Budowa wjazdu/wyjazdu na teren Wóycickiego 1/3 w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu (w szczególności pieszych).

627
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Wrzeciono, Młociny
Autor pomysłu AGNIESZKA BERUS
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
120 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Budowa wjazdu na ww. teren jest konieczna ze względu na ilość użytkowników i wzmożony ruch samochodowy.
Na terenie znajdują się placówki oświatowe m.in. SSP nr 13, której uczniowie nie mają zapewnionego bezpiecznego wyjścia poza teren Szkoły.
Budowa ww. wjazdu odciąży także teren osiedla Młociny, sąsiadującego z terenem Kampusu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Wrzeciono, Młociny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul.Wóycickiego 1/3
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Wjazd na teren z ulicy Wóycickiego od strony ulicy Pułkowej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa wjazdu na ww. teren jest konieczna ze względu na ilość użytkowników i wzmożony ruch samochodowy.
Na terenie znajdują się placówki oświatowe m.in. SSP nr 13, której uczniowie nie mają zapewnionego bezpiecznego wyjścia poza teren Szkoły.
Budowa ww. wjazdu odciąży także teren osiedla Młociny, sąsiadującego z terenem Kampusu.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę bramy wjazdowo/wyjazdowej na teren Kampusu UKSW od ulicy Wóycickiego na odcinku pomiędzy główną bramą wjazdową, a budynkiem dydaktycznym nr 14.
Projekt przewiduje następujące etapy:
1. opracowanie przez inżyniera drogowego wstępnej koncepcji projektowanego zjazdu wraz z typowym przekrojem konstrukcji nawierzchni.
2. Wystąpienie o uzyskanie zgody dla lokalizacji zjazdu od zarządcy drogi ulicy Wóycickiego - ZDM ul.Chmielna 120
3. Uzyskanie zgody na wnioskowaną lokalizację, opracowanie projektu drogowego zjazdu z proponowaną zmianą dróg wewnętrznych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń,a w ostateczności pozwolenia na budowę.

Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu na ww. terenie.Jednocześnie budowa ww. wjazdu umożliwi odciążenie od ruchu samochodowego terenu osiedla Młociny. Wzmożony ruch samochodowy na wąskich uliczkach tego osiedla stwarza poważne zagrożenie bezpieczeństwa dla mieszkańców oraz uczniów Szkoły Podstawowej nr 77 przy ulicy Samogłoska 4.
Ww. budowa wpłynie na poprawę jakości organizacji ruchu na terenie całego Kampusu UKSW, zważywszy również na to, iż od września 2016 na terenie rozpocznie działalność przedszkole prowadzone przez UKSW.
Zróżnicowanie wieku uczestników ruchu na ww. terenie było inspiracją do prac związanych z poprawą warunków poruszania się po ww. terenie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Łączny koszt przedsięwzięcia szacujemy na ok.120 000zł, który zawiera:
1. Prace budowlane na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę zjazdu szacujemy na ok.100 000zł.
2. Wstępna koncepcja z przekrojem konstrukcji nawierzchni - koszt ok.1000zł
3. Zgoda dla lokalizacji zjazdu od zarządcy drogi ulicy Wóycickiego ZDM ul. Chmielna 120, - koszt ok.200zł
4. Zgoda na wnioskowaną lokalizację projektu drogowego zjazdu z proponowaną zmianą dróg wewnętrznych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń, a w ostateczności pozwolenia na budowę - koszt ok.15 000zł.
Dot.pkt 2 i 3 Koszty prac przygotowawczych w wysokości 1200zł, zostały poniesione solidarnie po 50% przez PSPO Oddział I oraz UKSW.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
120 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • We wniosku jest błędny adres SP 77 która mieści sie przy ul. samogłoska 9 a nie 4
    daga30@gazeta.pl  14.01.2016 16:59
  • Wydaje mi się nadużyciem twierdzenie w tytule, że proj. ma na celu „zapewnienie bezpieczeństwa pieszych”. Bezpieczeństwo pieszych zapewnienia się zupełnie innymi sposobami, których w opisie nie znajduję.

    Istnieje już wjazd od ul. Wóycickiego, po co zatem kolejny? Czy takiej inwestycji nie powinny sfinansować instytucje zlokalizowane na terenie (zwłaszcza UKSW) z własnych środków zamiast sięgać po środki publiczne?

    Skąd założenie że kolejny wjazd od ul. Wóycickiego wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo pieszych, skoro jest to kolejne ułatwienie i zachęta dla ruchu samochodowego? Może ruch ten należałoby ograniczyć, skoro sama autorka pisze o „wzmożonym ruchu samochodowym”?
    apatryda  23.02.2016 12:54
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany