Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Gościniec - bezpieczna uliczka lokalna

923
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wesoła
Stara Miłosna
Autor pomysłu Tomasz Główka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
71 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Uregulowanie ruchu na Gościńcu - między Fabryczną a rondem na wschodnim końcu ulicy.
Konsultacje społeczne, nowoczesny projekt oznakowania i uspokojenia ruchu.
Akcja informacyjna dla mieszkańców - wprowadzanie zmian po ich uzgodnieniu.

Przejazd między rondami dłuższy o kilkadziesiąt sekund wystarczy, żeby mniej samochodów jechało skrótem zamiast Traktem Brzeskim (szczególnie w szczycie).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wesoła
Obszar objęty pomysłem:
Stara Miłosna
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Gościniec - między rondami Maroszka i Starej Ciegielni
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica w zarządzie Urzędu Dzielnicy Wesoła, wszystkie działki są własnością miasta.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Uregulowanie ruchu na Gościńcu - między Fabryczną a rondem na wschodnim końcu ulicy.
Konsultacje społeczne, nowoczesny projekt oznakowania i uspokojenia ruchu.
Akcja informacyjna dla mieszkańców - wprowadzanie zmian po ich uzgodnieniu.

Przejazd między rondami dłuższy o kilkadziesiąt sekund wystarczy, żeby mniej samochodów jechało skrótem zamiast Traktem Brzeskim (szczególnie w szczycie).
Opis projektu
Projekt stanowi samodzielny funkcjonalnie element pakietu działań mających na celu uregulowanie tras przejazdu przez osiedle Stara Miłosna.
Chodzi o to, żeby ulica lokalna - jaką jest Gościniec - nie stanowiła szybkiego skrótu wzdłuż Traktu Brzeskiego. Funkcje zbiorcze dla mieszkańców południowej części osiedla, zmierzających do Traktu Brzeskiego, powinna pełnić ul. Jana Pawła II - nie Gościniec.
Obecnie przejazd tą ulicą jest średnio tylko o minutę dłuższy, niż drogami wyższej kategorii (patrz załącznik - informacja z google.maps). Wystarczy dłuższa kolejka do świateł, aby "opłacało się" skręcić w osiedle. Projekt może to zmienić w ten sposób, że wpłynie na utrzymywanie realnej przeciętnej prędkości pojazdów na ul. Gościniec nie większej, niż około 30÷40 km/h. Na odcinku 800 metrów, przy normalnym ruchu, wydłuży to czas przejazdu o kolejną minutę. W godzinach szczytu spowolnienie będzie już wyraźniejsze - samochody jadące z przeciwnych kierunków będą się wzajemnie spowalniać, przepuszczając naprzemiennie przy zwężeniach.
Jest to bardzo ważne przede wszystkim dlatego, że bezpośrednio przy Gościńcu są chodniki, domy i osiedla bloków. Im większy ruch, tym większe zagrożenie dla pieszych i bardziej uciążliwy hałas dla mieszkańców. Można je ograniczyć tylko poprzez fizyczne uspokojenie ruchu (niestety, same znaki nie wystarczą).
Uspokojenie ruchu najlepiej się sprawdza, gdy stosowane są różne środki w różnych punktach, odpowiednio do warunków lokalnych. Zapobiega to na przykład ostremu przyśpieszaniu i hamowaniu (często spotykanemu na długich prostych, gdzie ustawiono dużo progów) albo ignorowaniu przepisów (gdy pierwszeństwo z prawej dostają uliczki gruntowe, ślepe albo wyjazdy bramowe). Dlatego projekt przewiduje wykonanie nowoczesnego projektu organizacji ruchu, gdzie na niecałym kilometrze drogi zastosowane będzie kilka różnych sposobów na ograniczenie prędkości - na przykład: wyniesione przejście dla pieszych, zatoki postojowe na jezdni (oznaczone kombinacją znaków B-31 i D-5, nadającego pierwszeństwo pojazdom wyjeżdżającym z ulicy Cieplarnianej, w obie strony), progi "wyspowe" (pośrodku najdłuższego prostego odcinka) i skrzyżowania równorzędne (z Cieplarnianą i Jeździecką).
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie na Gościńcu pojawiają się okresowo - w godzinach szczytu:
- duży hałas wynikający z jazdy z dużą prędkością;
- wysoki poziom zanieczyszczeń i hałasu związany z dużą liczbą pojazdów;
- trudności z włączeniem się do ruchu z uliczek podporządkowanych;
- kolejki pojazdów hamujących przed progami podrzutowymi;
Gdy uspokoimy ruch na dłuższym odcinku, duża część kierowców zniechęci się do przejazdu przez środek osiedla. Pozostali będą jeździć płynniej i bezpieczniej. O wiele łatwiej i przyjemniej będzie przechodzić pieszo przez Gościniec oraz chodnikami wzdłuż ulicy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zakładane koszty: projekt organizacji ruchu - 10000 zł; konsultacje społeczne (publikacje w 2 największych lokalnych czasopismach, 1 otwarte spotkanie z mieszkańcami, skrzynka na uwagi czynna przez miesiąc, opracowanie raportu) - 10000 zł; zatoka postojowa - 5000 zł (2 kpl.); wyniesione przejście dla pieszych - 10000 zł (2 kpl.); wyniesiona tarcza skrzyżowania (np. z ul. Jeździecką) - 30000 zł; znaki drogowe na wlocie i wylocie (strefa ograniczonej prędkości: B-33) - 1000 zł; oznakowanie poziome (strefa skrzyżowań równorzędnych: piktogramy znaku A-5; linie zatrzymania: P-14 i inne) - 5000 zł.

UWAGA: zmiany organizacji ruchu opisane powyżej, wyszczególnione w kosztorysie lub pokazane na rysunku są przykładowe, służą zilustrowaniu założeń projektu. Faktycznie zaprojektowane środki bezpieczeństwa mogą się od nich różnić, odpowiednio do wymagań przepisów aktualnych w momencie projektowania oraz według ustaleń z konsultacji społecznych.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
71 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

18.02.2016 17:50
Autor projektu
22.02.2016 10:31
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Przez to zwieksza sie korki na Trakcie - bo tamtedy pojada samochody ktore teraz jada "skrotem" a mieszkancy wiecej wydadza na naprawy zawieszenia w autach. Nie wspomne juz o utrudnieniach dla sluzb, to "wydluzenie czasu przejazdu o kilkadziesiat sekund" dotyczy tez karetki...
    Moze korzystniej by bylo popracowac nad polepszeniem sytuacji i usprawnieniem ruchu samochodow w okolicy?
    Pietrek2  13.05.2016 05:05
    • @ napraw zawieszenia
      Projekt przewiduje usunięcie dwóch nieprzyjemnych progów tzw. podrzutowych przy Cieplarnianej.

      @ Traktu Brzeskiego
      Skierowanie ruchu na drogę główną jest głównym celem projektu. Mieszkańcy raczej będą z tego zadowoleni (-:
      tomekglowka  13.05.2016 10:22 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany