Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Uzupełnienie i remont chodnika na ulicach Kossutha i Klemensiewicza

221
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Autor pomysłu kemot404
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
200 965 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada: budowę 70 metrów chodnika o szerokości 2,5 metra przy ul. Kossutha pomiędzy parkingiem przy przychodni przy ul. Czumy a parkingiem społecznym nr 2 z wyniesionym przejściem dla pieszych, przebudowę około 100 metrów chodnika i dwóch zatok postojowych przy ul. Kossutha na wysokości numeru 12, budowę 40 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra przy ul. Klemensiewicza pomiędzy ul. Kossutha a ul. Górczewską.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Kossutha, ulica Klemensiewicza.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Własność terenu m.st. Warszawa. działki 4/13; 1/12 obręb 61109; działki 3/61; 3/62; 3/64; 3/66; 3/69; 3/72; 3/75; 6/1; 5/11; obręb 61110
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada: budowę 70 metrów chodnika o szerokości 2,5 metra przy ul. Kossutha pomiędzy parkingiem przy przychodni przy ul. Czumy a parkingiem społecznym nr 2 z wyniesionym przejściem dla pieszych, przebudowę około 100 metrów chodnika i dwóch zatok postojowych przy ul. Kossutha na wysokości numeru 12, budowę 40 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra przy ul. Klemensiewicza pomiędzy ul. Kossutha a ul. Górczewską.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę 70 metrów chodnika o szerokości 2,5 metra przy ulicy Kossutha po wschodniej stronie pomiędzy parkingiem przy przychodni na Czumy a parkingiem społecznym nr 2 z wyniesionym przejściem dla pieszych. Przy realizacji założeniem priorytetowym jest niewycinanie żadnych ze znajdujących się w pobliżu jezdni drzew.

Przebudowę około 100 metrów chodnika i dwóch zatok postojowych przy ulicy Kossutha na wysokości numeru 12 poprzez: zamianę parkowania prostopadłego na równoległe lub ukośne na wysokości budynku Górczewska 225, utworzenie zatoki z 3 miejscami postojowymi za przejściem dla pieszych na działce numer 3/75 z obrębu 61110, utworzenie powierzchni wyłączonej z ruchu i wysepki przed przejściem dla pieszych na działce numer 3/75 z obrębu 61110, zabezpieczenie słupkami blokującymi U-12c chodnika na wysokości adresów Kossutha 5 i 7 oraz Klemensiewicza 8, zmniejszenie łuków na skrzyżowaniu Kossutha i Klemensiewicza oraz wyznaczenie powierzchni wyłączonej z ruchu i wysepki przed przejściem (lub stojaków rowerowych) dla pieszych na tym skrzyżowaniu przez ulicę Kossutha.

Budowę 40 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra i posadzenie 30 metrów żywopłotu przy ulicy Klemensiewicza po zachodniej stronie pomiędzy ulicami Kossutha a Górczewską razem z barierą trawnikową typu ZOM.

Ustawienie słupków blokujących U-12c na chodniku ulicy Klemensiewicza pomiędzy ulicami Kossutha a Doroszewskiego po stronie wschodniej oraz bariery trawnikowej typu ZOM na trawniku po stronie zachodniej.

Opisane składowe projektu oznaczono schematycznie w załącznikach kossutha1.png i kossutha2.PNG wraz z legendą.
Uzasadnienie realizacji projektu
Na wymienionych odcinkach ulic brakuje chodników lub są one złym stanie przez co mieszkańcy mają utrudnione poruszanie się nimi w tych miejscach. Istniejące chodniki są również zastawiane samochodami, podobnie jest bezpośrednio przed przejściami dla pieszych co obniża bezpieczeństwo korzystania z nich.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Roboty budowlane:
• Budowa/remont chodnika (500m2): 101,7 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych: 5 tys. zł
• Posadzenie żywopłotu (30m): 1,08 tys. zł
• Budowa/przebudowa miejsc postojowych i wyniesionych wysepek: 16 tys. zł
• Bariera trawnikowa ZOM (45m): 4,95 tys. zł
• Słupki blokujące U-12c na długości 100 metrów: 10,22 tys. zł
Prace projektowe: 13,13 tys. zł

