245 - Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Chomiczówce

28.02.2016 16:11 W trakcie realizacji
awatar Aleksander Buczyński
autor projektu
bogdan rossa
współautor

Stan realizacji projektu

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.

Oddane głosy

418
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 17.08.2018 14:13

Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po północno-wschodniej stronie Conrada, wyniesienie dwóch przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów, wygodniejsze dojścia do przystanków Reymonta i Chomiczówka.

Kategoria projektu

  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

288 000,00 zł

Dzielnica

Bielany


Charakter projektu

Lokalny, Chomiczówka


Lokalizacja projektu

Ul. Conrada

Istotne informacje o lokalizacji

Projekt znajduje się w pasie drogowym ul. Conrada - ulica Zarządu Dróg Miejskich.


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt ogólnodostępny 24h/dobę

Pełny opis projektu

1. Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie Conrada od Reymonta do Wólczyńskiej. Istniejąca ścieżka po południowo-zachodniej stronie jest słabo dostępna z bloków po północnej stronie Conrada. Jednocześnie po stronie północnej znajdują się ważne cele podróży, nawet stacja Veturilo zlokalizowana została po stronie północnej, a nie po stronie istniejącej ścieżki. Na większości odcinka wystarczy oznakowanie istniejącego asfaltowego chodnika jako ciągu pieszo-rowerowego i oznakowanie przejazdów przez drogi poprzeczne (na przejazdach przez Nerudy i Kwitnącą - przejazdy łączone z przejściami; na zjazdach na drogi i parkingi osiedlowe - tylko przejazdy dla rowerzystów, zgodnie z Dz.U.2015.1314). Budowa wydzielonej ścieżki konieczna jest jedynie w rejonie przystanku autobusowego "Reymonta 04". Ponadto, powstanie łącznik ścieżki rowerowej w formie 4. wlotu skrzyżowania ul. Conrada i Boguslawskiego.

2. Wykonanie bezpośrednich dojść od najbliższych przejść dla pieszych do przystanków autobusowych przy ul. Conrada: "Reymonta 04" i "Chomiczówka 02". Obecnie oficjalne dojście prowadzi dookoła - ludzie skracają drogę przez trawnik, po opasce lub samej jezdni.

3. Wyniesienie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów (w ciągu istniejącej ścieżki po stronie południowo-zachodniej) przez ulice Bogusławskiego i Brązowniczą do poziomu chodnika i ścieżki rowerowej. Poprawi to bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, na których dochodziło już do wypadków i kolizji z rowerzystami spowodowanych nieustąpieniem pierwszeństwa przejazdu przez kierowców samochodów. Wyniesiony przejazd wymusi ograniczenie prędkości i zwróci uwagę skuteczniej niż jakiekolwiek oznakowanie.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt uzupełni sieć tras rowerowych, poprawiając jej spójność, bezpośredniość, bezpieczeństwo i atrakcyjność. Zapewni bezpieczny dojazd rowerem do budynków po północnej stronie ul. Conrada, w szczególności do zespołu szkół. Nowe odcinki chodników ułatwią pieszym dojścia do przystanków. Zmiany na skrzyżowaniach (wyniesione przejścia/przejazdy) poprawią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa 80 m drogi dla rowerów o szer. 2,5 m x 200 zł/m2 = 40 tys. zł; w tym

- 70 mb przy Conrada od ul. Reymonta do Dąbrowskiej (objazd przystanku Reymonta 04),
- 10 mb jako 4. wlot skrzyżowania Conrada / Bogusławskiego.

Oznakowanie ok. 1,5 km drogi dla rowerów i pieszych, w tym projekt organizacji ruchu = 72 tys. zł

Oznakowanie 10 przejazdów dla rowerzystów x 2 tys. zł = 20 tys. zł

Wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu Conrada / Kwitnąca po stronie wschodniej z dostosowaniem sygnalizacji: 50 tys. zł

Budowa ok. 80 m2 chodnika (dojścia do przystanków autobusowych Reymonta 04 i Chomiczówka 02) x 200 zł/m2 = 16 tys. zł

Wyniesienia przejść i przejazdów z przebudową odwodnienia: 2 x 45 tys. zł (wg zweryfikowanego kosztorysu projektu do budżetu partycypacyjnego na rok 2016 - BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE) = 90 tys. zł

Razem: 288 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 288 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

bieżące remonty i odnawianie oznakowania


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 500,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (6)

  • Mortenebra  30.01.2016 19:10
    Popieram :)
  • grzegorz123  02.02.2016 15:58
    Ogólnie jestem za rozwijaniem sieci ścieżek rowerowych, ale w tym wypadku nie jestem przekonany. Ścieżka wzdłuż Conrada jest umiarkowanie popularna i nie widzę konieczności budowy drugiej nitki. Ciąg pieszo-rowerowy jest przy tym dość kolizyjny i nie zwiększa bezpieczeństwa.
    Łącznik do Księżycowej też raczej byłby niezbyt intensywnie użytkowany. Może też wzbudzić kontrowersje, bo będzie ścieżka, a piesi chodzić będą gruntową drogą. I jeszcze kwestia techniczna kto faktycznie administruje tym terenem należącym do skarbu państwa.
    • aleksander.buczynski  02.02.2016 18:11 Autor projektu
      Na mapie z ECC widać, że Conrada to jedna z bardziej uczęszczanych tras rowerowych na Bielanach. Nie proponujemy tu budowy autostrady rowerowej, ale zalegalizowanie i poprawne oznakowanie tego, co i tak się dzieje: część osób jeździ stroną północną, bo tam mieszka albo uczy się.

      Skrzyżowanie z Bogusławskiego to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa pieszych - 7 wypadków i kolizji w ostatnich latach.

      Komentarza ws. przedłużenia Maczka trochę nie rozumiem. Czy to oznacza, że lepiej żeby wszyscy demokratycznie brodzili w błocie? Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym przy braku chodnika piesi mogą korzystać z drogi dla rowerów. Jeśli się okaże, że tam się pojawią jakieś dzikie tłumy spacerujących, to w kolejnym roku można dorobić obok DDR chodnik.
  • bieLany99  02.03.2016 21:11
    Na temat ścieżki na Conrada, bo ona mnie interesuje najbardziej, wydaje mi się że jest całkiem niezłym pomysłem, szczególnie, jeśli spojrzymy na lokalizację stacji Veturilo i bloków, ale wydaje mi się, że nie jest ona potrzebna aż do ulicy Wólczyńskiej, wystarczyłaby do ulicy Nerudy, ponieważ dalej mamy już tylko parkingi. Zrobilbym wygodny przejazd rowerowy przez ulicę Conrada na skrzyżowaniu z Nerudy i wygodny zjazd ze ścieżki na Nerudy. Wydaje mi się, że starczy, chyba, że w dłuższym czasie jest planowana budowa ścieżki na Wólczyńskiej od Conrada do Al. Reymonta i dalej Żeromskiego, na której jest dużo miejsca. To byłoby naprawdę fajne.
    • aleksander.buczynski  02.03.2016 21:28 Autor projektu
      Rozważaliśmy wariant, żeby skończyć na ul. Nerudy, ale według konsultacji w ZDM sygnalizacja na skrzyżowaniu z Kwitnącą nie powinna być dużym problem. Zobaczymy, co wyjdzie w weryfikacji.

      Zaletą dociągnięcia do Wólczyńskiej jest możliwość kontynuacji dalej wzdłuż Sokratesa, gdzie po stronie wschodniej jest więcej miejsca.

      Droga dla rowerów wzdłuż ul. Wólczyńskiej jest zgłoszona w puli ogólnodzielnicowej przez kogoś innego.
    • aleksander.buczynski  02.03.2016 21:30 Autor projektu
      Poprawka: odcinek Wólczyńskiej od Andersena do Sokratesa jest zgłoszony w obszarze Wawrzyszew.

Zaloguj się, aby komentować.