Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Autor projektu - zmiany z 2017-03-21 11:29:21
Powrót do projektu

Drop point + ławki przy ul. Wiktorskiej 73

status: Zgłoszony


Wytyczenie pasu postoju do 3 minut dla samochodów osobowych tzw. "drop point" w odpowiedniej odległości od przejścia dla pieszych pointu" przy ul. Wiktorskiej 73, demontaż przęsła barierki lub jej przeróbka oraz ustawienie ławek z oparciem i możliwością wstawienia rowerów oraz małych zadaszonych koszy na śmieci w odpowiedniej odległości. Dosadzenie kwitnących krzewów ewentualnie brakującego żywopłotu w pasie zieleni pomiędzy chodnikami.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.1555480957031251555480957031
szerokość geograficzna: 52.16807543139299168075431393

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny , Mokotów


Lokalizacja projektu

Wiktorska 73

Istotne informacje o lokalizacji

Wyznaczenie pasa drop point zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Ustawienie ławek tak by nie blokowały awaryjnego przejazdu wzdłuż szkoły podstawowej i muzycznej.


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • zdrowie
  • zieleń miejska

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Bez ograniczeń :)


Pełny opis projektu

Wytyczenie na odcinku ul. Wiktorskiej pasa miejsca postojowego do 3 minut dla kierowców samochodów, tzw. Drop pointu"drop point", tak aby zgodnie z przepisami mogli się na chwilę zatrzymać, pożegnać z dzieckiem i wypuścić go je bezpiecznie do szkoły, bezpośrednio na chodnik. Sporadycznie Przy okazji mógłby na nim parkować autokar szkolny, nie dłużej niż 60 15 minut.



Ustawienie od 4 do 6 wygodnych ławek z oparciem i możliwością wstawienia przy nich rowerów oraz 2 -3 małe zadaszone kosze na śmieci na skwerze z aranżacją zieleni ( kwitnące krzewy ewentualnie żywopłot) pomiędzy chodnikiem wzdłuż szkoły podstawowej i muzycznej a chodnikiem przy ul. Wiktorskiej 73.


Uzasadnienie dla realizacji projektuObecnie przed przejściem dla pieszych w

W godzinach szczytu nikt nie przestrzega przepisów drogowych przy odwożenia szkole dzieci do szkoły. Dzieci wyskakują z aut opiekunów na środku jezdni wokół w okolicy przejścia dla pieszych i wyjazdu z sąsiedniego budynku. Zachowanie Takie zachowanie kierowców naraża dzieci na niebezpieczeństwo, demoralizuje, a z drugiej strony nie ma alternatywy. Stąd pomysł na tzw. drop point. Sporadycznie Okazjonalnie będzie mógł z niego korzystać także kierowca autokaru szkolnego, który ma kłopoty teraz problem z zatrzymaniem się przy szkole, ponieważ blokuje ruch na zwężonej już drodze przez stojące tam non stop samochody.



Wygodne ławki w zadbanej zieleni zapewnią komfortowe warunki do odpoczynku okolicznym mieszkańcom, spacerowiczom, rowerzystom, a także rodzicom i dzieciom szkolnym, także drużynie harcerskiej.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Znaki na ulicy poziome - 2,5x15 m - 300 zł

Znak pionowy - 500 zł

Demontaż przęsła barierki ewentualnie przerobienie go na uchylne - 500 zł

Ławka z oparciem i możliwością wstawienia roweru wraz z montażem - 1100 zł/sztuka x 4 -6 sztuk= 6600 4400

Kosz na drobne śmieci zamykany, porządny z montażem - 500 zł/sztuka x 2 = 1000 zł

Wybór, zakup, transport i wsadzenie zieleni - kwitnące krzewy lub żywopłot - 1000 zł


Całkowity koszt projektu: 9 9007 700,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Trzeba odmalować znaki co rok, opróżniać kosze na śmieci regularnie każdego dnia. Konserwacja ławek co kilka lat w zależności od rodzaju sprzętu. Ewentualne czyszczenie i naprawy, a także wymiana na nowe w razie potrzeby po kilkudziesięciu latach intensywnej eksploatacji.


Całkowity koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Załączniki

  • image.jpeg