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
200 965,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2017 17:12
Autor projektu
16.03.2017 14:41
Autor projektu
19.03.2017 00:21
Autor projektu
20.03.2017 17:28
Autor projektu
18.04.2017 22:49
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
18.04.2017 22:57
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
30.05.2017 09:04
wsurala
30.05.2017 09:06
wsurala
12.06.2017 12:26
wsurala

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt w sumie ciekawy, popieram. Warto by jednak dopisać, że chodnik miałby być wykonany z płyt betonowych 50x50 a słupki tylko te nowego typu (czarne, smukłe, z syrenką) aby trzymać jakiś standard i wpisać się w nową politykę estetyzacji miasta.
    hubertop  10.02.2017 16:16
  • Bardzo dobry pomysł. Szczególnie jeśli chodzi o przejście dla pieszych przez Kossutha (idąc wzdłuż Klemensiewicza). Dzieci z Górc chodzą tamtędy do szkoły, a przez to, że wszędzie stoją zaparkowane samochody jest bardzo ograniczona widoczność.
    Dobrze byłoby zrobić tam więcej tzw. "leżących policjantów"
    Będę głosować.
    Ariadna80  09.05.2017 10:09
  • 1. Projekt w rzeczywistości ogranicza ilość miejsc parkingowych, których w tym rejonie jest za mało
    2. Po co kolejne utrudnienia w ruchu na tych ulicach nie da się jechać szybciej niż 30km/h.
    3. Leżących policjantów jest tam aż nad to i czas najwyższy je wyciąć bo są za wysokie i źle wyprofilowane, poza tym patrz punkt drugi!
    4. Słupki... po co na co i dla czego pomyśl człowieku, karetka straż pożarna. Dość tej słupkowej patologi w mieście.
    5. Szkoda, że projekt nie zakłada likwidacji kebaba bo jego klienci parkują gdzie popadnie, widzę to codziennie przez okno na kossutha 12.

    Drodzy wyborcy proszę nie głosować na projekty, które utrudnią nam życie.
    • 1. W rzeczywistości, ale jak? Chodnik, który ma 1,5 metra szerokości to nie jest miejsce parkingowe.
      2. Mieszkańcy są zdania, że przejście dla pieszych na łuku ulicy jest niebezpieczne, stąd pomysł budowy wyniesionego.
      3. Może Pan zgłosić taki projekt, faktycznie ich wyprofilowanie nie jest najlepsze, ale mój projekt nie ma tego w zakresie.
      4. Słupki dlatego, że nie ma jak przejść po chodniku zastawionym przez samochody. Gdyby kierowcy szanowali przepisy, słupki byłyby zbędne. Nie będą też w żaden sposób przeszkadzać karetkom czy straży pożarnej, bez obaw.
      5. Jeśli ma Pan pomysł jak sobie z tym poradzić to chętnie go poznam.

      Nie wiem komu miałyby utrudnić, ale pieszym (którym jest każdy) powinny ułatwić.
      kemot404  18.06.2017 19:21 Autor projektu
  • 1. Rozumiem, że chodzi o skrawki chodniki prowadzące donikąd w paru miejscach przy Kossutha od strony kebaba jak i trawnika łączącego się z Górczewską.

    2. Nie zmotoryzowanie nie znający przepisów nie mogą mieć prawa w decydowaniu o infrastrukturze drogowej.
    Możesz jeszcze niewidomi będą decydować o konstrukcji całego miasta, a pomagać i będą niesłyszący...

    4. Znowu chodniki donikąd :-)
    5. Niestety nie jestem marksistą i nie mam zamiaru walczyć z prawem do własności ani z prawem do prowadzenie działalności gospodarczej jak co poniektórzy, którzy mają najwyraźniej za dużo czasu na głupoty.
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany