1659 - Usprawnienie ruchu rowerowego w Wilanowie

15.01.2016 20:23 W trakcie realizacji

Stan realizacji projektu

Oddane głosy

788
Realizowany przez: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wilanów
Aktualizacja: 18.12.2017 13:55

Projekt ma na celu ułatwienie warunków jazdy dla rowerzystów w Wilanowie. Obejmuje on wymalowanie sierżantów rowerowych dla ruchu rowerowego pod górę, co będzie stanowiło informację dla rowerzystów oraz kierowców, jak należy się poruszać w obu kierunkach tą ulicą. Oprócz tego przewidujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych ulicach Wilanowa.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Koszt całkowity projektu

7 500,00 zł

Dzielnica

Wilanów


Charakter projektu

Lokalny, Obszar I


Lokalizacja projektu

Ulica Orszady-odcinek jednokierunkowy, ul. Niemirowska, ul. Wandy Rutkiewicz, ul. Gubinowska

Istotne informacje o lokalizacji

Ulica Orszady, ul. Niemirowska, ul. Gubinowka, ul. Wandy Rutkiewicz


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

projekt ogólnodostępny

Pełny opis projektu

Ulica Orszady jest to ulica jednokierunkowa, po której samochody mogą poruszać się tylko w górę, w kierunku Ursynowa. Wyznaczono przy niej kontrapas rowerowy, umożliwiający rowerzystom jazdę pod prąd, od Ursynowa w kierunku Wilanowa. Niestety część rowerzystów korzysta z niego nieprawidłowo, tzn. jedzie nim pod górę. Niestety również rowerzyści jadący prawidłowo, tzn. pod górę na zasadach ogólnych, doświadczają nieprzyjaznych reakcji kierowców, którzy uważają, że rowerzysta ma obowiązek jechać kontrapasem. Z tej przyczyny celowe wydaje się wymalowanie sierżantów rowerowych dla rowerzystów jadących pod górę, co będzie czytelnym sygnałem, jak należy prawidłowo jechać w tym kierunku.
Oprócz tego proponujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych ulicach Wilanowa, co usprawni i skróci trasy przejazdu rowerem, bez strat dla ruchu samochodów osobowych. Jest to rozwiązanie bezpieczne i znane już z poprzednich edycji Budżetu Partycypacyjnego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Proponujemy niewielkie i niezbyt kosztowne ułatwienia dla rowerzystów, bez strat dla innych użytkowników drogi.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Opracowanie projektów organizacji ruch na ulicach: Niemirowskiej, Gubinowskiej i Wandy Rutkiewicz, montaż nowego oznakowania
Łączny koszt -7500 pln

Całkowity koszt projektu: 7 500,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (5)

  • Szatyn55  18.01.2016 16:23
    Bardzo dobry pomysł, szczególnie ul. Orszady gdzie nie wiele osób jedzie na rowerze zgodnie z przepisami (mówimy o jadących w górę) a i kierowcom przyda się takie oznakowanie żeby nie mieli wątpliwości kto jedzie prawidłowo. Pytanie czy nie powinno się także jakoś oznaczyć górnego odcinka ul. Orszady (na ostatnim zakręcie) gdzie dochodzi do znacznego zwężenia ulicy i gdzie o ile się nie mylę rowerzyści powinni schodzić z rowerów (jeżeli się mylę, jeżeli tak proszę mnie poprawić).
    • krysiazyzynska  19.01.2016 01:22 Autor projektu
      W górnym odcinku ul. Orszady faktycznie znajduje się znak B-2 "zakaz wjazdu", bez tabliczki "nie dotyczy rowerów". Oznacza to, że rowerzysta jadący w dół zgodnie z przepisami powinien rzeczywiście prowadzić rower w tym miejscu. Szerokość ulicy prawdopodobnie nie pozwalała na wytyczenie kontrapasa w tym miejscu w czasie, kiedy on powstawał. Jednak obecnie, po niedawnej zmianie przepisów, wystarczy dodać tabliczkę T-22 "nie dotyczy rowerów", aby rowerzysta mógł jechać pod prąd na zasadach ogólnych. Dziękuję za zwrócenie uwagi na to miejsce, myślę, że w tym miejscu projekt jest do poprawki, tzn. do dodania tabliczki T-22.
      Oczywiście rowerzysta jadący pod górę nie musi zsiadać z roweru.
    • krysiazyzynska  19.01.2016 01:27 Autor projektu
      Po ponownym spojrzeniu na mapę, widzę że miejsce o którym mowa, to granica dzielnicy. Obawiam się, że dodanie tej tabliczki może nie być możliwe, chociaż musiałabym upewnić się np. u Pełnomocnika ratusza ds komunikacji rowerowej.
    • Szatyn55  22.01.2016 11:56
      Ok, dziękuję za wyjaśnienie, może faktycznie warto byłoby się zapytać w dzielnicy jak o formalnie przeprowadzić. Być może montaż lustra nie byłby złym pomysłem? Wtedy samochody jadące do góry widziałyby czy ktoś na tym zwężeniu nie schodzi lub nie zjeżdża na rowerze co na pewno przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku.
  • krysiazyzynska  19.01.2016 01:21 Autor projektu

    Komentarz został usunięty przez autora


Zaloguj się, aby komentować.