Zgłoś pomysł
do 22 stycznia 2018

Aby zgłosić pomysł,
zaloguj się lub
załóż konto

1951 - Sposób na sukces – trening słuchowy Tomatisa w Szkole Podstawowej nr 357

15.01.2016 21:47 Niewybrany w głosowaniu
awatar SlonecznyZespol
autor projektu

Wspomaganie rozwoju uczniów przy pomocy treningu słuchowego Tomatisa. Celem tej metody jest poprawa uwagi, koncentracji, pamięci, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i zachowań społecznych. W wyniku słuchania przez specjalne słuchawki odpowiedniego materiału dźwiękowego, uzyskuje się lepszą percepcję bodźców zewnętrznych – usprawnia się uwaga słuchowa.

Oddane głosy

314

Kategoria projektu

  • edukacja

Koszt całkowity projektu

50 000,00 zł

Dzielnica

Bemowo


Charakter projektu

Lokalny, Lotnisko, Bemowo – Lotnisko, Fort Bema


Lokalizacja projektu

Zachodzącego Słońca 25 01-495 Warszawa

Istotne informacje o lokalizacji

Szkoła Podstawowa nr 357

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Korzystanie ze sprzętu odbywać się będzie w czasie pracy szkoły – od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 18.00. Zajęcia będą przeznaczone dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 357 oraz dla dzieci i młodzieży mieszkającej na terenie Lotniska, Lotniska-Bemowo i Fortu Bema. Uczestnicy treningu zostaną wytypowani przez pedagogów, psychologów, specjalistów.

Pełny opis projektu

Podstawowym celem programu jest wspomaganie rozwoju uczniów poprzez usprawnianie czynnego słuchania. W tej metodzie osiąga się stymulację pewnych ośrodków w mózgu na drodze stymulacji słuchowej, stosownie do potrzeb programu naprawczego zaplanowanego w oparciu o diagnozę. Badania diagnostyczne obejmują m.in. test uwagi słuchowej przeprowadzony przez odpowiednio skalibrowany audiometr. Przy jego pomocy bada się uwagę słuchową zewnętrzną (drogą powietrzną), uwagę słuchową wewnętrzną (drogą powietrzną i drogą kostną), umiejętność lokalizacji dźwięku, umiejętność dyskryminacji wysokości dźwięków, lateralizację słuchową. Wyniki badania naniesione na siatkę diagramu pokazują zależności pomiędzy natężeniem a wysokością dźwięku. W ten sposób określa się częstotliwości, w których wystąpiły błędy lokalizacji i dyskryminacji (różnicowania) wysokości dźwięku. Terapia polega na indywidualnie dobranych ćwiczeniach usprawniających uwagę słuchową. Ćwiczenia te polegają na słuchaniu odpowiednio dobranego materiału dźwiękowego o określonej częstotliwości przez urządzenie zwane „elektronicznym uchem”, które jest modelem ucha człowieka. Specjalne słuchawki przekazują dźwięki drogą powietrzną oraz kostną. „Elektroniczne ucho” jest sprzężone z komputerem, którego program pozwala ustawić parametry stosownie do potrzeb wynikających z diagnozy. Skutkiem tego jest ćwiczenie mechanizmów akomodacyjnych ucha środkowego, prowadzących do „otwarcia się” w narządzie słuchu, pewnych niedostępnych wcześniej zakresów częstotliwości. Zwiększa to zdolność i precyzję analizy dźwięku. Poprawia zdolność radzenia sobie z natłokiem bodźców słuchowych – zmniejsza się lub eliminuje nadwrażliwość słuchowa. W terapii mogą równocześnie uczestniczyć dzieci z objawami całkowicie różnych i w różnym stopniu nasilonych zaburzeń czy deficytów. Można zastosować wobec nich ten sam program naprawczy pod warunkiem, że badania wykazały podobieństwo zaburzeń uwagi słuchowej. Terapia jest długotrwała: I sesja to 30 godzin, a druga i trzecia po 15 godzin. Czas potrzebny jest do tego, by mózg mógł się trwale przestawić na odbiór nowym kanałem.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Z terapii korzystają osoby z problemami z uwagą, koncentracją, pamięcią, integracją sensoryczną, przy zakłóceniach motoryki, kłopotach w nauce, stresie i stanach lękowych, zaburzeniach komunikacji. Wpływa korzystnie na rozwój osobowości i zachowania społeczne. Realizacja projektu zwiększyłaby możliwości osiągnięcia sukcesu szkolnego, wychowawczego, osobistego dzieciom z dysleksją, zaburzeniami w komunikowaniu się, z autyzmem, z ADHD. Rośnie liczba dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Liczba placówek mogących im pomóc jest niewystarczająca. Ośrodki pracujące tą metodą są w większości prywatne, a więc odpłatne, często dla wielu niedostępne ze względów finansowych. Potrzebujący uczniowie z dzielnicy Bemowo mieliby większe szanse uzyskać poprawę w funkcjonowaniu w otaczającym ich świecie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Szkolenie dwóch pracowników poziom I 7 000 zł
TALKSUP 1 zakup specjalistycznego sprzętu 10 500 zł
Dodatkowe słuchawki 6 sztuk 9 000 zł
Szkolenie II stopnia 5 000 zł
TLTS urządzenie do przeprowadzania testu uwagi słuchowej 18 500 zł
Oznakowanie graficzne/identyfikacja przestrzenna (np. tablice informacyjne) 10 000 zł
Szkolenia oraz sprzęt opłaca się w euro.

Całkowity koszt projektu: 50 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty konserwacji - Gwarancja na sprzęt wynosi 12 miesięcy
Zużycie energii elektrycznej 200 złotych na rok
Odnowa licencji po dwóch latach 900 zł (200 euro)


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 650,00 zł

Karty weryfikacji



Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.