40 dodatkowych miejsc parkingowych na ul. Wilanowskiej.

836
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Sawa
Autor pomysłu marcin_waw
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
315 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Obecnie na ul. Wilanowskiej samochody parkują równolegle do jezdni, co znacząco zmniejsza liczbę możliwych miejsc do parkowania. Rownocześnie z uwagi na powstające w okolicy nowe inwestycje zmniejsza się ilość dostępnych miejsc parkingowych w okolicy. Zmiana sposobu parkowania z równoległego na skośne zwiększyłoby liczbę miejsc parkingowych o około 40 na długości 200 m.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Sawa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wilanowska d.Gwardzistów
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Wilanowska po nieparzystej stronie
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Obecnie na ul. Wilanowskiej samochody parkują równolegle do jezdni, co znacząco zmniejsza liczbę możliwych miejsc do parkowania. Rownocześnie z uwagi na powstające w okolicy nowe inwestycje zmniejsza się ilość dostępnych miejsc parkingowych w okolicy. Zmiana sposobu parkowania z równoległego na skośne zwiększyłoby liczbę miejsc parkingowych o około 40 na długości 200 m.
Opis projektu
Projekt dotyczy przebudowy ciągu komunikacyjnego wzdłuż ulicy Wilanowskiej po stronie nieparzystej pomiędzy ulicą Czerniakowską a ulicą Solec, ma charakter ogólnodostępny. Wskazany teren jest niezabudowany, pokryty trawnikiem. Odcinek chodnika ma około 250 m. Na chodniku wzdłuż osi jezdni teraz parkuje ok. 40 samochodów. W projekcie zaplanowano, że w miejscu obecnego chodnika zostaną wyznaczone miejsca postojowe o wymiarach 4,8 m od krawędzi chodnika (4,5 długość miejsca postojowego liczona po skosie) x 2,3 m, tak aby można było parkować samochody ukośnie do ulicy Wilanowskiej. Zmiana sposobu parkowania na specjalnie wyznaczonych miejscach zwiększy liczbę parkujących samochodów o 120 (300m:6m = 50 miejsc parkingowych, 300m:2,5 m= 120 miejsc parkingowych). Długość miejsca parkingowego dla samochodów parkujący równolegle 6 metrów, dla parkujący po skosie od 2,3 do 2,5 m..Obecny ciąg pieszy powinien zostać przesunięty w głąb terenu o około 2 metry. W trosce o estetykę przestrzeni publicznej oraz zachowania zielonych miejsc na mapie Warszawy należy także dokonać rewitalizacji i modernizacji zieleni. Rewitalizacja polegałaby na przycięciu starych drzew, nasadzeniu nowych krzewów kwitnących, wyrównaniu i urządzeniu trawnika.
Uzasadnienie realizacji projektu
W obecne chwili wzdłuż ulicy Wilanowskiej po stronie parku może zaparkować około 50 samochodów, a po modernizacji będzie można postawić ponad 100 samochodów.Jeżeli na ulicy Rozbrat po jednej stronie przestrzeń chodników jest wykorzystana w ten sposób to dlaczego nie można wykorzystać ulicy Wilanowskiej, szczególnie mając na uwadze powiększający się deficyt miejsc postojowych.Celem projektu jest zmniejszenie uciążliwości związanych z brakiem miejsc postojowych na ulicy Wilanowskiej, szczególnie że parking na Rynku Soleckim został znacząco ograniczony i przeznaczony pod zabudowę.W bliskiej okolicy znajdują się instytucje użyteczności publicznej i komercyjnej. Projektowana inwestycja jest zgodna z oczekiwaniami mieszkańców.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Długość chodnika-ok.300 mBudowa jednego miejsca parkingowego 2,500 zł;Budowa 120 miejsc postojowych o szerokości 5 m i długości 2,5 m. ok. 300,000 zł projekt budowlany - 15 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
315 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt jest niezgodny ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy. Wskazane w projekcie miejsce znajduje się w strefie śródmiejskiej miasta (patrz str. 176). Strategia ustala w tej strefie m. in. "ograniczanie liczby miejsc parkingowych" (str. 125). Zgodnie z regulaminem przeprowadzania budżetu partycypacyjnego zgłaszane projekty nie mogą być sprzeczne z przyjętymi strategiami i programami m.st. Warszawy. (Par. 4, pkt. 2, ppkt. 3). Wobec tego projekt zostanie odrzucony na etapie weryfikacji.
    robert.buciak  14.01.2016 23:15
    • Nie można kategorycznie odrzucić każdego projektu, który zakłada wyznaczenie miejsc postojowych. W wielu miejscach wskaźnik liczby miejsc postojowych jest niższy niż zakładany w innych dokumentach strategicznych i planistycznych (SUiKZP, plany miejscowe, normatyw parkingowy). Nie mówię o tym przypadku, ale tak jednostronne podejście mogłoby wyeliminować np. wiele projektów uspokajających ruch, w których zbyt szerokie pasy ruchu są przeznaczane na parkowanie.
      Mikołaj_  17.01.2016 10:46
  • Projekt generalnie mi się nie podoba, nie jestem zwolennikiem zwiększania liczby miejsc parkingowych, zwłaszcza kosztem chodnika. Ale gdyby jakimś cudem projekt przeszedł weryfikację i został wybrany to proszę o wyjaśnienie kilku wątpliwości:
    1. Wg autora obecnie pojazdy parkują na chodniku cytat: Na chodniku wzdłuż osi jezdni teraz parkuje ok. 40 samochodów. Otóż po stronie nieparzystej ul. Wilanowskiej wyznaczone jest parkowanie na jezdni, równolegle do krawężnika.
    Potwierdzenie: https://goo.gl/maps/P5g8tkTFqzR2
    2. W projekcie zaplanowano, że w miejscu obecnego chodnika zostaną wyznaczone miejsca postojowe - proszę o wyjaśnienie co się stanie z obecnym chodnikiem, bo w kosztorysie nie ma słowa o odbudowie/budowie nowego chodnika.
    3. Projekt został zgłoszony w budżecie Wars, a powinien w Sawie albo w ogólnodzielnicowym.

    Wg mnie jedyne co można zrobić z parkowaniem na tej ulicy to ograniczyć je na chodniku, stronę nieparzystą zostawić w spokoju, a po stronie parzystej zalegalizować sytuację obecną czyli parkowanie równoległe na jezdni. Poza tym można by poprawić zrobione nieudolnie, wyniesione przejście dla pieszych, na wysokości placu zabaw i takież samo przejście zrobić kawałek dalej przy alejce parkowej. Można by również zrobić wyniesione przejście i przejazd skrzyżowaniu z Wisłostradą.
    robertuzw  18.01.2016 09:20
  • Projekt spowoduje ZMNIEJSZENIE ilości miejsc parkingowych. Wystarczy sprawdzić normy dotyczące wymiarów miejsc parkingowych (prostopadłych, równoległych i skośnych)! Poza tym zabierze część chodnika zwężając go PONIŻEJ NORMATYWU (minimum 1,5 m)
    rihardtk  06.03.2016 19:05
  • To jest jeden z nielicznych rozsądnych zgłoszonych projektów- szkoda, że wycofany.
    Cała ta "strategia transportowa", to jest jakiś stek bzdur, który i tak trafi za parę lat do kosza. Rozumiem, że rozsądne i przydatne mieszkańcom projekty są z marszu weryfikowane negatywnie, a przechodzą te kuriozalne robione pod dyktat grup oszołomów.
    Zgodnie z tym można tylko zgłaszać ścieżki rowerowe? To jest jakiś absurd.
    ZbyszekT  27.04.2016 14:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany