Rowerowe połączenie ulic Bolkowskiej z Górczewską przy Lidlu i jego parkingiem

222
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce
Autor pomysłu kemot404
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
62 743 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 451 głosów za tym projektem
Projekt zakłada wyprostowanie istniejącego chodnika pomiędzy ulicą Górczewską a jej starym odcinkiem przy ulicy Bolkowskiej obok sklepu Lidl, dzięki czemu możliwa będzie budowa drogi dla rowerów o szerokości dwóch metrów w jego obecnym położeniu wraz z łącznikiem na pobliski parking.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
04.01.2019 09:03

Prace związane z budową II linii metra uniemożliwiają rozpoczęcie realizacji projektu z budżetu partycypacyjnego. Metro Warszawskie uwzględni łącznik rowerowy w projekcie budowlanym stacji metra C4.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dawny pas ulicy Górczewskiej pomiędzy jej ślepym zakończeniem a drogą dla rowerów wzdłuż obecnej ulicy Górczewskiej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Własność terenu m.st. Warszawa. działki 42/4; 30/2; 31; obręb 61106
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wyprostowanie istniejącego chodnika pomiędzy ulicą Górczewską a jej starym odcinkiem przy ulicy Bolkowskiej obok sklepu Lidl, dzięki czemu możliwa będzie budowa drogi dla rowerów o szerokości dwóch metrów w jego obecnym położeniu wraz z łącznikiem na pobliski parking.
Opis projektu
Projekt zakłada wyprostowanie istniejącego chodnika pomiędzy ulicą Górczewską a jej starym odcinkiem przy ulicy Bolkowskiej obok sklepu Lidl dzięki czemu możliwa będzie budowa około 65 metrów drogi dla rowerów o szerokości dwóch metrów w jego obecnym położeniu wraz z łącznikiem na pobliski parking. Przy połączeniu nowej drogi dla rowerów z starym przebiegiem Górczewskiej i parkingiem zamontowany zostanie słupek blokujący U-12c uniemożliwiający wjazd samochodów. Wymagane będzie również przestawienie ławki przy istniejącym chodniku w np. pobliże siłowni plenerowej z dobudową około 2,5 metrów chodnika o szerokości dwóch metrów.

W załączniku lacznikLidl.PNG oznaczono schematycznie proponowane rozwiązania wraz z legendą.
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu pozwoli na legalny dojazd rowerem do/z skrzyżowania ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich z/do ulicy Bolkowskiej i parkingu sklepu Lidl.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Roboty budowlane:
• Rozebranie istniejącego chodnika z kostki (130m2): 6,51 tys. zł
• Budowa drogi dla rowerów (65m): 18,72 tys. zł
• Budowa chodnika (65m2): 12,8 tys. zł
• Oznakowanie pionowe (5 szt.): 2,25 tys. zł
• Ustawienie słupków U-12c (2 szt.): 370 zł
Prace projektowe: 5,3 tys. zł

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
62 743,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

18.01.2017 20:27
Autor projektu
13.03.2017 15:06
Autor projektu
18.03.2017 23:12
Autor projektu
20.03.2017 17:50
Autor projektu
18.04.2017 23:07
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
18.04.2017 23:08
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
30.05.2017 08:57
wsurala
12.06.2017 11:19
wsurala
Oddano 451 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Biorąc pod uwagę, że ten odcinek ddr przy Górczewskiej będzie zaraz rozgrzebany pod budowę metra, ale też remont chodnika i drogi dla rowerów w ramach kompleksowej inwestycji to ten projekt wydaje się na teraz bezzasadny. Lepiej przesunąć go w czasie na rok oddania stacji Bemowo Ratusz.
    Joanna Witaszek  21.01.2017 14:59
    • Ta, a potem będzie że jest gwarancja i przez kilka lat nic nie można robić. Ja już wiem jak to działa i nie dam się nabrać :) Budowa metra ma dynamiczny harmonogram, ostatni przykład budowanego obecnie pierwszego etapu zachodniego odcinka pokazuje, że zdarzają się opóźnienia rzędu pół roku. Jeśli ten projekt zasadniej będzie realizować w ramach budowy metra niż osobno to nie znaczy, że nie warto go zgłosić już teraz.
      kemot404  21.01.2017 15:29 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany