21 Autor projektu
      1. W rzeczywistości, ale jak? Chodnik, który ma 1,5 metra szerokości to nie jest miejsce parkingowe.
      2. Mieszkańcy są zdania, że przejście dla pieszych na łuku ulicy jest niebezpieczne, stąd pomysł budowy wyniesionego.
      3. Może Pan zgłosić taki projekt, faktycznie ich wyprofilowanie nie jest najlepsze, ale mój projekt nie ma tego w zakresie.
      4. Słupki dlatego, że nie ma jak przejść po chodniku zastawionym przez samochody. Gdyby kierowcy szanowali przepisy, słupki byłyby zbędne. Nie będą też w żaden sposób przeszkadzać karetkom czy straży pożarnej, bez obaw.
      5. Jeśli ma Pan pomysł jak sobie z tym poradzić to chętnie go poznam.

      Nie wiem komu miałyby utrudnić, ale pieszym (którym jest każdy) powinny ułatwić.
  • 1. Rozumiem, że chodzi o skrawki chodniki prowadzące donikąd w paru miejscach przy Kossutha od strony kebaba jak i trawnika łączącego się z Górczewską.

    2. Nie zmotoryzowanie nie znający przepisów nie mogą mieć prawa w decydowaniu o infrastrukturze drogowej.
    Możesz jeszcze niewidomi będą decydować o konstrukcji całego miasta, a pomagać i będą niesłyszący...

    4. Znowu chodniki donikąd :-)
    5. Niestety nie jestem marksistą i nie mam zamiaru walczyć z prawem do własności ani z prawem do prowadzenie działalności gospodarczej jak co poniektórzy, którzy mają najwyraźniej za dużo czasu na głupoty.

Zaloguj się, aby komentować.